PRIVATIZACIJA ŠKVEROVA

I DIV će tražiti odštetu ako Kukuriku stopira prodaju

  • Autor: L. Filipović
  • Zadnja izmjena 09.12.2011 17:09
  • Objavljeno 09.12.2011 u 15:28
Darko Pappo, član Uprave i Tomislav Debeljak, vlasnik DIV-a

Darko Pappo, član Uprave i Tomislav Debeljak, vlasnik DIV-a

Izvor: Cropix / Autor: Zivana Juras / EPEHA

Nakon što je Danko Končar izjavio da će tražiti odštetu ukoliko nova Vlada poništi privatizaciju brodogradilišta, oštar stav prema najavama Slavka Linića izrazio je i Darko Pappo, jedan od čelnih čovjek samoborskog DIV-a, glavnog pretendenta na kupnju Brodosplita

Kroz mjesec dana nova Vlada će Europskoj komisiji morati predati prvo izvješće o provedbi programa restrukturiranja škverova u sklopu provjere izvršavanja zadataka preuzetih u poglavlju 'Tržišno natjecanje'. Već sada je jasno da će ocjena prvog izvješća biti negativna s obzirom da je cijeli proces zapeo na usuglašavanju kupoprodajnih ugovora, a nova ga Vlada ne namjerava ubrzati, već planira preispitati cijeli HDZ-ov koncept.

Stajališta pojedinih čelnika Kukuriku koalicije o rješavanju problema škverova za tportal je komentirao Darko Pappo, član Uprave samoborske tvornice vijaka, nesuđeni kupac splitskog škvera.

Kako komentirate stav Kukuriku koalicije da će raspisati novi natječaj za privatizaciju brodogradilišta, i to samo neosnovnih djelatnosti, dok bi gradnja na navozima ostala u državnim rukama? Ima li Hrvatska uopće dovoljno vremena da u čitav proces krene ispočetka i kako bi na to reagirala Europska komisija?

Pravo je vlasnika da odlučuje o svojoj imovini na način kako misli da je najbolje, pa tako i u ovom slučaju brodogradilišta nova Vlada može donijeti odluku kakvu želi. Europska komisija je u svojim dokumentima jasno naznačila koje su obveze Hrvatske po pitanju restrukturiranja brodogradilišta, a što će za koji dan biti i sadržano u samom ugovoru o pristupanju Hrvatske EU. Koliko je toga moguće mijenjati naknadno, stvarno ne znam. Što se raspoloživog vremena tiče, sudeći po iskustvu trajanja drugog kruga privatizacije, vremena za neke nove natječaje i nema baš napretek te je zato važno da ako se išta želi mijenjati, da se to počne odmah.

Ako se to dogodi i nova Vlada poništi dosadašnji natječaj, hoćete li tražiti naknadu štete za dosadašnje troškove u procesu privatizacije? Koliki su ti troškovi?

Poništavanjem postojećeg natječaja i otvaranjem sasvim novog natječaja s drugačijim uvjetima ili oblikom značilo bi da nas se dosada držalo u zabludi te bismo mi sigurno tada razmatrali postavljanje zahtjeva za naknadu štete. Troškovi i šteta su veliki i mjere se u milijunskim iznosima.

U kojoj su sad fazi pregovori, je li se što događalo ili je sve stalo zbog izbora?

Pregovori su konačno otvoreni u tjednu prije samih izbora. Smatram da su i dalje nužni kako bi nova Vlada imala priliku na temelju što više podataka i pojedinosti donijeti svoju odluku. I dalje smatramo da pregovore trebaju odraditi stručnjaci koji će moći i znati sačiniti kvalitetan prijedlog samim političarima, odnosno Vladi. Što se nas tiče, mi smo na raspolaganju cijelo vrijeme.

Jeste li imali kontakte s kime iz Kukuriku koalicije vezano za brodogradnju?

Nitko nas dosad nije kontaktirao.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi