NISMO POŽELJNI ZA ULAGANJE

Hrvatsko maloprodajno tržište je zasićeno

  • Autor: tportal.hr/Hina
  • Zadnja izmjena 05.07.2010 13:34
  • Objavljeno 05.07.2010 u 13:27
trgovina dućan blagajna

trgovina dućan blagajna

Izvor: Cropix / Autor: CROPIX / Vladimir Dugandzic

Hrvatska se više ne nalazi na ljestvici 30 najpoželjnijih odredišta za ulaganje u maloprodaju, pokazalo je globalno istraživanje konzultantske tvrtke A.T.Kearney o razvijenosti maloprodajnog sektora za 2010. godinu

Prva na toj ljestvici je Kina, slijede Kuvajt, Indija, Saudijska Arabija, Brazil itd.

Prema globalnom indeksu razvijenosti maloprodaje (GRDI) Hrvatska je prošle godine, kao 24. zemlja na ljestvici, bila privlačno odredište za ulaganje globalnih maloprodajnih lanaca, no smanjenje potrošnje i zasićenost tržišta utjecali su na razinu njene atraktivnosti.

'Hrvatsko ispadanje s ljestvice top 30 zemalja odredišta za ulaganje u otvaranje novih trgovačkih centara i maloprodajnih lanaca rezultat je visoke koncentracije tržišta s jakim lokalnim igračem, visokog stupnja razvoja tržišta te iznimno snažnog pada potrošnje', objašnjava Zlatko Bazianec, stariji konzultant u tvrtki A.T.Kearney.

Za razliku od drugih zemalja u regiji koje su ušle na listu 30 najpoželjnijih odredišta, među kojima su i Albanija, Makedonija i Bosna i Hercegovina, hrvatsko tržište se polako zatvara. Međunarodni lanci poput Spara, Kauflanda i Lidla su već ušli na naše tržište i ostvarili znatan rast te time onemogućili ulazak novih igrača.

S druge strane, napominje, potencijalni investitori čekaju ulazak Hrvatske u Europsku uniju zbog smanjenja ulaznih prepreka i jednostavnijeg procesa uspostavljanja poslovanja.

Rezultati istraživanja pokazuju jasno usmjeravanje investicija globalnih trgovačkih lanaca na zemlje u razvoju s velikim potencijalom rasta.

Dok se mnogi trgovački lanci fokusiraju samo na zemlje BRIK-a (Brazil, Rusija, Indija i Kina), istraživanje otkriva i zanimljive zemlje u Perzijskom zaljevu (Kuvajt, Saudijska Arabija, Ujedinjeni Arapski Emirati) te u Južnoj Americi (Brazil, Urugvaj, Čile, Peru).

Istraživanje koje provodi A.T. Kearney od 2002. olakšava trgovačkim lancima odrediti prioritetna tržišta za investiranje na temelju 25 različitih elemenata koje uključuju gospodarske i političke rizike, atraktivnost samog tržišta, razvijenost trgovačkih lanaca, razlike između rasta BDP-a i same trgovine i druge.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi