stvari o kojima ne razmišljamo

Skriveni troškovi sporog interneta (i kako ih izbjeći)

19.03.2018 u 06:57

Bionic
Reading

Svi smo iskusili loš Wi-Fi signal. I znamo da nas ne bi trebalo smetati ako čekamo par sekundi da se stranica učita. Ali nam smeta. Jako. No živci nisu jedina stvar koju trošimo zbog loše pokrivenosti. Donosimo nekoliko najčešćih skrivenih troškova lošeg Wi-Fi signala i jedno rješenje za sve njih.

Koliko vrijedi jedna sekunda danas? Ako se pita Amazon, 1.6 milijardu američkih dolara. Toliki je procijenjen gubitak na godišnjoj razini kad im usluga web dućana bude sekundu sporija.

Ako uspori rezultate pretraga, za samo četiri desetine sekunde, Google gubi osam milijuna upisa u tražilicu dnevno. Za njih to znači barem dvostruko toliko oglasa koji taj dan nisu bili viđeni.

Sekunda je u današnjem životu i poslovanju izrazito bitna. Iako većina tvrtki nije niti blizu globalnim igračima poput Amazona i Googlea, njihovo uspješno poslovanje i dalje ovisi o dobrom signalu i mrežnoj vezi. Ulaganje u sustav koji to omogućuje važno je ako se želi ostvariti najveća moguća konkurentnost na tržištu, bilo da vodite vlastiti blog, apartman na moru, obiteljsku tvrtku ili multinacionalnu korporaciju.

Zato svi imamo nešto zajedničko s te dvije multinacionalke: i mi i oni želimo da naš Internet radi savršeno. No dok se njihovi gubici zbog loše pokrivenosti i spore veze mjere u milijardama, troškovi koje mi sami imamo zbog lošeg interneta puno su suptilniji i manji, ali mogu imati veći utjecaj na naš uspjeh.

Smanjena produktivnost

Sandisk je 2013. godine proveo istraživanje u kojem su otkrili kako zaposlenici gube tjedan dana rada godišnje čekajući da mreža na poslu reagira na njihove unose. To je problem kada je u pitanju samo jedna zaposlenik, a ako u firmi rade četiri osobe, to je mjesec dana plaćene neproduktivnosti.

Ako se tome pridoda neostvarena dobit koju bi tvrtka imala unutar tih mjesec dana, troškovi lošeg Wi-Fi signala postaju primjetni.

Pad morala

Prema nedavnim istraživanjima poput Mastercloudova, najčešća svakodnevna frustracija zaposlenika, nevezano u kojoj industriji radili, je loša mreža na poslu.

Nemogućnost efikasnog rada, kada na posao dođemo sa željom križanja što više stvari s popisa dnevnih obveza, najviše demotivira ispitane radnike.

Takvi demotivirani radnici, po nedavnom Gallupovom istraživanju, američku industriju koštaju 350 milijardi dolara godišnje.

Ovdje se ne radi o zbroju neostvarene dobiti velikih tvrtki poput Amazona, Google ili General Motorsa. Američko tržište ima 6 milijuna tvrtki, a u prosjeku svaka zapošljava 3 osobe. Najviše je onih u kojima je zaposlena samo jedna osoba. Nije bitno jeste li samozaposleni i radite od doma ili ste CEO velike kompanije sa stotinama zaposlenika, gubitci su skriveni, ali itekako utječu na poslovanje.

Loš odnos i gubitak mušterija

Dobra pokrivenost (besplatnim) Wi-Fi signalom danas je možda najbitnija ponuda koju netko tko se bavi ugostiteljstvom, turizmom ili drugom uslužnom djelatnošću može imati u svom asortimanu. Svaka deseta osoba će napustiti lokaciju ako u njoj nema dobar Wi-Fi signal, bilo da je to apartman, kafić, klub ili hotel s pet zvjezdica.

Te mušterije se vrlo vjerojatno više nikada neće vratiti, ali će u prosjeku negativno pričati o toj lokaciji s 15 osoba, a možda i objaviti recenziju na društvenim mrežama.

