ZIRP 2022

Stručni skup: U Pelješki most ugrađeno je čelika kolika je masa 12 Eiffelovih tornjeva, a s betonom bi se moglo napuniti 27 olimpijskih bazena

30.09.2022 u 09:54

Bionic
Reading

Na međunarodnoj znanstveno-stručno konferenciji 'Znanost i razvitak prometa - ZIRP 2022' održanoj u Šibeniku, posebnu pažnju privuklo je izlaganje predstavnika Hrvatskih cesta pod nazivom 'Pelješki most - povezivanje ljudi i teritorija'. Konferenciju je organizirao Fakultet prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu dvadesetu godinu za redom. Tijekom izlaganja predstavljeni su detalji izgradnje Pelješkog mosta i pristupnih cesta uz prikaz podataka o prometnim pokazateljima

Davor Trlaja, glavni inženjer - specijalist za pripremu i analizu projekata iz Hrvatskih cesta prisutne je upoznao s detaljima izgradnje Pelješkog mosta i pristupnih cesta.

Trlaja naglašava kako je tijekom izgradnje Pelješkog mosta uloženo više od 6 milijuni radnih sati te je ugrađeno 68.000 m3 betona, što je zapremina 27 olimpijskih bazena. Također, za usporedbu, ukupna količina ugrađenog čelika jednaka je masi 12 Eiffelovih tornjeva.

Slaviša Babić, voditelj odjela za promet Hrvatskih cesta prikazao je aktualne podatke o prometnom opterećenju na mostu, kako ukupne brojke, tako i detaljne analize s usporedbom prometa na dionicama državne ceste DC8 u blizini graničnih prijelaza Klek i Zaton Doli (Neum) te usporedbom prometa kroz Ston prije i nakon puštanja Pelješkog mosta u promet.

Mostom je do danas prometovalo preko 775.000 vozila, dok je prosječni dnevni promet oko 12.100 vozila. Najviše vozila mostom je prometovalo u subotu, 30. srpnja, njih 19.029, dok je primjerice na graničnim prijelazima Klek i Zaton Doli (Neum) u usporedivu subotu 2019. godine, dakle prije krize uzrokovane koronavirusom, u prosjeku prometovalo manje od 10.000 vozila.

  • +35
Pelješki most Izvor: Cropix / Autor: Ante Čizmić

Tijekom izlaganja prezentirani su sustavi sigurnosti prometa primijenjeni na mostu i pristupnim cestama te daljnji izazovi upravljanja sigurnošću prometa. Značajan doprinos odvijanju prometa na Pelješkom mostu dali su i stručnjaci i znanstvenici Fakulteta prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu pripremom Revizije sigurnosti cestovnog prometa Pelješkog mosta.  

'S postupkom revizije nastavli smo i nakon puštanja mosta u promet kako bi se utvrdilo jesu li potrebna neka dodatna unapređenja cestovne sigurnosti na mostu ili pristupnim cestama. Reviziju važnih prometnih objekata prije puštanja u promet te u početnoj fazi korištenja nalažu nam i europske direktive o sigurnosti prometa', rekao je dekan Fakulteta prometnih znanosti Marko Šoštarić.