darinko bago

Predsjednik industrijskog diva otkrio ružnu istinu o Uljaniku: To bi mogao biti veliki gubitak...

14.09.2018 u 17:41

Bionic
Reading

Kriza u Uljaniku i 3. maju daleko je od razrješenja. Deblokirani su računi brodogradilišta kako bi se radnicima isplatila plaća za kolovoz, 'plan za spas' još uvijek čeka odobrenje Europske komisije, a Vlada prema svemu sudeći traži novog strateškog partnera i preklinje naručitelje brodova da ih ne otkazuju. Tamni oblaci nadvili su se na škverove, nade je sve manje i hrvatski izvoz mogao bi pretrpjeti novi udar. No i to nije najgore u priči s Uljanikom, upozorava nas Darinko Bago, predsjednik Končara i šef udruge Hrvatski izvoznici

Hrvatska industrija od osamostaljenja zemlje pretrpjela je velike udare, a Končar je jedna od kompanija koja je preživjela previranja privatizacije te i dalje uspješno posluje i izvozi diljem svijeta.

Bago za tportal pojašnjava kako Hrvatskoj već sad nasušno nedostaje složenih industrijskih proizvoda koji bi bili konkurenti u svijetu, zbog čega bi gubitak velikog kompleksa poput Uljanika bilo teško nadoknaditi. Pritom jasno odgovara na pitanje koga smatra krivcem za aktualnu krizu:

'Nemam dovoljno podataka da bi moje mišljenje o Uljaniku i 3. maju bilo meritorno, ali osobno smatram da je odgovornost za trenutno stanje u tom brodogradilištu na leđima Uprave i Nadzornog odbora, a tek onda na leđima vlasnika i jedinica lokalne uprave i samouprave. Vlada ima dio odgovornosti, ali svi su znali da je Uljanik u problemima već godinama, dakle ne samo aktualna Vlada.'

Sviđa mu se kaže, to što je premijer Andrej Plenković rekao da je sad manje važno tko je kriv za stanje u Uljaniku, već je najvažnije da se pronađe rješenje za postojeće probleme.

'U ovim trenucima to će biti vrlo teško pronaći jer je brodogradnja u problemima diljem svijeta', dodaje i nastavlja:

  • +7
Sjednica Vlade u Puli Izvor: Cropix / Autor: Goran Sebelic / CROPIX

'Tehnologija koju ima Uljanik, ali i sva hrvatska brodogradilišta, vrlo je važna - naša brodogradilišta su cijenjena i imaju reference diljem svijeta. Nestanak brodova koje rade Uljanik i 3. maj jako će se osjetiti i u ukupnoj bilanci izvoza, no to sada nije najveći problem.'

No koji je onda najveći problem, upitali smo ga: 'Najveći problem je nestanak radnih mjesta ako Uljanik i 3. maj odu u stečaj. To nisu tvrtke čiji zaposlenici rade diljem zemlje pa bi se već nekako snašli. Najveći udar pretrpjet će Rijeka i Pula, onda i cijela Istra, a posljedično i cijela Hrvatska. Izgubit ćemo masu radnih mjesta, a i tehnologiju i industrijske proizvode, kojima već sad Hrvatska jako oskudijeva. Zato bi trebalo pronaći rješenje za spas brodogradilišta, ali s obzirom na sve faktore, nisam preveliki optimist', zaključio je.

Dokument: "Prezentacija Vlade o stanju u brodogradnji"

Podsjetimo, Vlada je u četvrtak održala sjednicu u Puli te je prezentirano stanje u cijeloj hrvatskoj brodogradnji, dok su premijer i ministar gospodarstva Darko Horvat kazali kako će se cjelovito rješenje predstaviti javnosti za nekoliko dana.

  • +2
Uljanik Izvor: Pixsell / Autor: Dusko Marusic/PIXSELL