plutajući terminal

'LNG Croatia' uskoro kreće na put iz Kine prema Krku, u Omišlju se očekuje u drugoj polovini listopada

17.09.2020 u 08:46

Bionic
Reading

Kinesko brodogradilište Huarun Dadong Dockyard (HRDD) iz Šangaja dovršilo je radove na prvom hrvatskom FSRU brodu (plutajući LNG-terminal). Brod bi uskoro trebao krenuti u Omišalj na otoku Krku

LNG terminal sastojat će se od takozvanog plutajućeg terminala, odnosno FSRU broda na kojemu će biti smješteni tankovi za skladištenje ukapljenog prirodnog plina i postrojenje za njegovo uplinjavanje, te kopnenog dijela s pristaništem, istakačkim 'rukama', odnosno cijevima kojima će biti povezan s plinskom mrežom i ostalom pratećom opremom terminala.

U FRSU brod prenamijenjen je nekadašnji LNG tanker Golar Viking.

Brod plave boje s novim imenom 'LNG Croatia' bi u Omišalj trebao stići u drugoj polovini listopada, pisao je nedavno portal energetika-net.

Na brod će prije dolaska na Krk biti ukrcana i količina plina potrebna za probni rad tijekom kojeg će se testirati cijeli sustav FSRU broda, kopnenog dijela postrojenja i plinovoda.

Probni rad bi trebao početi u studenom, a od 1. siječnja iduće godine terminal bi trebao početi s komercijalnim radom.

Kapacitet uplinjavanja FSRU-a LNG Croatia je 2,6 milijardi kubika godišnje, a vrijednost projekta izgradnje je 233 milijuna eura, od čega je 101 milijuna došao iz EU fondova.

Na kopnenom dijelu terminala je završena izgradnja pristana i armiranobetonskih naglavnica, montirane su istakačke ruke i rampa za pristup brodu. Završena je izgradnja spojnog plinovoda od 4,2 km, vodovoda te spremnika protupožarne vode, piše energetika-net.

U tijeku su radovi na upravnoj zgradi, produbljivanju dna i sl. Plinacro je potvrdio da je do sada izgrađeno gotovo 90% od ukupno 16,7 km 430 milijuna kn vrijednog plinovoda. Trenutno se intenzivno radi na spoju otpremnog plinovoda na magistralni plinovod Pula-Karlovac u Zlobinu.