PORUKA KUKURIKAVCIMA:

'Autoceste moraju ići na referendum!'

  • Autor: L. Filipović
  • Zadnja izmjena 14.11.2011 13:18
  • Objavljeno 14.11.2011 u 12:19
autocesta

autocesta

Izvor: Pixsell / Autor: Pixsell

Ako nova vlast krene u realizaciju ideje da autoceste da u koncesiju, mogla bi naići na žestoki otpor jake fronte sindikata i civilnih udruga. Čelnik najjače sindikalne organizacije u HAC-u Mijat Stanić kaže da o tome ne može odlučivati šačica političara, već da bi se trebao raspisati referendum

O davanju autocesta u koncesije još je prije dvije godine razmišljao Ivo Sanader, početkom godine sjetio se toga i premijerkin savjetnik Željko Lovrinčević, a sad izgleda da na tome ozbiljno radi i Kukuriku koalicija.

Čelnik HNS-a Radimir Čačić u današnjem Jutarnjem listu iznio je plan po kojem bi se sve autoceste, nešto više od tisuću kilometara, dale na upravljanje (naplata i održavanje) jednom koncesionaru, što bi državnom proračunu moglo donijeti oko 3,5 milijardi eura.

Predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata Mijat Stanić tu ideju još uvijek ne uzima za ozbiljno jer kaže 'predizbornoj je vrijeme i svašta se priča'.

Kad je riječ o koncesijama, stav sindikata je da bi se time srušio koncept zbog kojeg smo uopće krenuli u gradnju autocesta.

'Na prvom mjestu je bio gospodarski razvoj zemlje, a ne zarada. Znači, riječ je o razvojnom projektu iza kojeg stoje novci građana. Ako se želi ići u njegovu prenamjenu, tad o tome treba odlučiti narod na referendumu. Ne može odluku donijeti šačica ljudi. Nije to imovina u vlasništvu političara, već svih nas', kaže Stanić.

Smatra da ne bi bio problem skupiti dovoljna broj potpisa za raspisivanje referenduma jer su građani svjesni da se radi o važnom pitanju. Stanić pritom računa i na pomoć ostalih sindikata i civilnih udruga.

On upozorava čelnike Kukuriku koalicije da ne ponavljaju greške sadašnje vlasti koja je donijela mnoge ishitrene odluke.

'Kako objasniti situaciju da mi nismo imali novaca samostalno izgraditi najprofitabilniju dionicu od Zagreba do Macelja, već time upravljaju Austrijanci, a imali smo dovoljno sredstava za druge, neisplativije pravce?' kaže Stanić.

Kukuriku plan predviđa, barem kako ga je predstavio Čačić, da bi se koncesija na autoceste izdala na 30 godina. Nije jasno što bi se dogodilo s kreditnim opterećenjem HAC-a i Autoceste Zagreb - Rijeka, koje iznosi 22,7 milijardi kuna bez kamata.

Čačić smatra da bi nepovoljne kredite trebalo refinancirati povoljnijima, a ostale nastaviti otplaćivati, što praktički znači da bi kredite vraćala država, a ne koncesionar.

U Kukuriku koaliciji bi najsretniji bili da koncesiju dobiju domaći mirovinski fondovi jer bi na taj način zarada ostala hrvatskim građanima. Upitno je koliko bi 'mirovinci' bili zainteresirani za takav projekt kojeg, prema pisanju Jutarnjeg lista, sad nazivaju 'simpatičnim'.

Ako bi se u nešto takvo i išlo, morao bi se rapisati međunarodni natječaj u kojem bi pobijedio najizdašniji ponuđač. Računa se da bi za koncesiju bi mogli biti zainteresirani i francuski Buik, EFCC, austrijski Strabag i talijanski Benetton.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi