intervju s Ninom išek međugorac:

'Hrvatski Telekom priprema Hrvatsku za novi val tehnoloških promjena'

18.12.2017 u 10:53

Bionic
Reading

Već treću godinu zaredom rastu svi ključni poslovni pokazatelji Hrvatskog Telekoma. Zbog toga se ljestvica očekivanja za 2018. značajno podigla, rekla je Nina Išek Međugorac, direktorica korporativnih komunikacija Hrvatskog Telekoma. HT će u 2018. nastaviti ulagati u komunikacijsku infrastrukturu i nove proizvode, što je nužno za konkurentnost cijele zemlje

U intervjuu za Media Marketing Išek Međugorac pojasnila je da će velik porast podatkovnog prometa, umrežavanje informacija i poslovanje u oblaku postati standard. Takva rješenja osiguravaju Hrvatskoj poziciju u globalnoj digitalnoj ekonomiji, za što nam, uz kvalitetnu infrastrukturu, trebaju pametni ljudi. Zato HT ulaže u novu generaciju mladih ljudi i stručnjaka, s naglaskom na STEM vještine.

Završili ste studij na Ekonomskom fakultetu i među prvima ste magistrirali PR u Hrvatskoj. Ekonomija i PR? Dobra, ali ne baš uobičajena kombinacija. Zašto PR?

Matematika, statistika, logika bili su mi omiljeni predmeti u srednjoj školi. Nakon MIOC-a ekonomija je bila tek kompromis jer sam u to vrijeme FER smatrala svojim prirodnim okruženjem. No tada se dogodila ljubav! Ekonomija mi je otvorila svijet u kojem sam izbrusila vještinu rješavanja problema kroz širi kontekst i izoštrila um. Naučila sam sagledavati različite scenarije koji vode do jedinstvenog rezultata. Što sam više učila o životu i ljudima, moja su promišljanja i riječi uspješnije mijenjali svijet oko mene. I tako je savršeni matematički red, gdje je 2+2 = 4, nadopunila ljubav prema svojevrsnom kaosu u kojem pojedinačni interesi, emocije, strasti čine dio problema, ali i puta kojim se problem može riješiti. PR je savršeno zaokružio oba svijeta i otvorio mi velik prostor za istraživanje i svakodnevne izazove. 

Od prvog dana u struci počeli ste se baviti istraživanjima i u svojim projektima snažno oslanjati na njihove rezultate. Vjerujete li samo u rezultate komunikacijskih projekata?

Rezultat je moja osobna motivacija. Od početka karijere testiram različite pristupe i alate te mjerim svoj rad. Istovremeno, poput hrčka provodim i prikupljam istraživanja koja mi pomažu u kreiranju i provođenju aktivnosti kojima postižem željenu reakciju. Smatram to važnim jer me usmjerava izvrsnosti i novim spoznajama. Nakon takve dugogodišnje prakse i brojnih analiza ojačaju osjećaj i intuicija, što je posebno važno u situacijama kada su potrebne brze odluke i rješenja. Vodim Odjel za korporativne komunikacije koji svakodnevno prati i analizira svoje rezultate te redovito izvještava Upravu o medijskim učincima, ali i krajnjim ishodima naših aktivnosti. Volimo testirati medijsku scenu, nove alate i formate. U ove dvije godine mogu reći da smo postali stručnjaci u prepoznavanju dobrih komunikacijskih prilika na tržištu. Jako sam ponosna na svoj tim.

Svoju reputaciju u komunikaciji izgradili ste kao konzultant u agencijama Madison Consulting i Manjguri, ali ste 2015. godine prešli kod klijenta prihvativši izazove koje nudi mjesto direktorice korporativnih komunikacija Hrvatskog Telekoma. Što vas je najviše privuklo? Novi izazovi, želja da radite za klijenta, telekomunikacijska industrija ili izuzetno privlačno radno mjesto?

Mnogobrojni su razlozi, a najviše ih je u kategoriji 'izazovi'. U ove dvije godine broj strateških projekata koji su iza nas potvrđuje koliko je telekom industrija dinamična. Hrvatski Telekom pri kraju je zahtjevnog procesa transformacije,  moderna smo kompanija koja ulazi u novu fazu rasta. Tržište se konsolidira, akvizicijom Crnogorskog Telekoma zaigrali smo regionalnu utakmicu, otvaramo nove izvore prihoda i predvodimo proces digitalne transformacije Hrvatske. Pomažemo u pripremi Hrvatske za novi val tehnoloških promjena koji dolazi. Upravljanje korporativnom komunikacijom ima važnu ulogu u svim tim procesima i dio je konačnog uspjeha. Najveću vrijednost dolaska na mjesto direktorice korporativnih komunikacija vidim u prilici da sudjelujem u aktivnostima kompanije koji izravno utječu na gospodarski rast i razvoj društva. Hrvatski Telekom ima značajnu ulogu u tom razvoju.

