test automobila

Vozili smo Subaru Crosstrek 2.0i Style Xtra: Neodoljivi šarm crossovera sposobnog za sve uvjete vožnje

25.12.2025 u 13:38

Bionic
Reading

Pogonski MHEV sklop je 2.0l FB20 benzinski hibridni motor, prilagođen za ovaj model, što je rezultiralo manjim vibracijama, nižim emisijama i potrošnjom. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 10,8 s, a krajnja brzina 198 km/h. Potrošnja u kombiniranim uvjetima je 7,7 l/100 km, a emisija CO2 174 g/km

Subaru Crosstrek sada već dvije godine nastavlja tamo gdje je stigao model XV, a mogli bismo slobodno reći da je to njegova posvemašnja evolucija. Novi Subaru Crosstrek najmanji je terenski model izuzetno cijenjenog japanskog proizvođača 4x4 vozila, u Europi predstavljen krajem 2023. godine.

Crosstrek kao naziv Subaruovog modela nije nepoznato diljem svijeta, jer je ovo bilo ime bilo upotrebi baš za model XV na brojnim prekomorskim tržištima izvan Europe. Oznake modela XV sada više nema, pa tako na svim svjetskim tržištima ovaj bivši model dolazi samo pod jednim imenom: Crosstrek.

Njegovo globalno ime je kombinacija dvije različite ideje, kako bi se još jače podsjetila i naglasila osobnost automobila i njegovog izgleda: Crossover i Trekking. Japanski proizvođač naglašava kako ovo ime pojačava ideju o sposobnosti vozila da ide bilo gdje bez potrebe za odabirom između gradskog života i avantura na otvorenom.

Subaru Crosstrek 2.0i Style Xtra Izvor: tportal.hr / Autor: Zvonimir Martinčević

Ako se vratimo malo u prošlost aktualni model Crosstrek zapravo je četvrta generacija modela XV, koji je od svog originalnog lansiranja 2011. godine, bio iznimno popularan izbor među vozačima Subarua u Europi. Kako je njegova popularnost rasla tijekom godina, model je postao ključan u pomicanju imidža marke Subaru izvan njegovog snažno utemeljenog nasljeđa reli utrka u nišnu marku SUV vozila za aktivnu vožnju na otvorenom, pokazujući funkcionalne vrijednosti usredotočene na sigurnost, užitak u vožnji i izdržljivost. Crosstrek je danas u Europi trenutno najprodavaniji model Subarua.

Nakon dinamičke premijere novog Crosstreka, sada smo na svom jednotjednom testu imali model točne oznake: Subaru Crosstrek 2.0i Style Xtra. Njegov pogon je karakteristična kombinacija sustava stalnog simetričnog pogona na sve kotače (S-AWD) s hibridnim pogonskim sklopom e-Boxer. Optimizirani 2-litreni boxer benzinski motor od 136 KS i električni motor od 16,7 KS osiguravaju nižu potrošnju goriva i emisiju CO2.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Novi Crosstrek karakterizira moderna vanjska linija s aerodinamičkom, dinamičnom i bogatom osobnošću. Tanka i izoštrena linija Crosstreka, tipična za moderni SUV, podsjeća na praktičnost i čvrstinu te osigurava laganu i pouzdanu vožnju.

Prednja rešetka, bočna obloga i stražnja prednja svjetla daju mu karakterističan trodimenzionalni učinak, za snažan i čvrst oblik te pouzdanost. Sa strane, oštre bočne linije i veliki lukovi kotača omogućuju Crosstreku agilna i dinamična putovanja, čak i na neravnim podlogama.

Dinamičan oblik prednje rešetke, visoki poklopac motora i istaknuti branik daju naglašen izgled sprijeda. Ovo su savršeni sinonimi za snagu i dinamiku, koji obično pripadaju puno većem SUV-u. Završni slojevi protiv ogrebotina, okvir svjetala za maglu i široki branici jasno pokazuju ukus novog Subaru Crosstreka za prljave i neravne terene.

Crosstrek je opremljen mobilnom pregradom za hlađenje motora (Active Grille Shutter). Kada se automobil kreće, pregrada je zatvorena kako bi se smanjio otpor, a osim toga to tehničko rješenje omogućuje zagrijavanje motora u kraćem vremenu, uz niže unutarnje trenje i posljedično poboljšanje učinkovitosti. Aktivni poklopac rešetke otvara se i dopušta ulazak hladnog zraka samo kada je motor na odgovarajućoj temperaturi.

