PITANJE ZA KOMADINU

Ministre, jesu li naše autoceste triput bolje od austrijskih?

  • Autor: L. Filipović
  • Zadnja izmjena 04.01.2012 14:24
  • Objavljeno 04.01.2012 u 13:38
zlatko komadina

zlatko komadina

Izvor: Pixsell / Autor: Pixsell

'Bojim se da je ministar već postao zarobljenik struktura oko njega. Birokrati su ga uvukli u svoju orbitu', kaže Ivan Dadić, bivši dekan zagrebačkog Fakulteta prometnih znanosti, komentirajući poruku Zlatka Komadine da neće uvoditi vinjete jer bi to značilo otkaze za 900 ljudi koji rade na naplatnim kućicama

I Hrvatske autoceste (HAC) i Autocesta Rijeka – Zagreb (ARZ) u katastrofalnom su financijskom stanju, što je istaknuo i novi ministar prometa gostujući u HRT-ovom Dnevniku 3. Među brojnim razlozima zašto je tome tako – korupcija, nerazumno zaduživanje diktirano od bivše vlasti, neisplativost većine pravaca – stručnjaci ističu i višak zaposlenih

Potvrđuje to i profesor Dadić upozoravajući da prevelik broj ljudi u HAC- u i AZR-u radi upravo na naplati, ali i održavanju.

'Uvođenje vinjeta, za što se ja već dulje vrijeme zalažem, ne bi značilo da se svih 900 zaposlenika mora opustiti, već bi to značilo 25 do 30 posto manje djelatnika na naplati. Ostatak bi se zadržao jer bi netko morao nadgledati i kontrolirati ubiranje cestarine preko vinjeta', objašnjava Dadić dodajući da trenutno 50 posto naplaćene cestarine HAC i AZR troše održavajući sam sustav naplate.

Inače, najveći broj europskih zemalja primjenjuje izravnu naplatu cestarine prema prijeđenim kilometrima - Francuska, Italija, Portugal, Španjolska, Srbija, Engleska, Švedska i dr. - s tim da se, kao i u Hrvatskoj, kombinira ručna naplata i ENC (elektronička naplata). Vinjete za osobne automobile uvele su, od nama bližih zemalja, Austrija, Slovenija, Mađarska, Slovačka i Češka.

Međutim, od većine njih Hrvatska odskače po broju zaposlenih po kilometru autoceste. Uzmimo za primjer austrijski ASFINAG i slovenski DARS koji su, kao i HAC i AZR, poduzeća u vlasništvu države.

Austrijska tvrtka brine se za 2.200 kilometara autocesta i ima, prema podacima Europskog udruženja koncesionara za autoceste, 2.720 stalno zaposlenih, što je 1,2 djelatnika po kilometru autoceste.

Slovenski DARS na 600 kilometara autocesta ima 1.250 stalno zaposlenih ili 2,08 po kilometru.

Naše uzdanice HAC i AZR zajedno imaju 3.580 zaposlenih, a upravljaju sa 1.038 kilometara autocesta, što znači da se za svaki kilometar brine 3,4 zaposlenika, gotovo tri puta više nego u Austriji.

Pitanje za ministra Komadinu. Jesu li naše autoceste tri puta bolje od austrijskih po sigurnosti i održavanju?

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi