NielsenIQ

Analitičari zbog inflacije i pada plaća očekuju slabiju prodaju hrane

10.01.2023 u 13:41

Bionic
Reading

Pesimistična očekivanja o osobnoj potrošnji i pritisak na raspoloživi dohodak ograničit će rast prodaje hrane u ovoj godini na oko pet posto, pokazali su u utorak podaci kompanije za istraživanje tržišta NielsenIQ. Britanija je na pragu dugotrajne recesije, uz stopu inflacije od 10,7 posto koja se neće vratiti na ciljanih dva posto prije početka 2024. godine, prognozirala je u studenome središnja banka (BoE), najavivši najveći pad životnog standarda od 50-ih godina prošlog stoljeća.

Na kraju prošle godine prodaja prehrambenih proizvoda snažno je porasla, ali rezultati su prikrili utjecaj inflacije, upozoravaju u Nielsen IQ-u.

U četiri tjedna do kraja prosinca prodaja hrane porasla je 10,9 posto u odnosu na isto razdoblje godine ranije, ali je obujam prodaje smanjen kada se uzme u obzir inflacija, ističu.

Supermarketima su pogodovale niske temperature na početku prosinca i poremećaji u željezničkom prometu zbog štrajkova radnika, dodao je voditelj odjela za maloprodaju u NielsenIQ Mike Watkins.

U novoj godini rast prodaje bit će upola slabiji, procjenjuju u tvrtki.

„Također očekujemo da će recesija početi utjecati na ponašanje kupaca i preoblikovati ukupnu potrošnju u maloprodaji”, rekao je Watkins.

Nova godina bit će po njegovim riječima teška za britanska kućanstva jer trećina njih ima dovoljno novca samo za osnovnu potrošnju, a samo pet posto može trošiti bez razmišljanja. Oni između nemaju većih problema, ali ipak paze kako troše.

Odvojene ankete banke Barclays i British Retail Consortiuma pokazale da je ukupna potrošnja u prosincu porasla slabije od cijena, a u realnom je izrazu značajno pala, unatoč božićnim kupovinama i svjetskom nogometnom prvenstvu, navodi Reuters.