Hrvatske autoceste (HAC) u petom su pokušaju prošloga tjedna pronašle tvrtku koja će na 35 godina preuzeti koncesiju za odmorište Marune na autocesti A1. Nakon što je niz godina bilo devastirano i pretvoreno u ruglo, odmorište na atraktivnoj lokaciji trebalo bi u roku od dvije godine biti stavljeno u funkciju
Riječ je o odmorištu prije tunela Sveti Rok s južne strane Velebita, s kojeg puca spektakularan pogled. Nažalost, hotel Velebitska kraljica nikad nije završen, a s godinama je i devastiran.
Kako smo već pisali, nakon tri natječaja bez ijedne ponude i jednog poništenog zbog nepotpune dokumentacije, na peti natječaj stigle su dvije prijave – one bivšeg koncesionara Mladena Nekića i tvrtke Flota Energy iz Sesveta.
Koncesija trgovcu polovnih automobila
Flota Energy u vlasništvu Ivana Pehara, poznatog po brendu TRCZ automobili, dala je ponudu od 5307 eura mjesečno bez PDV-a, a Nekićeva tvrtka Velebitska kraljica ponudila je 5258 eura, tek dva eura više od početne cijene.
Novi koncesionar obvezao se u roku od dvije godine od preuzimanja dovršiti, opremiti i u rad pustiti prvu fazu objekta za ugostiteljstvo, trgovinu i smještaj, urediti fasadu te instalirati četiri brze punionice za električna vozila pojedinačno minimalne snage 300 kW.
Zanimljivost u cijeloj priči oko dodjele koncesije to je da je HAC raspisao nekoliko natječaja prije nego što je pravomoćno okončao spor s bivšim vlasnikom hotela Mladenom Nekićem i došao u njegov posjed. Naime, kako su nam potvrdili u HAC-u, spor s njim završen je presudom Županijskog suda u Splitu 15. svibnja 2024. godine.
Tada je odbijena Nekićeva žalba i potvrđena presuda Općinskog suda u Zadru od 21. lipnja 2023. godine, kojom mu je naloženo da prateći uslužni objekt na odmorištu Marune preda u posjed tužitelju, Republici Hrvatskoj.
'U ovršnom postupku u studenom 2024. objekt je predan u posjed Republici Hrvatskoj, koja ga je predala u posjed Hrvatskim autocestama', odgovorili su iz HAC-a na naš upit.
Saga duga dva desetljeća
O čitavom slučaju Velebitske kraljice poželjeli smo porazgovarati s Nekićem, ali nije bio pretjerano razgovorljiv. Rekao je tek da vodi nekoliko sudskih procesa, od kojih su neki pravomoćno okončani, a neki nisu, te da o svemu tome brigu vode njegovi odvjetnici.
'Ako bih sad nešto i rekao, mogao bih reći krivo, a to bi mi u konačnici moglo naštetiti. Ono što je činjenica je da sam ja uvijek sve sudske odluke poštivao, a tako će biti i dalje', kazao nam je kratko Nekić.
Saga oko odmorišta traje gotovo dva desetljeća, odnosno od 2006. godine, kada je njegova tvrtka Mataš – M.N., koja je proizvodila pršute, sklopila ugovor s HAC-om o korištenju cestovnog zemljišta, odnosno odmorišta pokraj Svetog Roka.
Dvije godine kasnije niknula je, uz pomoć 22,4 milijuna kuna teškog kredita HPB-a, Velebitska kraljica, ali nije dovršena. Stvari su krenule nizbrdo uslijed financijske krize i tvrtka 2010. godine završava u stečaju, a isto se događa s tvrtkom Jasen 2016. godine, koja je 2009. godine preuzela njenu imovinu vrijednu 28 milijuna kuna, ali i obveze.
Mataš – M.N. i Jasen brišu se iz sudskog registra, a osim nedovršenog objekta, ostaje niz nedovršenih sudskih postupaka u kojima spomenuti akteri imaju određena potraživanja između sebe.
A odmorište bi, što najviše zanima putnika namjernika, tako da nuždu ne mora po buri obavljati na velebitskom kamenjaru, konačno u roku od dvije godine trebalo proraditi.