novo istraživanje

Ovo su najpoželjniji poslodavci u prerađivačkoj industriji u Hrvatskoj

  • Autor: L. Š.
  • Zadnja izmjena 29.09.2022 11:23
  • Objavljeno 29.09.2022 u 11:23
Rimac Nevera prošla konačni crash test

Rimac Nevera prošla konačni crash test

Izvor: Promo fotografije / Autor: Rimac Automobili

Tko su najpoželjniji poslodavci u Hrvatskoj i koji su razlozi njihove atraktivnosti otkrilo je osamnaesto po redu istraživanje o poslodavcima prvog izbora, koje provodi MojPosao. U istraživanju provedenom tijekom 2021. i 2022. godine sudjelovalo je gotovo 25.000 ispitanika

Kako bi dobili što bolji pregled i tvrtkama omogućili bolji uvid u konkurenciju, portal MojPosao podijelio je tvrtke prema primarnoj djelatnosti prema NKD klasifikaciji. U obradu su uzete tvrtke kojima je primarna djelatnost C – Prerađivačka industrija.

Kada se u obzir uzmu samo ispitanici koji su birali tvrtke iz prerađivačke industrije, poredak najpoželjnijih 10 izgleda ovako: na prvom mjestu je tvrtka Rimac Automobili koja je dobila četvrtinu bodova (26 posto). Na drugom mjestu je Atlantic Grupa s devet posto bodova te Pliva sa sedam posto bodova.  Kada bismo gledali samo broj ljudi koji je glasao za neku tvrtku, bez obzira na koje mjesto ju je stavio, ispada da bi za Rimac Automobile radilo 22 posto ispitanika od onih koji su naveli tvrtku iz prerađivačke industrije.  

Poredak poslodavaca prvog izbora iz prerađivačke industrije

Poredak poslodavaca prvog izbora iz prerađivačke industrije

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: MojPosao

U prerađivačkoj industriji cijene se dobri međuljudski odnosi

Preferencije atraktivnosti ispitanika kojima su tvrtke iz prerađivačke djelatnosti na prvom mjestu ne razlikuju se previše od onih iz cjelokupnog uzorka. Baš kao i u ukupnom uzorku, ispitanici koji su na prvo mjesto stavljali tvrtke iz prerađivačke djelatnosti u najvećoj su mjeri kao presudni faktor ocijenili sigurnost radnog mjesta (39 posto) i harmonične odnose na radnom mjestu (39 posto).

U odnosu na cijeli uzorak, ispitanicima kojima su tvrtke iz prerađivačke djelatnosti na prvom mjestu u manjoj mjeri presudnom smatraju visinu plaće i sigurnost radnog mjesta, dok u većoj mjeri cijene priliku za napretkom u struci. Dapače, ovim ispitanicima visina plaće je pri samom dnu faktora koji su presudni za atraktivnost pojedinog poslodavca.

Razlozi atraktivnosti poslodavaca prvog izbora (presudan faktor)

Razlozi atraktivnosti poslodavaca prvog izbora (presudan faktor)

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: MojPosao

Za svakog od prvih pet poslodavaca iz prerađivačke industrije, promatrani su samo ispitanici koji su naveli tog poslodavca kao 'poslodavca svog prvog izbora' i razlozi koje su naveli kao 'presudne' za atraktivnost tog poslodavca. Budući da su ispitanici mogli navesti više razloga koji su im 'presudni', izmjerena je relativna frekvencija svakog od tih razloga te su uspoređeni razlozi atraktivnosti za svakog poslodavca posebno.

Ispitanicima kojima je tvrtka Rimac Automobili poslodavac prvog izbora, presudni su harmonični odnosi na radnom mjestu. Atlantic Grupa podjednako je atraktivna radi harmoničnih odnosa, sigurnosti radnog mjesta te socijalne odgovornosti poslodavca. Pliva je poželjan poslodavac prvenstveno zbog sigurnosti radnog mjesta, baš kao i INA - industrija nafte. Coca-Cola je atraktivan poslodavac podjednako zbog harmoničnih odnosa te sigurnosti radnog mjesta.

Kampus Rimac

Izvor: Društvene mreže / Autor: Mate Rimac

Od beneficija, ispitanici koji biraju tvrtke iz prerađivačke industrije za poslodavca prvog izbora, u najvećoj mjeri kao presudne biraju edukaciju zaposlenika te bonuse za vanredna postignuća. Pokriveni troškovi kulturnih i sportskih aktivnosti te vikend druženja u organizaciji tvrtke za najmanje su ispitanika presudne beneficije.

Mijenjati poslodavca ili ne?

Polovica zaposlenih ispitanika (50 posto), a kojima je poslodavac prvog izbora tvrtka iz prerađivačke djelatnosti, često razmišlja o promjeni poslodavca. To je nešto više nego što to razmišljaju ispitanici iz ukupnog uzorka (46 posto). Trećina zaposlenih ispitanika (32 posto) ponekad razmišlja o promjeni poslodavca, dok 18 posto ispitanika uopće ne razmišlja o promjeni poslodavca.   

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!