STRATEŠKI PLANOVI

Moguća je prodaja Perutnine Ptuj

18.09.2014 u 12:10

Bionic
Reading

Slovenski proizvođač peradi Perutnina Ptuj razmatra strateške mogućnosti, koje uključuju i prodaju tvrtke čija se vrijednost procjenjuje do 140 milijuna eura, kazali su Reuters izvori upoznati sa situacijom

Perutnina Ptuj angažirala je banku BNP Paribas da istraži strateške opcije, navode dva izvora koja su željela ostati anonimna, dok su glasnogovornici Perutnine Ptuj i BNP Paribasa odbili dati komentar.

Kompanija koja posluje u Sloveniji, Hrvatskoj, Srbiji, Makedoniji te Bosni i Hercegovini proizvodi pileće meso i druge proizvode od peradi, a u 2012. godini zabilježila je prihod od 261,8 milijuna eura.

U prolježe 2013. Perutnina Ptuj je potpisala strateški ugovor o distribuciji svojih proizvoda s koncernom Agrokor.

Ta kompanija mogla bi biti zanimljiva većim europskim proizvođačima mesa, kao što su francuski Societe LDC ili švedski Scandi Standard

U globalnoj industriji mesa zabilježeno je u posljednje vrijeme niz akvizcija, jer trgovci traže skuplje brendirane proizvode, a potrošači iz srednje klase na tržištima u razvoju jedu sve više mesa.

Samo prošlog mjeseca Tyson Foods, najveći američki prerađivač mesa, kupio je Hillshire Brands za oko 8,5 milijardi dolara, dok je američki privatni equity gigant KKR stekao udjel u kineskom proizvođaču piletine Fujian Sunner Development za 400 milijuna dolara. U srpnju je Pilgrim Pride kupio Tysonovo meksičko poslovanje vezano za preradu peradi za 400 milijuna dolara.

Procjenjuje se da vrijednost Perutnine Ptuj iznosi između 120 i 140 milijuna eura, rekao je Reutersu jedan od izvora.

To nije jedini slovenski prehrambeni proizvođač koji traži investitore. U utorak je slovenski državni investicijski fond poručio da traži kupce i za većinski udio u Žitu, jednom od najvećih proizvođača hrane u toj zemlji.