Kao i obično za ovu marku, poklopac motora izrađen je od aluminija, ali s potpuno redizajniranim oblikom, s ciljem povećanja vidljivosti i aktivne zaštite u slučaju sudara s pješacima.

Traka u prednjoj rešetki izražava snagu i oštrinu nosa automobila, također zahvaljujući vizualnoj povezanosti prednjih svjetala. Ista su male veličine, zbog upotrebe LED dioda, i daju automobilu moderan i aerodinamičan oblik.

LED reflektor je opremljen asimetričnom lećom kako bi se pojačala kompaktnost i razlikovanje od bivšeg modela XV. Novi Crosstrek je opremljen prednjim bifunkcionalnim LED svjetlima koja omogućuju prebacivanje s dugih na kratka svjetla pomoću iste jedinice. Svjetla za okretanje izrađena su od optimiziranih LED dioda, kako bi se poboljšala bočna vidljivost u mraku.

Bočni pogled karakterizira klinasti pojas koji završava u stražnjem dijelu automobila, kao da se stapa s njim, a posljedično spušta i krov. Automobilu daje dinamičan i tanak oblik. Izvanredna visina automobila i poboljšani lukovi kotača čine ideju dinamičnosti i lakoće još jasnijom.

Isti dizajn bočnih retrovizora, uz oštre rubove u donjem i srednjem dijelu boka, pojačava dinamičan i lagan oblik automobila. Na vrhu automobila, krovne šipke također poštuju dizajn prikazan na bokovima novog Crosstreka.

Najkarakterističnija dizajnerska značajka u stražnjem dijelu novog Crosstreka je zategnutost stražnjeg dijela, koja također naglašava povećanje stražnjih branika. Na prvi pogled, stražnji dio automobila obećava stabilnost i prikazuje rezultat finog aerodinamičkog istraživanja, sinonim za performanse i učinkovitost. Stražnja svjetla su opremljena trodimenzionalnim izoštrenim LED svjetlima, dizajniranim kao preokrenuto slovo 'C'.

Široka vrata prtljažnika u ravnini su s branikom i imaju zaštitne slojeve u slučaju vožnje na otvorenom. Oni su posebno dizajnirani u dvije različite teksture, u skladu s njihovom funkcijom.

Metalna struktura koja štiti dovode zraka napravljena je tako da izgleda kao ekstrudirani metal sa satiniranom površinom koja izražava čvrstoću i snagu.

Zaštita od kamenja izrađena je visokootpornom teksturom u obliku dijamanta, budući da i tekstura i dijamanti podsjećaju na čvrstinu i snagu. Zaštita ispušnog sustava dizajnirana je s novijom i fluidnijom teksturom, kako bi se podsjetilo na strujanje zraka.

Kad je riječ o strukturi, Crosstrek koristi poboljšanu Subaruovu Globalnu platformu (SGP). Dinamička kvaliteta podvozja i karoserije je usavršena. Predvidljiva stabilnost u vožnji postignuta je povećanjem torzijske krutosti za 10 posto, povećanjem krutosti karoserije i nosača, kao i poboljšanjem osjećaja upravljanja bez kašnjenja reakcije.

Dodana su pojačanja i čelični limovi visoke rastezne čvrstoće koji poboljšavaju sigurnosne performanse pri sudaru, a okvir unutarnjih ploča poklopca motora je optimiziran, poboljšavajući zaštitu pješaka.Kad je riječ o vanjskim dimenzijama Crosstreka, one su sljedeće: duljina 4495 mm (+10 mm u odnosu na XV), širina 1800 mm (bez retrovizora), visina 1600 mm (+5 mm) s krovnim šinama, međuosovinski razmak 2670 mm (+5 mm). Krug okretanja je 11,8 m.

Crosstrek dolazi s minimalnim razmakom od tla od 220 mm (kao i na modelu XV), zajedno s poboljšanim prilaznim (19,3°), pregibnim (20,8°) i odlaznim (31,2°) kutovima, koji smanjuju rizik od povlačenja prednjeg dijela karoserije ili propadanja automobila, dok nudi razmak od ceste za širi raspon aktivnosti. Također dolazi s kapacitetom vuče od 1270 kg, a težina našeg testnog vozila je 1612 kg.

