brodari u lovi

Najbolji biznis na svijetu u kojem zarađuju svi: 'Treba se samo paziti zamke iz 2008.'

  • Autor: N. S.
  • Zadnja izmjena 15.09.2021 09:04
  • Objavljeno 15.09.2021 u 09:04
tportal

Izvor: Profimedia / Autor: Monty Rakusen / ImageSource / Profimedia

Biti brodarski prijevoznik trenutno je najbolji posao na svijetu. Kako navodi Bloomberg, globalna brodarska industrija trenutno uživa u najvišoj razini prihoda još od 2008. godine s obzirom da je kombinacija snažnog skoka potražnje za cijelim nizom roba te poremećenih opskrbnih lanaca zbog pandemije vozarine podignuo na gotovo rekordne razine.

Trenutno zarađuju gotovo svi: od kontejnerskih brodova preko brodova za rasute terete do specijaliziranih za prijevoz automobila. U rastu vozarinu jedine zaostaju brodari koji se bave prijevozom nafte i plina u tankerima, javlja Poslovni dnevnik.

U središtu skoka vozarina su ipak kontejnerski brodovi gdje su cijene prijevoza svakog dana sve više. Primjerice, za prijevoz 40-stopnog kontejnera od Kine do Europe brodari trenutno traže oko 14.300 dolara što je 500 posto više nego godinu dana ranije.

Prijevoz kontejnera iz kineskih luka do onih na američkoj istočnoj obali još je skuplji, iznad 20.000 dolara, pokazuju podaci Freightosa, agencije koja prati kretanje brodskih vozarina. Golema zarada već se počinje nazirati u ovogodišnjim poslovnim prognozama brodara. Tako je danski A.P. Moller-Maersk – najveći svjetski kontejnerski prijevoznik – prošlog mjeseca podignuo prognozu ovogodišnje dobiti za čak 5 milijardi dolara.

Međutim, postoje i prijevoznici koji smatraju da im ovakav skok vozarina dugoročno – šteti. Tako razmišlja vodstvo francuskog brodara CMA CGM – trećeg po veličini kontejneraša u svijetu – koje se odlučilo na rijedak primjer zamrzavanja svojih vozarina na spot tržištu. Iz kompanije su poručili kako žele očuvati dugoročne odnose s klijentima i stoga će svoje vozarine zadržati na sadašnjim razinama idućih pet mjeseci.

Kako je zbog goleme potražnje isplativo i graditi nove brodove, analitičari smatraju kako brodari trebaju biti oprezni kako ne bi opet upali u zamku koja ih je bacila na koljena prije 13 godina. Naime, 2008. dogodio se val narudžbi novih brodova. No, mnoštvo tih narudžbi ubrzo je povučen jer je ubrzo izbila najgora ekonomska kriza u zadnjih nekoliko desetljeća.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!