DOBRA SEZONA

Dubrovnik čeka svog milijuntog putnika s kruzera

24.09.2011 u 08:42

Bionic
Reading

Posao s kruzerima u Dubrovniku cvjeta. Lučka uprava Dubrovnik je objavila da ove subote očekuje svog milijuntog ovogodišnjeg putnika s jednog od četiri kruzera koji će uploviti u luku Gruž

U subotu će u luku Gruž uploviti četiri broda, tri će biti na vezu i jedan na sidru, a još dva broda će se usidriti ispred Starog grada. I ove srijede 21. rujna u luci u Gružu bila su privezana tri golema kruzera. Impresivan prizor velikih brodova u luci nas je podsjetio na davne dane pomorske slave Dubrovnika, kada je taj grad bio svjetski centar trgovine i biznisa

Dubrovnik je napravio dobar posao gradnjom nove, 900 metara duge i potpuno ravne operativne obale za najveće brodove u luci Gruž. Trenutno se vrše radovi na dijelu obale kraj mosta koji je predviđen za lokalni i linijski promet. Nova obala bez problema prima danas najveće kruzere duljine više od 300 metara, primjerice MSC Opera koja uplovljava ove subote.

Danas velik priljev putnika i gostiju s kruzera vrši pritisak na neadekvatnu i osjetljivu prometnu infrastrukturu grada, no zahvaljujući odličnoj i vrlo preciznoj organizaciji ne dolazi do većih problema i zastoja u prometu.

Posao s kruzerima u Dubrovniku je posao velikih brojki. U tom poslu svi dobro zarađuju, od Lučke uprave, agencija, ugostitelja, do taksista i prijevoznika. Za grad u kojem je turizam jedina profitabilna i perspektivna ekonomska aktivnost nema dileme oko takve orijentacije. Prije svega, sezona je na taj način značajno produljena, s tri do četiri na punih osam mjeseci. Podsjetimo, sezona uplovljavanja kruzera počinje u travnju, a završava krajem studenog.

Luka Gruž i aerodrom Čilipi značajno umanjuju prometnu izoliranost grada bez adekvatne ceste i željezničke pruge. Prometno povezivanje Dubrovnika, koji je već integriran u globalni turistički biznis, zapravo postaje strateški interes Hrvatske. Logika biznisa i kapitala je nemilosrdna - Dubrovnik je svjetski brend i u poslovnom smislu samodostatan i zaključak je da je Hrvatska prometno izolirana od Dubrovnika, a ne Dubrovnik od Hrvatske.