ministrica na užem kabinetu

[VIDEO] Tramišak otkrila hoće li se plaćati cestarina na Pelješkom mostu i za što će otići dio novca od NPOO-a

  • Autor: I. Ba./Hina
  • Zadnja izmjena 28.07.2021 12:15
  • Objavljeno 28.07.2021 u 11:39
Nataša Tramišak obratila se novinarima uoči užeg kabineta Vlade

Nataša Tramišak obratila se novinarima uoči užeg kabineta Vlade

Izvor: Pixsell / Autor: Davorin Visnjic/PIXSELL

Ministrica regionalnoga razvoja i fondova Europske unije Nataša Tramišak rekla je u srijedu da će u Hrvatsku uskoro početi pristizati novac po osnovi Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (NPOO) te da će se dio toga uložiti u projekte koji su već u tijeku

Uoči užeg kabineta Vlade, Tramišak je, odgovarajući na upite novinara, izjavila da je Pelješki most najveći strateški projekt u operativnom programu Konkurentnost i kohezija, financiran sredstvima EU u visini od 85 posto.

Ocijenila je i da je današnja svečanost, tijekom koje će se postaviti posljednji segment konstrukcije mosta, čime će on biti u cijelosti spojen i povezati kopno kod Komarne u blizini Stona, s Brijestom na pelješkoj strani, povijesni trenutak za Hrvatsku, koja više od 300 godina čeka na spajanje hrvatskog teritorija.

Izvor: Pixsell / Autor: Davorin Visnjic

Upitana hoće li se plaćati mostarina, odnosno cestarina na tom dijelu rekla je da su Hrvatske ceste upravitelj te infrastrukture te da ne planiraju naplaćivati cestarinu barem u prvim godinama.

Još jednim važnim trenutkom za Hrvatsku smatra i pozitivnu ocjenu EU-a za NPOO, što je dobar put za realizaciju 6,3 milijarde eura vrijednih sredstava. Naglasila je i da je plan 46 posto ili tri milijarde eura potrošiti odnosno realizirati do 2023. godine, što će označiti novi veliki investicijski val u idućih nekoliko godina.

Na pitanje što će biti prvo financirano predujmom iz NPOO-a koji stiže na jesen, rekla je da će ta sredstva biti upotrijebljena za projekte koji su u najvećoj fazi spremnosti. za gospodarstvo te za neke koja su već u tijeku.

"Prvi projekti financirani tim novcem bit će oni projekti koji su već započeti po pitanju vodno-komunalnih građevina", istaknula je Tramišak, dodavši da se 11 takvih projekata, u vrijednosti četiri milijarde kuna, prebacuje u NPOO. Nakon toga, financirat će se i željeznički projekt dionica Dugo Selo - Novska s osam milijardi kuna.

Navela je i da je početkom ove godine raspisan i prvi poziv za gospodarstvenike, za proizvodne industrije, za zelenu i digitalnu tranziciju u vrijednosti 1,14 milijarde kuna te da već početkom 2022. kreće novi poziv za gospodarstvenike. Na spomenuti natječaj pristiglo je više od 800 prijava, koje su još u fazi evaluacije.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!