Izrazito malo turista danas ne očekuje ponudu bežične mreže u sklopu usluge noćenja. Takvi apartmani i hosteli, osim ako nisu robinzonski, jedva mogu konkurirati na tržištu. Prava borba za uspjeh vodi se na području što kvalitetnije pokrivenosti Wi-Fi signalom, ostali automatski ispadaju iz igre.

Nedavno su se počele pojavljivati i stranice poput hotelwifitest.com na kojima korisnici mogu stavljati na stup srama hotele koji imaju slabu pokrivenost Wi-Fi signala ili ga naplaćuju.

S druge strane, dobra pokrivenost sama od sebe stvara dodatnu vrijednost. Kvalitetan pristup internetu potiče Facebook check-in (koji može biti uvjet korištenja bežične mreže), Instagram stories, Snapchat, Pinterest, geo lokacije na drugim aplikacijama i društvenim mrežama.

Svatko tko omogući dobru pokrivenost stvara vidljivost svog branda pomoću samih korisnika. Dobra pokrivenost, primjerice u hostelu, omogućuje i bolju analizu poslovanja jer putem podataka mogu vidjeti kada su se, gdje i koliko dugo gosti zadržavali unutar određenog prostora, a koje su dijelove izbjegavali.

Kako izbjeći skrivene troškove?

Prva stvar koju svatko može napraviti je provjeriti tko su sve pružatelji usluga pristupa Internetu na njihovom području i odabrati onog s najboljim omjerom cijene i kvalitete.

Drugi dio je malo kompliciraniji. Mrežna pokrivenost u nekom prostoru ovisi o vrsti routera i gdje se nalazi. Postoje razne 'uradi sam' tehnike pojačanja signala i pokrivenosti, od postavljanja routera na najvišu točku u prostoru, 'instalaciju' jedra od aluminijske folije na antene, izrada kantene (improvizirane antene od limenke, najčešće od instant kave), redovita izmjena frekvencije i/ili kanala na routeru (kao kod walkie talkie-a) i slična rješenja koja su nezgrapna, ne pretjerano elegantna niti dugoročno učinkovita.

Kako je pokrivenost Wi-Fi signala važna u poslovanju, ali i svakodnevnom životu s podacima na cloudu, internetom stvari, HD streamanjem, uploadanjem fotografija, slanjem dokumenata, video razgovorima… dugoročna, jeftina i efikasna tehnološka rješenja su nužna.

Zato se razvio Smart Wi-Fi sustav. U prostor se uz klasični router postave dva uređaja koji međusobno komuniciraju i pojačavaju signal ostvarujući potpunu pokrivenost i u 'kompliciranim' objektima poput ureda s nekoliko soba koje nisu jednako pokrivene, kuća s nekoliko apartmana, kafića s terasom do koje Wi-Fi ne dopire, manjih stanova L-tlocrta koji onemogućuje raspršivanje signala, te obiteljskih kuća s više katova.

Smart Wi-Fi nije zadužen samo za kvalitetan signal, njime se mogu postaviti odvojene mreže za goste i roditeljska kontrola korištenja Interneta, a jednostavnost instalacije - osoba bez tehničkog predznanja ga može postaviti u pet minuta - čini sustav pristupačnim svakome to ga treba.

Korisnik samostalno određuje tko se i kada spaja na njegovu internet mrežu, bez ometanja tijekom surfanja. Postavljanje i upravljanje svim funkcijama može se obavljati putem mobilne aplikacije ako korisnici žele imati bolju kontrolu nad svojim iskustvom.

Kako su naše osobne i poslovne potrebe za stabilnom mrežom svakim danom sve veće, bilo je pitanje vremena kada će tržište reagirati. Amaterska i ne pretjerano učinkovita rješenja za kojima smo posezali iz očaja sada su stvar prošlosti. Smart Wi-Fi je najelegantnije i najefikasnije rješenje problema moderne svakodnevice.

Prilog je napravljen u produkciji tnative tima tportala u suradnji s Iskonom te u skladu s najvišim profesionalnim standardima.