ISPITIVANJE JAVNOG MNIJENJA

Tko vodi i kako rade agencije kojima političari ne vjeruju?

  • Autor: L. Filipović
  • Zadnja izmjena 10.09.2015 10:19
  • Objavljeno 10.09.2015 u 10:19
Crobarometar Nove TV za srpanj 2015

Crobarometar Nove TV za srpanj 2015

Izvor: Promo fotografije / Autor: Nova TV

Kako se približavaju izbori, agencije za istraživanje javnog mnijenja sve su češće na udaru političara, i to ponajviše onih s desnice. Šef HDZ-a Tomislav Karamarko, nezadovoljan anketama, zaprijetio im je da će ostati bez posla kad on dođe na vlast. Sve rizičnijim poslom opipavanja političkog pulsa građana bave se ozbiljno samo dvije agencije – Promocija plus i Ipsos Puls. Među njih se pokušava ugurati i agencija 2x1 komunikacije

Karamarko je posebno nezadovoljan Promocijom plus iz Zagreba koja svaki mjesec izlazi sa svojim redovnim istraživanjem društvenih i političkih preferencija CRO Demoskop

Promociju plus vodi bivši novinar

Promociju plus 1997. osnovao je Agan Begić (49) koji je i danas njezin jedini vlasnik i direktor. Rođen je u Bužimu u BiH, a osnovnu i srednju školu završio je u Rijeci. Diplomirao je na zagrebačkom Fakultetu političkih znanosti (FPZ), a 1999. završio je i poslijediplomski studij na Ekonomskom fakultetu, teoriju i politiku marketinga. Na FPZ-u je od 1991. do 1994. radio kao znanstveni novak na projektu Izbori, stranke i političko ponašanje birača

Bio je novinar u tjedniku Danas, zatim je godinu dana vodio marketing u Autocentru Zubak, nakon čega je pokrenuo Promociju plus.

Agencija prema podacima Fine ima deset zaposlenih, a prošlu godinu završila je prihodom od 5,4 milijuna kuna uz dobit nešto veću od milijun kuna. Krvna je slika tvrtke, gledano prema bilanci, dobra. Kapital je visokih 5,2 milijuna kuna te Begić nema značajnih zaduženja.

Sanader nije volio splitsku agenciju

Splitski Ipsos Puls jedna je od najvećih domaćih agencija koja se bavi istraživanjem tržišta i ispitivanjem javnog mijenja. Inače stabilno posluje, godišnji prihodi veći su joj od 30 milijuna kuna te zapošljava više od 50 djelatnika.

Vlasnik joj je velika francuska agencija Ipsos koja je krajem 2008. kupila srpski Strategic marketing, a u sklopu kojeg je bila Puls grupa s podružnicama u Srbiji, Hrvatskoj, Sloveniji, Bosni i Hercegovini, Makedoniji, Crnoj Gori i Albaniji.

Dugogodišnji je direktor hrvatske podružnice 61-godišnji Srđan Dumičić. Matematičar po struci, Dumičić je prije bio voditelj razvoja i projektiranja u Državnom zavodu za statistiku

Kao što je Karamarko danas ljut na Promociju plus, prije šest godina Ipsos Puls je išao na živce tadašnjem prvom čovjeku HDZ-a Ivi Sanaderu. Naime tada je istraživanje splitske agencije pokazivalo da građani smatraju kako vladajući HDZ vodi zemlju u krivom smjeru. Sanader je Ipsos Puls optužio da igra 'jednu vrlo nedemokratsku utakmicu'.

Simpatizer HDZ-a gura se svojim anketama

Od početka godine, točnije nakon predsjedničkih izbora na kojima se Promocija plus i Ipsos Puls nisu proslavile prognozama (predviđale su pobjedu Ive Josipovića), svojim se anketama u medije pokušava probiti Vinkovčanin Robert Bosak i njegova agencija 2x1 komunikacije

Bosak je magistar političkih znanosti koji trenutno priprema doktorat na temu političkog marketinga. Bivši je branitelj i simpatizer HDZ-a što je javno potvrdio. Agenciju je osnovao 2012., s tim da je te prve godine zabilježio i najbolje poslovne rezultate – 637.100 kuna prihoda i 42.400 kuna dobiti.

Posljednje dvije godine prihodi su mu manji od 200.000 kuna, dobit ne prelazi 20.000 kuna, a agencija prema dostupnim javnim podacima nema nijednog zaposlenog osim direktorice Tihane Buić

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!