podaci aztn-a

Croatia osiguranje drži 29 posto tržišta, Agram koncern drugi s 20 posto

22.03.2019 u 15:42

Bionic
Reading

Tržište osiguranja u Hrvatskoj u 2017. je sa zaračunatom bruto premijom od 9,2 milijarde kuna raslo za 4,5 posto u odnosu na godinu prije, a bilježi i blagi rast koncentriranosti - tržišni udjel prvih pet osiguravatelja iznosio je 64,1 posto, dok je 2016. bio 61,1 posto, podatci su Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) iz istraživanja tržišta osiguranja.

Na tržištu osiguranja u Hrvatskoj u 2017. godini poslovalo je 20 društava za osiguranje, dva manje nego godinu ranije. Naime, BNP Paribas Cardiff osiguranje je pripojeno Croatia osiguranju, a Erste osiguranje VIG matičnom društvu Wiener osiguranje. Učinak su na tržište imala i dva osiguravatelja sa sjedištem u drugoj državi članici EU putem podružnica - Sava osiguranje - podružnica Hrvatska i Adriatic Slovenica - podružnica Zagreb, navode iz Agencije, koja je na svojim mrežnim stranicama objavila rezultate istraživanja koje se temelji na podatcima iz javno objavljenih publikacija Hrvatskog ureda za osiguranje i drugih javno dostupnih izvora.

Tržište osiguranja u 2017. godini, u kojoj je zaračunata bruto premija osiguranja iznosila 9,2 milijardi kuna, raslo je za 4,5 posto u odnosu na prethodnu godinu (8,8 milijarde kuna). Na segment neživotnog osiguranja u ukupnoj strukturi otpada dvije trećine tržišta, dok na segment životnih osiguranja otpada preostala jedna trećina ukupnog tržišta, ističu iz AZTN-a.

Rast ukupnog tržišta, dodaju, uglavnom se temeljio na rastu tržišta neživotnog osiguranja, posebice osiguranja cestovnih vozila - kasko osiguranje (porast od 10 posto), zdravstvenog osiguranja (19,2 posto) i osiguranja kredita (27,6 posto).

Najveći iznos zaračunate bruto premije u 2017. godine ostvarilo je Croatia osiguranje, koje je s tržišnim udjelom (kada se pribroje i udjeli Croatia zdravstvenog osiguranja i BNP Paribas Cardiff osiguranja/Croatia osiguranje kredita) nešto manjim od 29 posto, najznačajniji poduzetnik na tržištu osiguranja u Hrvatskoj, uz trend rasta od 7,4 posto u odnosu na 2016., promatrajući zasebno Croatia osiguranje, navode iz AZTN-a. 

Drugi je Agram koncern čije članice - Euroherc i Jadransko osiguranje te Agram Life - imaju zajednički tržišni udio od 20 posto. Sve tri članice Agram koncerna bilježe trend rasta premije, koji se kreće između 7,8 i 8,6 posto.

  • +4
Tržište osiguranja u Hrvatskoj u 2017. je sa zaračunatom bruto premijom od 9,2 milijarde kuna raslo za 4,5 posto u odnosu na godinu prije Izvor: Pixsell / Autor: Davor Javorovic/PIXSELL

Slijede Allianz s 12,5 posto te Vienna Insurance Grupa (Wiener i Erste osiguranje) s 8,5 posto zbirnog tržišnog udjela, a oboje bilježe rast premije. Generali je na petoj poziciji prestigao Uniqu, uz 6,2 posto tržišnog udjela i trend rasta koji iznosi značajnih 13,5 posto, dok Uniqa bilježi određeni pad i smanjenje tržišnog udjela. Rast od 8,7 posto bilježi Triglav osiguranje, uz tržišni udio od 4,4 posto, dok Grawe Hrvatska bilježi rast od 7,5 posto i tržišni udio od 4,4 posto, podatci su iz istraživanja AZTN-a.

Blagi rast koncentriranosti tržišta

U 2017. godini je omjer tržišne koncentracije iskazan tržišnim udjelima prvih pet osiguravatelja, promatran kroz pojedinačne tržišne udjele osiguravatelja, iznosio 64,1 te u usporedbi s 2016. u kojoj je iznosio 61,6, bilježi blagi rast koncentriranosti. Ako se osiguratelji promatraju kao povezana društva, odnosno kao jedan gospodarski subjekt, omjer tržišne koncentracije u 2017. iznosio 75,9 dok je u 2016. isti iznosio 76,6.

Temeljem podataka o koncentriranosti tržišta, proizlazi kako je ukupno tržište osiguranja u RH u 2017. godini bilo relativno dobro strukturirano, uz pokazatelje umjerene koncentriranosti te se promatrajući pojedinačno osiguravatelje, bilježi trend blagog rasta koncentriranosti, ocjenjuju u Agenciji.

Rast tržišta životnih osiguranja za 2,3 posto

"Nakon blagog trenda pada zaračunate bruto premije (2016./2015), u 2017. je zabilježen blagi rast životnih osiguranja od 2,3 posto, a ukupna premija iznosila je nešto manje od 3 milijarde kuna", navode iz AZTN-a.

Na taj je rast, kako se dodaje, utjecao isključivo porast premije "životnih ili rentnih osiguranja", kod kojih ugovaratelj osiguranja snosi rizik ulaganja, dok su preostale vrste u toj skupini zabilježile pad premije.

Najznačajniji osiguratelji u segmentu životnih osiguranja su Croatia osiguranje i Allianz, čiji su i udjeli izjednačeni - 17,9 posto Croatia odnosno 17,8 posto Allianz, a slijede Wiener osiguranje VIG s udjelom od 9,5 posto, Grawe Hrvatska s 9,3 posto, Agram Life s 9 posto i Generali s 8,9 posto. 

Po podatcima AZTN-a, najveći iznos zaračunate bruto premije imalo je Croatia osiguranje, koje je po prvi put nakon 2009. ponovno najjači osiguravatelj u segmentu životnih osiguranja i zamijenilo je poziciju s Allianzom.

Najveći nominalni i postotni rast u životnim osiguranjima (18,4 posto) bilježi Generali, dok Uniqa bilježi nastavak trogodišnjeg negativnog trenda i značajan pad premije (za 14 posto). 

Rast tržišta neživotnih osiguranja za 6,2 posto

U skupini neživotnih osiguranja, zaračunata bruto premija u 2017. iznosila je 6,2 milijardi kuna, što je povećanje za 6,2 posto (2016. iznosila je 5,8 milijardi kuna). 

Taj se rast uglavnom temeljio na rastu osiguranja cestovnih vozila - kasko osiguranja, zdravstvenog i osiguranja kredita.

Višegodišnji pad premije "osiguranja od odgovornosti za upotrebu motornih vozila" zaustavljen je prvi put nakon 2013., uz blagi rast od 0,3 posto, dok je u 2016. u odnosu na 2015. pad iznosio 2,8 posto, zamjećuju iz AZTN-a. 

I u segmentu neživotnih osguranja lider je Croatia osiguranje s tržišnim udjelom od 31 posto i rastom od nešto manje od 10 posto. Dodatnih 2,9 posto tržišnog udjela ostvarilo je Croatia zdravstveno osiguranje pa njihov zajednički tržišni udio u 2017. iznosi nešto manje od 34 posto.

Koncern Agram, sa svojim članicama - Euroherc, Jadransko osiguranje i Agram Life, bilježi tržišni udio od 25,4 posto, a ti osiguravatelji bilježe rast premije između 8,3 i 10 posto.

Allianz Zagreb imao je tržišni udio od 10 posto, a slijede Uniqa, Triglav, Wiener osiguranje VIG i Generali, čiji tržišni udjeli pojedinačno iznose između 4,7 i 6 posto.

Blagi pozitivan trend rasta na tržištu obveznog osiguranja motornih vozila

Segment osiguranja motornih vozila, koje uključuje obvezno osiguranje vlasnika - korisnika motornih vozila od odgovornosti za štete nanesene trećim osobama te kasko osiguranje, je najznačajnija vrsta osiguranja s udjelom u ukupnoj zaračunatoj bruto premiji od 32,4 posto, slično kao i u 2016. (32,5 posto).

Zaračunata bruto premija obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti u 2017. je iznosila 1,94 milijardi kuna, uz blagi rast od 0,2 posto. 

Bruto premija kasko osiguranja rasla je za 11,4 posto, a taj je pozitivan trend "u korelaciji s trendom rasta novoregistriranih vozila kojih je u 2017. zabilježeno 123.592". 

Najveći tržišni udio na tržištu obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti od 38,3 posto ima Agram koncern kroz Euroherc i Jadransko osiguranje. Slijede Croatia osiguranje s djelom nešto manjim od 23 posto te Allianz, Triglav, Generali, HOK osiguranje i Wiener VIG, koji bilježe tržišne udjele između 5 i 6 posto, ističu iz AZTN-a.