SPREMNI NA PLAN B
Milanović nije iznenadio mirovince: Politički rizik bio je prevelik

Zoran Milanović (2)
Izvor: Pixsell / Autor: Patrik Macek
Neobvezujuće ponude za koncesiju autocesta predali su austrijska građevinska tvrtka Strabag, konzorcij australske Macquarie grupe i Raiffeisen mirovinskog fonda te konzorcij investicijske kuće Goldman Sachs, francuskog upravitelja autocestama Vincija, domaćih mirovinskih fondova – AZ, PBZ-CO i Erste Plavi i Allianz Capital Partnersa
Mirovincima je interesantan i drugi model prikupljanja kapitala putem inicijalne javne ponude (IPO), gdje bi se 51 posto tvrtke HAC ONC, koja bi dobila na upravljanje autoceste, ponudilo domaćim mirovinskim fondovima, zaposlenicima tvrtke i građanima.
Od tih 51 posto udjela, minimalno 80 posto bi se ponudilo domaćim mirovinskim fondovima, a ostatak građanima. Tim modelom B, kako ga je Vlada nazvala, prikupilo bi se 1,2 milijarde eura.
'To se može napraviti. Ali tu će biti presudan ugovor između države i HAC-ONC-a jer ako on zacementira trenutačno stanje u toj tvrtki, mislim tu na broj radnika i kulturu upravljanja, nitko im neće htjeti ući', istaknuo je jedan od fond menadžera.
Strani investitori bili su upućeni u sve procese i rizike te naši sugovornici smatraju da ih odluka Vlade neće previše razljutiti.
'Naravno, bit će nesretni. Međutim, dobro su znali u što ulaze. I na zadnjem sastanku ministarstvo im je jasno reklo kako će u slučaju referenduma pregovori o koncesijskim ugovorima biti obustavljeni', ističe naš sugovornik.
Odaziv građana na IPO HAC-ONC sigurno će biti dobar, smatraju čelnici mirovinskih fondova, ali teško je za očekivati da će se ponoviti slučaj Hrvatskog telekoma (HT) kada je u listopadu 2007. dionice HT-a upisalo 330.000 građana.