Crosstrek nudi od 328 do 1314 litara prtljažnika. S lako dostupnim stražnjim sjedalima, stražnja sjedala djeljiva u omjeru 60:40 omogućuju slobodno povećanje prostora prtljažnika. Zahvaljujući umjerenoj visini za lakši pristup i širokom otvoru, utovar/istovar prtljage sada je lakši.

Raspon brisanja poluge stražnjeg brisača je proširen (+45 mm) i dodana je jedna dodatna mlaznica za pranje vjetrobranskog stakla (ukupno 3 mlaznice sprijeda), što omogućuje bolju vidljivost.

Kad je riječ o kotačima, naš je testni model imao za Style Xtra razinu opreme standardne 18-colne (18 x 7“J) lakometalne naplatke, sa zimskim gumama Dunlop SP Winter Sport 4D dimenzija 225/55R18 107H Extra Load. Umjesto rezervnog kotača smo imali standardni set za popravak eventualno oštećene gume.

Što se vanjske boje karoserije tiče, naš Crosstrek je obojan u novu plavu Offshore Blue Metallic boju.

Unutrašnjost

Interijer Crosstreka već na prvi pogled odaje jasan dojam kvalitete koji, zahvaljujući i svojoj praktičnosti, garantira vrhunsko iskustvo na cesti. Kao rezultat toga, vožnja novog Crosstreka je ugodna i zabavna.

Naš testni model Style Xtra ima sjedala od tkanine Premium koja izgledaju prilično izdržljiva i oku ugodna. Vozačevo sjedalo je s električnim namještanjem u 10 položaja i s potporom za kralježnicu. Suvozačevo sjedalo je s električnim namještanjem u osam položaja. Prednja sjedala su standardno grijana. Mjesta straga ima za troje odraslih, a središnji dio nudi i uvlačivi naslon za ruku. Naravno, udobnost u ovom središnjem dijelu je stoga ponešto smanjena.

Općenito, dizajn interijera izražava prikladnost Crosstreka za aktivan životni stil na otvorenom. Dok vozaču pruža optimalan položaj za vožnju, prostrana unutrašnjost je optimizirana zahvaljujući proširenom prostoru za ramena, udobnom razmaku između središta sjedala i udobnom prostoru za glavu i noge.

Već po tradiciji, Subaru ima lijepo oblikovano sportsko kolo volana presvučeno kožom s kontrastnim svijetlim šavovima Silver. Ručica mjenjača je isto tako presvučena kožom.

Inženjeri su si postavili izazov da Crosstreku dodijele standarde kvalitete vožnje, standarde tišine i udobnosti vožnje koji se obično povezuju sa znatno skupljim modelima u višim segmentima. Iako su kvantitativna poboljšanja Globalne platforme znatno podigla ove standarde na svakoj novoj iteraciji Subarua XV, a testovi mjerenja pokazali su poboljšane vrijednosti svaki put, čini se da senzorske procjene nisu dovoljno odražavale nove standarde koje su inženjeri ciljali za Crosstrek; postojao je jaz između onoga što su govorile brojke i onoga što su iskusili testni vozači.

Inženjeri su tada odlučili pristupiti izazovu iz nove perspektive. Obratili su se i surađivali s medicinskim stručnjacima i bacili novo svjetlo na čimbenike koji utječu na udobnost vožnje, vizualni i fizički umor na dugim putovanjima. Formulirali su hipoteze o tome kako kotrljanje i rezonancija utječu na određena područja kralježnice i uzrokuju bolove u leđima na dugim putovanjima, ili kako dane frekvencije vibracija, iako se ne čujno percipiraju, utječu na određena područja unutarnjeg uha i uzrokuju umor, mučninu na cesti.

Ovaj novi pristup doveo je do razvoja sjedala koja sprječavaju podrhtavanje glave ((smanjenje pokreta glave u odnosu na njihanje karoserije vozila: pribl. poboljšanje od 15 posto u usporedbi sa Subaruom XV, kao i kretanje glave na valovitoj cesti: njihanje glave (suvozačevo sjedalo) smanjeno je za pribl. 44 posto)).

Kao i mjera koje su značajno smanjile zvučni pritisak u kabini ((stopa smanjenja zvučnog tlaka u kabini (oštroća pri vožnji brzinom od 20 km/h): pribl. 50 posto poboljšanja u usporedbi sa Subaruom XV)) i omogućile dostizanje standarda kvalitete vožnje, tišine i udobnosti koje su inženjeri željeli postići s novim Crosstrekom.

