RAZVIJANJE TALENATA

Kreće testiranje darovitih matematičara u Splitsko-dalmatinskoj županiji

15.05.2021 u 17:33

Bionic
Reading

Sljedećeg tjedna obavit će se testiranje učenika 4. četvrtih razreda u svih 96 osnovnih škola u Splitsko-dalmatinskoj županiji radi identifikacije darovitih učenika iz područja matematike, koji će kroz županijski Centar izvrsnosti razvijati svoje talente, najavljeno je u subotu

"Testiranje 3.424 učenika četvrtih razreda svih osnovnih škola u županiji obavit će se u sljedeću srijedu, četvrtak i petak. Nakon toga ćemo obraditi rezultate i darovite učenike uključiti u Centar izvrsnosti naše županije gdje će oni po posebno kreiranim programima razvijati svoje kapacitete", rekao je na konferenciji za novinare u Splitu ravnatelj Centra izvrsnosti Ivica Zelić.

Statistika pokazuje kako je jedan do dva posto učenika darovito za daljnji izvannastavni razvoj, dodao je.

"Želimo darovite učenike uključivati u za njih razvojne programe jer bez sustavnog rada njihova se darovitost ne razvija," poručio je Zelić.

Ovogodišnje testiranje i identifikacija darovitih učenik iz područja matematike nastavlja se nakon prošlogodišnje stanke uzrokovane pandemijom koronavirusa.

Trenutačno je u županijskom Centru izvrsnosti 394 učenika, a još oko 600 učenik uključeno je u dva razvojna programa unaprijeđena svojih sposobnosti u matičnim osnovnim školama, a ti se programi odnose na čuvanje baštine i dalmatinski suvenir.

Ravnatelj Zelić je naglasio da je Splitsko-dalmatinska županija jedina u Hrvatskoj koja kroz model centra izvrsnosti razvija učenike s talentima, i smatra kako bi se takav model mogao primjenjivati i na nacionalnoj razini.

Voditeljica ovog projekta Ana Majić je rekla kako testovi nisu samo pokazivanje znanja, nego i kreativnosti razmišljanja u matematici.

"Ovo je veliki korak u razvoju sustava prepoznavanja darovitosti," poručila je Majić. Pročelnik Upravnog odjela za prosvjetu Splitsko-dalmatinske županije Tomislav Đonlić je istaknuo kako je riječ o cjelovitom istraživanju sklonosti i nadarenosti učenika.

"Splitsko-dalmatinska županija može biti ponosna na ovaj projekt kojim smo pokazali da može postojati održivi model rada s nadarenom djecom," zaključio je Đonlić.