VAŽNOST JAVNE NABAVE

Nije vam sagrađena škola ili vrtić? Mi znamo u čemu je problem

  • Autor: L.F.
  • Zadnja izmjena 09.11.2018 08:51
  • Objavljeno 09.11.2018 u 08:51
tportal

Izvor: Wikimedia Commons / Autor: Pixabay

Javna nabava je djelatnost planiranja, pripreme i provođenja postupaka javne nabave te izvršenja sklopljenih ugovora. U Hrvatskoj provodi se već dugih 23 godine. Saznajte zbog čega je javna nabava bitna za svakog građanina

Razvoj javne nabave u Republici Hrvatskoj započeo je od 1995. godine donošenjem prvog propisa, a prvi put zakonski je normiran 1997. godine. Od samog početka do danas, imali smo niz zakonskih i podzakonskih propisa, a opseg članaka unutar zakonskih i podzakonskih tekstova, te obveze koje se nameću sudionicima u sustavu javne nabave znatno su se povećali.

Samim time povećao se opseg i zahtjevnost ovog posla, a što je za posljedicu imalo i povećanje broja zaposlenika kod naručitelja i ponuditelja koji se bave javnom nabavom. Nerijetko se događalo da su to osobe koje nemaju dovoljno predznanja i iskustva u ovom području.

Manjak znanja predstavlja nedostatak koji su na kraju osjećali građani koji žele i traže kvalitetnije usluge javnih službi (državne i lokalne zajednice na svim razinama). Zaposlenici bi u pravilu nakon kraće edukacije i odrađenog posla, odlazili s određenih pozicija nakon nekoliko godina, te na njima ponovno ostavljali praznine i needucirani kadar.

Stoga se 2006. godine pristupilo profesionalizaciji i specijalizaciji javne nabave, pa danas imamo certificirane specijaliste za javnu nabavu i digitaliziranu javnu nabavu, međutim dosta problema i dalje je ostalo u sustavu.

Građani ove probleme osjećaju svakodnevno - ako nije sagrađen most, škola, vrtić ili ulica koja im je obećana, i za koju uredno plaćaju poreze. Jedan od razloga može biti kriva procedura ili specifičan propust u procesu javne nabave, ističu iz tvrtke Temporis savjetovanje koja već dugi niz godina radi edukaciju javnog i privatnog sektora na temu javne nabave u Hrvatskoj i regiji.

Nepovjerenje između javnog i privatnog sektora je neželjeni element koji uzrokuje smanjenje kvalitete izvršenja ugovora o javnoj nabavi. Ovi problemi bili bi minimizirani preventivnim djelovanjem, osluškivanjem i usvajanjem iskustava drugih u sustavu - stručnjaka s višegodišnjim iskustvom u javnoj nabavi koji naručiteljima i ponuditeljima mogu objasniti koje se sve promjene događaju te kako prilagoditi vlastito poslovanje predstojećim novinama.

Upravo takva skupina stručnjaka koja i ponuditelje i naručitelje uspješno može provesti kroz sve specifičnosti javne nabave okupljena je u Biltenu javne nabave, prvoj redovitoj stručnoj publikaciji koja pruža cjelovite informacije o sustavu javne nabave.

Bilten javne nabave nastao je s ciljem da pruži pravovremene i korisne informacije, koje su neophodne javnom i privatnom sektoru, odnosno svim zainteresiranim osobama za poslovanje u području javne nabave. Bilten je namijenjen osobama s dugogodišnjim iskustvom u provođenju postupaka javne nabave, ali i osobama koje tek počinju raditi u javnoj nabavi; kako zaposlenicima, tako i rukovodećem kadru, članovima uprava trgovačkih društava te čelnicima javnih tijela i državnih institucija.

Članci u Biltenu prate promjene zakonskih i podzakonskih tekstova koje normiraju javnu nabavu te novine vezane za javnu nabavu. Autori članaka u Biltenu su certificirani stručnjaci, u javnoj nabavi prisutni duže od 15 godina, koji imaju iskustvo i znanje kako o prethodnim izmjenama, tako i o razvoju sustava. Inženjeri, pravnici, ekonomisti, FIDIC stručnjaci, glavni državni revizori, šefovi ureda za javnu nabavu u regiji, šefovi DKOM-ova u regiji, zaposlenici i rukovoditelji tijela središnje javne nabave, odvjetnici te predstavnici privatnog sektora stoje iza ove publikacije.

Kroz stručne članke svim pretplatnicima Biltena javne nabave (predstavnicima državnih, regionalnih, lokalnih vlasti, manjim, srednjim i većim poduzećima, i svima koji s bilo koje strane žele aplicirati u javnoj nabavi), odgovaraju na dvojbe koje u praksi mogu imati naručitelji i ponuditelji. Analiziraju konkretne probleme i daju usmjerenja kako postupati u budućnosti.

Kako i zašto se pretplatiti?

  • Bilten javne nabave je prva redovita stručna publikacija koja pruža cjelovite informacije o sustavu javne nabave;
  • Bilten javne nabave izlazi četiri puta godišnje u ožujku, lipnju, rujnu i prosincu;
  • Tijekom godine objavljuju se i stručni članci s ciljem upoznavanja predstavnika javnog i privatnog sektora sa specifičnostima javne nabave; ​​​​
  • ​​​​U rubrici Novosti možete pronaći novosti koje su vezane za javne nabavu u RH, regiji i EU. Rubrika Novosti prati zakonske i podzakonske promjene, novine koje su bitne za poslovanje naručitelja i ponuditelja;
  • Bilten i sva znanja njegovih stručnjaka rezervirani su isključivo za pretplatnike; 
  • Oni koji se registriraju prvi put, na internetskim stranicama Biltena mogu napraviti pretplatu za 2019, 2018 i 2017. godinu (jer su svi članci iz 2017. i 2018. još uvijek aktualni u Hrvatskoj);
  • Aktualni pretplatnici svoju pretplatu mogu produljiti ili zatražiti pretplatu na izdanja iz prethodnih godina;
  • Pretplata se može zatražiti, čime se ostvaruje pristup svim objavljenim Biltenima te svim pitanjima i odgovorima u rubrici Česta pitanja;
  • Pretplatom na sve tri godine Biltena javne nabave (2016, 2017. i 2018.) stječete pravo pristupa svim informacijama koje će vam biti potrebne za provođenje bilo kojeg postupka javne nabave;
  • Pretplatnici mogu pristupiti rubrici Česta pitanja u kojoj se nalaze precizni savjeti stručnjaka za rješavanje problema unutar sustava javne nabave (za naručitelje i ponuditelje).

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!