Infotainment

Novi Crosstrek dolazi sa zajedničkim Subaru sučeljem jednostavnim za korištenje koje sadrži 11,6-inčni, full HD zaslon osjetljiv na dodir središnji informacijski zaslon. Osim tipki na dodir, hardverski prekidači i dalje su dostupni za radnje koje bi vozači trebali obavljati bez skretanja pogleda radi sigurne vožnje.

Infotainment sustav sada ima zaključavanje PIN kodom dizajnirano da spriječi curenje osobnih podataka tijekom npr. valet parkiranja vozila. Ovo također obavještava korisnika kada se vozilo kreće izvan unaprijed postavljenog područja, korisno za signaliziranje ako se ne vozi kako je predviđeno ili je jednostavno ukradeno.

Usvojena je nova metoda za postavljanje odredišta pomoću what3words koja korisnicima omogućuje prepoznavanje točnih lokacija postavljanjem odredišta na temelju odgovarajućih riječi. Crosstrek također nudi poboljšanu povezanost kompatibilnu s bežičnim Apple CarPlay i Android Auto.

Sigurnosni sustavi s EyeSight Driver Assist tehnologijom

Novi Crosstrek ima najnoviju verziju EyeSight Driver Assist tehnologije, Subaruovog sustava za sprječavanje sudara sa stereo kamerom. Ima znatno širi raspon prepoznavanja (raspon je gotovo udvostručen).

Novi sustav prepoznaje vozila na dva kotača i pješake s lijeve i desne strane vozila. Sada uz korištenje električnog pojačivača kočnice s boljim odzivom pojačanja, poboljšani su odziv kočenja prije sudara i smanjena radna buka.

Nova tehnologija EyeSight Driver Assist dolazi s 14 funkcija; Od kojih je 7 novih (prednje kočenje prije sudara, autonomno upravljanje u nuždi, funkcija centriranja trake, pomoć pri zadržavanju trake u nuždi, prepoznavanje prometnih znakova, inteligentni limitator brzine, monitor EyeSight Assist). Sustav EyeSight ugrađen je kao standardna oprema.

Ostale standardno opremljene funkcije uključuju automatsko kočenje unatrag (RAB), sustav nadzora vozača (DMS) i Subaruov sustav za otkrivanje stražnjeg vozila (SRVD), kao i neke sigurnosne značajke koje su prvi put u Subaruu; kao što su LED svjetla za zavoje koja poboljšavaju vidljivost noću i pomažu u ranom uočavanju pješaka i bicikala, te bočni zračni jastuci za vozačevo sjedalo (ukupno devet zračnih jastuka).

Subaru Crosstrek 2.0i Style Xtra
  • Subaru Crosstrek 2.0i Style Xtra
  • Subaru Crosstrek 2.0i Style Xtra
  • Subaru Crosstrek 2.0i Style Xtra
  • Subaru Crosstrek 2.0i Style Xtra
  • Subaru Crosstrek 2.0i Style Xtra
    +88
Subaru Crosstrek 2.0i Style Xtra Izvor: tportal.hr / Autor: Zvonimir Martinčević

Subaru e-Boxer hibridni pogonski sklop snage 136 KS

Novi Crosstrek nastavlja čuvati karakterističnu kombinaciju sustava stalnog simetričnog pogona na sve kotače (S-AWD) s hibridnim pogonskim sklopom e-Boxer. Uključuje 2,0-litreni horizontalno nasuprotni četverocilindrični motor (tzv. H-motor ili boxer motor) s izravnim ubrizgavanjem, uparen s električnim motorom unutar prilagođenog prijenosa Lineartronic. Isti se pogonski sklop nalazi i u novom Foresteru.

To ujedno znači da više nema 1,6-litrenog boxer benzinca snage 114 KS (84 kW) s Multipoint sekvencijalnim ubrizgavanjem goriva i najvećeg okretnog momenta 150 Nm pri 3600 okr./min.

Novi Crosstrek e-Boxer opremljen je 2.0l FB20 benzinskim hibridnim motorom, prilagođenim za ovaj novi model. Motor je optimiziran kako bi se smanjila unutarnja trenja i povećala radna 'tečnost i zaobljenost', što je rezultiralo manjim vibracijama, nižim emisijama i potrošnjom.

