MINISTARSTVO RADA

Tko će dobiti nagradu za socijalno poduzetništvo

20.03.2013 u 10:38

Bionic
Reading

Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava dodijelit će u četvrtak 21. ožujka nagrade za socijalno poduzetništvo u tri kategorije: nagrada za socijalno poduzetništvo godine, nagrada za socijalnopoduzetničku ideju i nagrada za promicanje socijalnog poduzetništva

Natječaj raspisuju Udruga za kreativni razvoj Slap u suradnji s Ministarstvom rada i mirovinskoga sustava i Forumom socijalnog poduzetništva SEFOR. Dodjeli nagrada za socijalno poduzetništvo prisustvovat će ministar rada i mirovinskoga sustav Mirando Mrsić i ministar gospodarstva Ivan Vrdoljak.

Evo popisa finalista natječaja za socijalno poduzetništvo:

SOCIJALNO PODUZETNIŠTVO GODINE

1. Roditelji u akciji / Rodin let d.o.o.
Udruga Roda još od 2004. godine promiče upotrebu platnenih pelena koje su zdravije za dijete, jeftinije za roditelje i bolje za okoliš. Dvije godine kasnije udruga kreće sa samostalnom proizvodnjom pelena kako bi ih učinila što dostupnijima roditeljima u Hrvatskoj koji njihovom upotrebom mogu uštedjeti i do pet tisuća kuna godišnje. Društveno poduzetništvo se razvilo do te mjere da je odlučeno odvojiti ga od poslovanja udruge te je s početkom ove godine startalo društveno poduzeće Rodin let d.o.o.
 
2. Socijalna zadruga Humana Nova
Proizvodnjom i prodajom kvalitetnih i inovativnih tekstilnih proizvoda Humana Nova potiče zapošljavanje osoba s invaliditetom i drugih društveno isključenih pojedinaca poput pripadnica nacionalnih manjina i dugotrajno nezaposlenih osoba, čime doprinosi održivom razvoju lokalne zajednice i smanjenju siromaštva. Osim toga, korištenjem stare odjeće u proizvodnji novih uporabnih proizvoda zadruga je smanjila i zagađenje okoliša te stvorila nove linije redizajnirane odjeće.

3. Udruga Zdenac
Nizom projekata ova udruga pomaže najpotrebitijima u Hrvatskoj i u zemljama trećeg svijeta konkretnom pomoći u vidu kupnje drva za ogrjev, školskog pribora, izgradnje doma i drugog te odgoja mladih kako bi u njima potakla solidarnost i volonterskih duh. Na radionicama koje Udruga Zdenac organizira ručno se izrađuju predmeti čijom se prodajom pomaže siromašnim obiteljima u lokalnoj i u zajednicama Afrike i Južne Amerike.

4. Udruga Zvono

Udruga je osnovala socijalnu zadrugu Misija za istinske vrijednosti i afirmaciju kako bi kroz socijalno poduzetništvo pomogla održivost udruge i stvorila radna mjesta za teško zapošljive skupine društva. Zadruga proizvodi suvenire, odjeću i modne dodatke, ljekovito i začinsko bilje te organizira razne manifestacije. Cilj joj je stvoriti male manufakture domaćih proizvoda koji bi postali prepoznatljivi izvan regije iz kojih potječu te, između ostalog, biti podrška zadrugarima u poslovima vođenja računovodstva i plasiranja proizvoda na tržište kako bi se oni u potpunosti mogli posvetiti svojoj poduzetničkoj ideji. Jedna od zanimljivosti vezanih za Udrugu Zvono jest to da se zahvaljujući suradnji s dizajnerima okrenula suvremenijem dizajnu. Stvoren je tako brend ijuju! koji je predstavljen i na izložbi u Londonu u siječnju ove godine.

SOCIJALNOPODUZETNIČKA IDEJA

1. Kreativne radionice

Pomaganje najugroženijim, nezaposlenim ženama pomoću tečajeva šivanja i krojenja, pletenja, heklanja, filcanja, oslikavanja predmeta od stakla i svile, plisiranja tkanina i drugog. Kreativne radionice su socijalnopoduzetnička ideja Udruge Kamensko za osposobljavanje žena za daljnji društveno koristan rad i, na koncu, njihovo financijsko osamostaljenje.

2. Proizvodnja čokolade

Ideja koja je proizašla iz Udruge invalida Križevci (UIK) ima za cilj zapošljavanje osoba s invaliditetom u novoosnovanom socijalnom poduzeću registriranom za proizvodnju čokolade. Većina zaposlenih imala bi završenu srednju školu za pomoćnog kuhara i slastičara.

3. Zgrada društvenog poduzetništva

Udruga za mlade Alfa Albona iz Labina želi zgradu bivšeg učeničkog doma RIŠ prenamijeniti u objekt u kojem bi se smjestio već postojeći Centar za inkluziju, hostel sa 60 ležaja, Info centar za mlade Istarske županije, konferencijska dvorana za održavanje seminara, predavanja, edukacija i radionica te druge manje prostorije za ostale aktivnosti.

4. Proizvodnja bioplina pomoću energetske zadruge
Društvo Reduco Energo želi proizvoditi bioplin iz poljoprivrednog otpada Općine Gundinci u Brodsko-posavskoj županiji kroz model bioplinske energetske zadruge u kojoj bi se prikupljali supstrati (gnoj) individualnih poljoprivrednika. Izgradnjom bioplinskog postrojenja dobivena toplinska energija bi se koristila za grijanje novoizgrađenog staklenika.

5. Brendiranje začinske crvene mljevene paprike

Udruženje Baranja odlučilo je proširiti ideju brendiranja mljevene crvene paprike uzgojene na tradicionalni način proizvodnjom pod zaštićenim imenom koje bi, nakon prepoznavanja na lokalnom, postalo prepoznatljivo i na širem tržištu.

PROMICANJE SOCIJALNOG PODUZETNIŠTVA

1. Višnja Grozdanić
, prodekanica za studije Veleučilišta VERN
Uz njezinu punu podršku o socijalnom poduzetništvu se na VERN-u u sklopu poduzetničkih kolegija uči već deset godina. Ove će akademske godine kroz 60 nastavnih sati u svibnju i lipnju studenti moći slušati kolegij Socijalno poduzetništvo i društvene inovacije.

2. Ante Puljević
, predsjednik Udruge osoba s invaliditetom Prijatelj iz Metkovića
Nebrojeni su projekti koje je osmislio kako bi doprinio kvaliteti života osoba s invaliditetom i njihovim obiteljima. Zahvaljujući UOSI Prijatelj u Metkoviću trenutno nema nijedne nezaposlene osobe s invaliditetom, a da je izrazila želju za zaposlenjem.

3. Igor Bajok, Udruga za razvoj civilnog društva SMART
U proteklih nekoliko godina kontinuirano unapređuje vlastito znanje o društvenom poduzetništvu te aktivno radi na prenošenju stečenih znanja i promociji tog koncepta u Hrvatskoj kroz radionice i predavanja. Sudjeluje u radu radne skupine za izradu Strategije za razvoj društvenog poduzetništva Vlade Republike Hrvatske.

4. Mislav Ante Omazić, Ekonomski fakultet Zagreb
Profesor koji svoje studente potiče na osmišljavanje i provedbu društveno korisnih projekata u sklopu predmeta Menadžment promjena na diplomskom studiju te na konstruktivno-kritički pogled na postojeću poslovnu praksu unutar kolegija Društvena odgovornost poduzeća. Također, u nizu nastupa u medijima ne propušta priliku promicati koncept i ideju društvenog poduzetništva.