ZAHTJEVAN POSAO

Avioprijevoznici se pripremaju za posao prijevoza cjepiva, ali postoji jedan ozbiljan problem

19.11.2020 u 08:46

Bionic
Reading

Vrijednost dionica kompanija koje proizvode posebne kontejnere, poput američkog Cryoporta i njemačkog va-Q-teca, udvostručila se u posljednjih nekoliko mjeseci

Zrakoplovni prijevoznici ubrzano se pripremaju za posao prijevoza cjepiva protiv koronavirusa što je priličan tehnički izazov s obzirom da se cjepiva moraju skladištiti na vrlo niskim temperaturama.

Kako piše Reuters, nedavno provedena anketa među zračnim teretnim prijevoznicima i špediterima farmaceutskih proizvoda pokazala je da je svega 15 posto kompanija u ovom trenutku spremno za transport cjepiva na -70 stupnjeva Celzijusa, na koliko se mora skladištiti Pfizerov kandidat.

No, Modernino cjepivo koje se skladišti na manje zahtjevnih -20 stupnjeva Celzijusa već sada može prevesti 60 posto anketiranih kompanija, prenosi Poslovni dnevnik.

S obzirom na potonuće broja putnika zbog pandemije, prijevoz cjepiva mogao bi ublažiti gubitke zrakoplovnih kompanija.

Naime, analitičari sektora zračnog prijevoza procjenjuju da će globalna distribucija cjepiva rezultirati potražnjom za prijevozom od 65.000 tona. To je pet puta više od tonaže cjepiva prevezenog zrakom prošle godine.

Zrakoplovni prijevoznici uobičajeno koriste kontejnere s hladilom, poput smrznutog ugljičnog dioksida poznatijeg kao suhi led, za transport farmaceutskih proizvoda. Međutim, dio prijevoznika nema kontejnere s uređajima za nadzor temperature, što može biti problem u slučaju izvanrednih situacija, poput kašnjenja leta.

Zrakoplovne kompanije stoga razmatraju niz mogućih rješenja, od nabavke velikih zamrzivača koji se mogu uključiti u struju, ali stoje oko 15.000 eura po komadu, do kanistara s tekućim dušikom.

Investitori na burzi već su prepoznali priliku mogućeg skoka potražnje za takvim specijalnim spremnicima i zamrzivačima, pa se vrijednost dionica kompanija koje ih proizvode, američkog Cryoporta i njemačkog va-Q-teca, udvostručila u posljednjih nekoliko mjeseci.