Prodaja kozmetičkih i toaletnih proizvoda jedan je od najbrže rastućih segmenata u trgovini. Zorno to potvrđuju poslovne brojke tri velika lanca drogerija – dm-a, Müllera i Bipe. Prošle godine zbirno su te kompanije ostvarile oko 930 milijuna eura, što je gotovo 300 milijuna eura više nego 2022.
Neprikosnoveni lider je njemački lanac dm iliti punog imena dm-drogerie markt. U Hrvatskoj posluje od sredine 90-ih, a trenutno ima više od 175 trgovina i oko 2000 zaposlenih.
Snažno porasla zarada dm-a
Svoje financije dm iskazuje za razdoblje od početka listopada 2023. do kraja rujna 2024. godine. U tom periodu, prema podacima servisa Fina Info.biz, ukupno je uprihodio 440,62 milijuna eura te mu je zarada skočila za više od 40 posto - na 11,77 milijuna eura.
Za usporedbu, 2022. je imao 299,11 milijuna eura prihoda, odnosno u dvije godine povećao je promet za više od 30 posto.
Prosječna neto plaća u dm-u lani je iznosila 1688 eura, što je za 7,67 posto više nego godinu prije.
Bipa u snažnoj ekspanziji
Najveći konkurent dm-u je Müller, također tvrtka čije je sjedište u Njemačkoj. U Hrvatskoj ima 92 trgovine i oko 1200 zaposlenih. Lani su joj ukupni prihodi porasli za 7,41 posto, na 342,73 milijuna eura, a dobit je iznosila 24,21 milijun eura. Prosječna plaća u Mülleru iznosi 1216 eura.
Njemačka je matična zemlja i treće drogerije – Bipa. Tvrtka je dio grupe Rewe, pod čijim skutima posluje i maloprodajni lanac Billa. Hrvatsku Billu prije osam godina preuzeo je Spar.
Müller s najvećom profitnom maržom
Prošlu godinu Bipa je završila s 145,53 milijuna eura prihoda i 3,53 milijuna eura dobiti. Zapošljava gotovo 900 ljudi i ima više od 140 poslovnica. Bipa je u snažnoj ekspanziji već nekoliko godina i promet joj konstantno raste prosječno 20 posto.
Najveću profitnu maržu od 7,5 posto ima Müller, a njegovi takmaci dm i Bipa su na oko 2,5 posto.