SV. ROK, KAPELA...

Ključni tuneli na Dalmatini ozbiljno oštećeni, kreće sanacija: Evo tko je dobio posao

03.11.2025 u 18:56

Bionic
Reading

Tuneli Sv. Rok, Mala Kapela i Dubrave na autocesti A1 između Zagreba i Dubrovnika u jako su lošem stanju, a na njihovoj sanaciji radit će samoborska tvrtka Mar, odabrana putem javnog natječaja koji su raspisale Hrvatske autoceste (HAC)

Prema ugovorenim uvjetima, vrijednost radova nešto je viša od milijun eura bez PDV-a, odnosno oko 1,3 milijuna eura s PDV-om, a rok izvođenja iznosi 145 dana. Uz Mar, na natječaju su sudjelovale tvrtke Hidrostres iz Zagreba, splitska Spegra i Sub vision, također iz Zagreba.

Izazovni rokovi

HAC je postavio stroge rokove i uvjete izvođenja. Ključno je da se radovi ne smiju obavljati tijekom ljetne turističke sezone (od 15. lipnja do 15. rujna), kao ni za vrijeme zimskog održavanja autoceste (od 1. studenog do 1. travnja). Za izvođača to znači da će imati izazovne rokove i može se očekivati da će se radovi odvijati 24 sata dnevno u tri smjene svih dana u tjednu.

Iako su tuneli Sv. Rok, Kapela i Dubrave relativno novi – s obzirom na to da su izgrađeni između 2003. i 2009. godine – stručni pregledi otkrili su ozbiljna oštećenja koja zahtijevaju hitnu i opsežnu sanaciju.

Betonska obloga na mnogim mjestima pokazuje pukotine i ljuštenje, a vlaga prodire kroz zidove i spojeve, uzrokujući curenje vode unutar tunela. Na dijelovima na kojima je beton otpao ili se odvojio, vidljiva je i korodirana armatura, što dugoročno može ugroziti statiku i sigurnost konstrukcije. Osim toga, oštećena je signalizacija, kao i instalacijska oprema, uključujući kabelske kanalice.

Bogato iskustvo Samoboraca

Podsjetimo da je HAC prvotno raspisao natječaj s procijenjenom vrijednošću radova za tunele na A1 od oko 635.000 eura (bez PDV-a). Međutim nitko se nije javio, što govori da je bila podcijenjena vrijednost, ali i složenost posla.

Samoborska tvrtka Mar ima bogato iskustvo u sanaciji armiranobetonskih, betonskih i čeličnih konstrukcija. Prije šest mjeseci završila je obnovu prijelaznih naprava na mostu Rječina, na riječkoj obilaznici, dugom 208 i visokom 101 metar, a nedavno je okončana i rekonstrukcija nekadašnjeg zapuštenog atomskog skloništa u Splitu, prenamijenjenog u podzemnu garažu s 96 parkirnih mjesta.

Firma je osnovana 1986. godine te je u vlasništvu Mate Kelave i splitskog poduzeća Restruct. Prošlu godinu završila je s 36,5 milijuna eura ukupnih prihoda i 2,2 milijuna eura dobiti. Prema podacima Fine, zapošljava oko 160 radnika.