  • +8
Prezentacija Hrvatskog Telekoma u Podgorici Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Hrvatski Telekom

Radeći kao konzultant za brojne agencijske klijente stekli ste bogato praktično iskustvo u svim područjima upravljanja odnosa s javnošću: Strateško upravljanje komunikacijom, krizno komuniciranje, interno komuniciranje, strateško i komunikacijsko vođenje stranih investicija, digitalni mediji i društvene mreže, strateško komuniciranje u politici i izborne kampanje, odnosi s medijima... Gdje ste se osjećali najudobnije, što vam je najviše odgovaralo?

Sva područja su izuzetno važna za razvoj kompetencija stručnjaka za komunikaciju. Nažalost, još uvijek premalen broj njih ima priliku stjecati praktično iskustvo u svim područjima i to je jedan od razloga za to što nam kronično nedostaje izvrsnosti na tržištu. PR je multidisciplinarna aktivnost i to je važno poštovati. Osobno ne bih nijedno područje odabrala kao užu specijalizaciju jer imam osjećaj da bih tada stala u razvoju. Izuzetno važnu ulogu u razvoju karijera imaju i mentori. Odabir agencija u kojima sam radila usko je povezan s ljudima koji su bili primjeri stručnjaka za pronalazak najboljeg rješenja u bilo kojoj situaciji. Takvo znanje i iskustvo možeš steći jedino ako iza sebe imaš iskustvo stotinjak situacija iz svakog različitog područja. Također, rad u Hrvatskom Telekomu otvora mi i velik prostor za učenje o novim poslovnim područjima. Jedno od njih je upravljanje korisničkim iskustvom, u sklopu kojeg sam pokrenula interni projekt Magenta1 za zaposlenike. Istraživanje nam je pokazalo da zaposlenici ne koriste i ne poznaju usluge koje kompanija nudi na tržištu te ih zbog toga niti ne preporučuju. Novom uslugom za zaposlenike u vrlo kratkom vremenu preko 2000 njih počelo je koristiti premium HT usluge i danas su naši ambasadori.

Vaša je izreka: 'Izvrsnost je u sadržaju koji isporučujemo!' Kvaliteta sadržaja danas je bolna točka PR-a. To govorim iz vlastitog uredničkog iskustva. Vrlo je loša kvaliteta sadržaja koji danas uglavnom iz agencija šalju juniori. Kakav je vaš stav?

Sadržaj je najvrednija imovina koju imamo u PR-u. Ponekad me iznenadi to koliko malo pažnje se upravo posveti njemu. Vrlo često znam svojem timu reći - ako sadržaj neće napraviti željenu promjenu, to je uzalud potrošeno vrijeme. Zašto je to danas posebno važno? Dogodila se velika promjena unazad 10 godina, novi digitalni kanali osigurali su PR-u da između nas i korisnika nema medijatora. To je velika prilika za našu industriju, ali samo ako smo izvrsni. Ako razumijemo dionike kojima se obraćamo i sadržaj koji traže od nas. Naravno, prilika je jednako velika kao i izazov, a rezultati su vidljivi i ovise samo o nama.

  • +17
Hack It! hackathon Hrvatskog Telekoma Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Hrvatski Telekom

U protekle dvije godine realizirali ste nekoliko zamašnih projekata. Da krenemo od GeneracijeNext.

Svjesna sam veličine i utjecaja koji naša kompanija ima na društvo. To je točka od koje krećem prilikom definiranja svake aktivnosti kojom kompanija može doprinijeti razvoju našeg društva. GeneracijaNext je platforma koja slavi izvrsnost kroz inicijative koje transformiraju društvo i potiču gospodarstvo. Hrvatski Telekom usmjeren je na generaciju mladih s kojom i za koju pripremamo cijelo društvo za novi val tehnoloških promjena. Dajemo podršku njihovim inovativnim projektima koji koriste novu tehnologiju i mijenjaju društvo na bolje. GeneracijaNext predstavlja i brojne društvene inicijative kroz koje teme poput sigurnosti na internetu podiže na višu razinu. Okupili smo sve bitne dionike i pokrenuli široku društvenu inicijativu kojoj je cilj stvoriti sigurno okruženje za komunikaciju na internetu i uvrstiti je u obrazovni program.

STEM revolucija?

Stvarno sam ponosna na to što smo prva kompanija koja je pokrenula STEM revoluciju u Hrvatskoj. Naš donacijski natječaj u potpunosti je usmjeren talentiranim mladim ljudima koji se žele razvijati u STEM području. Čudima tehnologije želimo mlade ljude oduševiti i potaknuti da iskoriste potencijal koji čuči u svakom od njih kako bi ostvarili uspjehe u budućim karijerama. Potvrde da radimo dobar posao svakodnevno stižu, a posebno me vesele kada mali stemovci otkriju velike stvari. Nedavno je Zvjezdarnica Višnjan dobila priznanje Centra za mala tijela Međunarodne astronomske unije za otkriće deset novih asteroida u Sunčevu sustavu. Asteroide su zamijetili učenici i mentori Višnjanske škole astronomije u sklopu donacijskog programa HT-a, zbog čega ovo otkriće osjećam kao uspjeh koji dijelimo.

Magenta B2B Run je utrka čije pripreme i realizaciju redovno pratimo na našem portalu podržavajući njenu misiju i vrijednosti što ih ima za zaposlenike koji sudjeluju u njoj. Iz godine u godinu ovo događanje raste po broju sudionika i širi se na sve više gradova. Što ovaj projekt znači za HT i gdje su granice, što je vizija u godinama koje dolaze? MAGENTA 1 B2B RUN krenula je 2015. godine na zagrebačkom Maksimiru.

U posljednje četiri godine transformacije kompanije interna komunikacija potvrdila je svoju značajnu ulogu. Okruženje u kojem je konačan cilj informiran, zadovoljan i motiviran zaposlenik nije uvijek bilo jednostavno postići. MAGENTA 1 B2B RUN jedan je od primjera toga koliko smo ustrajni, a u konačnici i uspješni u stvaranju okruženja u kojem su zaposlenici ambasadori kompanije. U tri godine aktivirali smo gotovo dvije trećine zaposlenika i podigli poslovnu zajednicu na noge – i to doslovno! Ova utrka je mjesto gdje najveći tržišni konkurenti jedni drugima pružaju podršku, gdje rame uz rame trče i šef uprave i pripravnik. Bavljenje sportom dokazano poboljšava produktivnost i zadovoljstvo korporativnom kulturom, zaposlenici su u formi, rješavaju se stresa i jačaju timski duh.

  • +3
HT i partneri predstavili projekt velike IT transformacije HT-a Izvor: Pixsell / Autor: Dalibor Urukalovic/PIXSELL

S pozicije direktorice korporativnih komunikacija HT-a imate odličan uvid u hrvatsku komunikacijsku industriju. Kakva je situacija, kako vam se čini?

Industrija se razvija unazad deset godina, no nedovoljno. Nisam zadovoljna razinom kvalitete znanja i vještina koje su u ovom trenutku na raspolaganju. Nažalost, još uvijek niti agencije niti stručnjaci ne teže izvrsnosti u svom radu niti je njihov rad transparentno evaluiran. Takva situacija usporava razvoj industrije. S druge strane prilike za razvoj su velike. Prvi put u povijesti možemo samostalno upravljati svojim sadržajem i pokazati koliko jedan potez ili rečenica mogu učiniti razliku i pomoći u postizanju ciljeva. Ta sloboda nam dozvoljava da isprobamo različite prakse i odbacimo one koje ne funkcioniraju, nekada čak i u stvarnom vremenu. Nova znanja o društvenim mrežama, aplikacijama i tehnologiji koja dolazi su znanja bez kojih ne možemo dalje. Ona pripadaju najviše upravo našoj industriji i o njima ovisi gdje će naša pozicija biti u odnosu na marketing i online. Da se to dogodi, moramo raditi na poboljšanjima u području evaluacije, edukacije, jačanju naše uloge i pozicije na tržištu, budžetima. Ljuti me kada pojedinci umanjuju vrijednost projekata zbog velikog budžeta koji je uložen. Pa mi se ne smijemo sramiti tražiti više budžeta za svoje aktivnosti. Zašto ne omogućiti kvalitetan sadržaj većem broju ciljanih korisnika i postići bolji rezultat?

Na pragu smo 2018. godine. Kakvi su planovi, čime će HT naredne godine iznenaditi svoje korisnike i komunikacijsku industriju u Hrvatskoj?

Ova je godina značajno podigla ljestvicu očekivanja. U 2017. godini HT je ostvario snažne poslovne rezultate i zabilježio rast svih ključnih pokazatelja već treću godinu zaredom. Ova je godina bila posebno važna zbog regionalnog iskoraka HT-a i prilike za izvoz znanja naših ljudi i dobre prakse iz Hrvatske. Kao najveći privatni investitor u Hrvatskoj, nastavit će ulaganja prvenstveno u kvalitetnu komunikacijsku infrastrukturu te nove proizvode i usluge koje korisnicima nudimo prvi na tržištu. To je nužno za konkurentnost i razvoj zemlje. Velik porast podatkovnog prometa, umrežavanje informacija, poslovanje u oblaku i međusobna komunikacija različitih uređaja postat će uskoro standard. Jedan od primjera su naša ulaganja u razvoj pametnih gradova, po čemu smo prepoznati u cijeloj Europi. Takva rješenja osiguravaju Hrvatskoj poziciju u globalnoj digitalnoj ekonomiji, za što nam, uz kvalitetnu infrastrukturu, trebaju pametni ljudi. Zato HT ulaže u novu generaciju mladih ljudi i stručnjaka, s naglaskom na STEM vještine. Uz stipendije, otvaramo radna mjesta i pružamo priliku za rad u međunarodnom okruženju. Nakon svega što sam izdvojila mogu samo najaviti to da iz ureda Korporativnih komunikacija HT-a možete očekivati praksu iz koje će se svakako moći naučiti nešto novo.

Vaše želje u 2018.?

U željama sam skromna i uvijek su usmjerene na moju obitelj i prijatelje, koji su moja stabilnost i snaga. S tim mirom i srećom imam pregršt snage pokušati mijenjati svijet i raditi posao koji obožavam.