drma se tržište rada
Pojavio se novi simptom koronavirusa u gospodarstvu. Upitno je zapošljavanje sezonaca, a ove bismo godine mogli imati i višak radnika

Na vrhuncu sezone, u ljetnim mjesecima, u turizmu radi oko 150 tisuća djelatnika
Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia
Upozorio je na to direktor Hrvatske udruge poslodavaca (HUP) Davor Majetić.
'Turizam je prvi koji najavljuje moguće štete. Otkazuju se bukinzi. Samo otkazivanje turističkog sajma u Berlinu poruka je svima onima koji putuju. Bit će zastoja svih planiranih putovanja. Priprema sezone je u punom jeku. Zapošljavaju se radnici. Ali bismo ove godine mogli imati višak radnika', rekao je Majetić gostujući u ponedjeljak u radijskoj emisiji 'Poslovni tjedan' HRT-a.
-
Dragutin Ranogajec
Šef Hrvatske obrtničke komore: I prije je bilo virusa, ali nijedan dosad nije imao marketing kao što to ima koronavirus
-
covid-19
HGK o koronavirusu: Situacija nije alarmantna, ali posljedica će sigurno biti, reagirali smo dobro i maksimalno smanjili rizik za ekonomiju
-
41
ANKETA HGK
Više od polovice hrvatskih tvrtki pao promet zbog koronavirusa, najgore u turizmu, hrani i logistici
Ipak, zasad od hotelijera dolaze umirujući tonovi. Oni poručuju kako se pripremaju za punu sezonu, odnosno da još ne razmišljaju o manjem zapošljavaju sezonskih radnika.
'U svakodnevnom smo kontaktu s hotelijerima i ostalim subjektima u turizmu i ono što znamo je da smo imali otkazivanja grupnih dolazaka i nekih većih kongresa planiranih za ožujak i prvu polovicu travnja. Što se tiče glavne sezone i posezone, otkaza nema, ali je usporen buking. Bitno je da turistička sezona i dalje nije ugrožena te smo uvjereni da u slučaju skorog smirivanja situacije sa širenjem koronavirusa možemo imati sasvim normalnu sezonu i posezonu, a koje su uostalom najbitnije za ukupan turistički rezultat. Iako se stanje prati svaki dan, svi turistički objekti se pripremaju za punu sezonu', izjavio je za tportal Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma (HUT).

Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma
Izvor: Licencirane fotografije / Autor: HUT
Slično razmišljaju i u Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK), iz koje ističu da turistički sektor mora biti spreman za sezonu bez obzira na koronavirus.
'Ako se nastavi širenje, a time i smanjenje potražnje za turističkim uslugama, naravno da je moguće da dođe i do smanjenja potrebe za sezonskim radnicima. U ovom momentu turistički sektor mora biti spreman za nadolazeću sezonu u punom opsegu, što znači da se i sezonski radnici planiraju na isti način. Najveći negativni utjecaj pojave koronavirusa osjeti se na segmentu poslovnog i kongresnog turizma u ožujku, no za sada nema naznaka smanjene potražnje za sezonskim radnicima', poručili su iz HGK.
Podsjetimo, anketa Hrvatske gospodarske komore (HGK) pokazala je da dvije trećine (66 posto) hrvatskih tvrtki već osjeća negativne posljedice situacije s koronavirusom na svom poslovanju, a više od polovice njih (53 posto) izjavilo je da im je pao promet.
Najviše su pogođene putničke agencije i tvrtke koje se bave pružanjem smještaja, pripremom i posluživanjem hrane (hoteli, odmarališta, kampovi, ostali smještaj, restorani i kafići).
Na pitanje kakve ih konkretno vrste problema muče, najviše tvrtki (30 posto) prijavilo je poteškoće u sklapanju novih poslova, dovršavanju ugovorenih (29 posto) i obavljanju postojećih poslova (28 posto).
Uz to, gospodarstvenici imaju poteškoće s transportom roba, otkazivanjem sudjelovanja na međunarodnim sajmovima, kongresima i događanjima te smanjenom potražnjom proizvoda i usluga na domaćem tržištu.
- zapošljavanje
- hup
- tržište rada
- davor majetić
- sezonski radnici
- hrvatska udruga poslodavaca
- Veljko Ostojić
- koronavirus
- hut
- hrvatska udruga turizma