Njegova maksimalna snaga je smanjena sa 150 KS (110 kW) na 136 KS (100 kW) pri 5600 okr./min. i ima najveći okretni moment od 182 Nm (prije 194 Nm) pri 4000 okr./min. Treba reći, kako se ova smanjena snaga ne osjeća pretjerano u vožnji, a potrošnja i emisije CO2 su značajno smanjene.

Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 10,8 s, a krajnja brzina 198 km/h. Potrošnja u kombiniranim uvjetima je 7,7 l/100 km, a emisija CO2 174 g/km (sve WLTP).

Električni motor/starter generator upravlja pokretanjem motora s unutarnjim izgaranjem u situacijama Start&Stop i njegovim ponovnim pokretanjem tijekom prelaska s EV pogona (100 posto električni) na Motor Assist vožnju (kombinirani rad dvaju motora). Električnu jedinicu čini sinkroni elektromotor s trajnim magnetom koji radi s trofaznom izmjeničnom strujom i isporučuje izlaznu snagu od 12,3 kW (16,7 KS) i okretni moment od 66 Nm. Električni motor ugrađen je uzdužno unutar Lineartronic Hybrid mjenjača.

Kao što je već poznato, dva motora, toplinski i električni, novog Subaru Crosstreka povezani su Lineartronic kontinuirano varijabilnim CVT mjenjačem, koji je posebno razvijen za hibridni model. Pogonski sklop upotpunjuje stalni simetrični AWD pogon na sva četiri kotača s aktivnom raspodjelom okretnog momenta.

Hibridni mjenjač Lineartronic CVT također ima ručni način rada, kojim se može upravljati s dvije poluge iza upravljača. Vozač može birati između 7 unaprijed postavljenih 'virtualnih' stupnjeva prijenosa kako bi simulirao osjećaj sekvencijalnog mijenjanja brzina.

Crosstrek, kao i Forester, ima program koji se koristi za upravljanje toplinskim motorom SI-DRIVE. Taj program, koji se uključuje na kolu volana, prilagođava reakciju motora potrebama vozača nudeći Inteligentni (I) način rada za uštedu goriva i Sport (S) način rada za brže ubrzanje.

Budući da novi Subaru Crosstrek ima hibridni pogonski sklop, kočioni sustav također je prilagođen specifikacijama automobila. Automobil je opremljen hidrauličkim kočionim sustavom s četiri diska, ali najviše koristi regenerativno kočenje koje omogućuje električni motor.

Kada se gas otpusti ili čak brže i jače koči, elektromotor radi kao generator struje koji stvara električnu energiju za punjenje baterije. Ovaj proces pretvara kinetičku energiju automobila u električnu energiju, dajući ujedno veliki doprinos smanjenju brzine. To se naziva 'regenerativno kočenje'.

Baterija je litij-ionskog tipa s maksimalnom snagom od 13,5 kW i napona 118,4 V, te kapaciteta 4,8 Ah.

X-MODE susutav

Novi Crosstrek je opremljen već poznatom kontrolom proklizavanja X-MODE. U verziji Style sustav ima jedan način rada, dok u verzijama Style Xtra i Premium ima dva načina rada (SNOW/DIRT i DEEP SNOW/MUD). U normalnim situacijama sustav ne radi, ali ga vozač može aktivirati kad god poželi dodirom na gornji dio središnjeg zaslona.

Način rada i postavke sustava X-MODE prikazani su na vozačevom zaslonu, između okretaja i brzinomjera te na središnjem kontrolnom zaslonu. Kada je sustav aktiviran, uz razinu intervencije SNIJEG/ZEMLJA ili DUBOKI SNIJEG/BLATO, prikazuje trenutni uzdužni nagib.

Ova kontrola proklizavanja radi na glavnim elementima automobila kao što su motor, simetrični AWD i kočioni sustav, kako bi se na najsigurniji mogući način suočio sa svakom stazom čak i u lošim vremenskim uvjetima ili na površinama s lošim prianjanjem. To se postiže prilagođavanjem kriterija intervencije trenutnom stanju prianjanja.

Također su poduzete mnoge radnje kako bi se optimizirale sve sigurnosne funkcije, kako bi se osigurala sigurna vožnja u svakoj situaciji. Subaru tehničari težili su postizanju različitih ciljeva, sintetički nastavljenih u: Učinkovitost (smanjenje potrošnje i briga za okoliš), Zabavna i uravnotežena vožnja (tipične performanse Subaru SUV AWD, na cesti i izvan nje), Preventivna sigurnost (aktivna i pasivna sigurnost na najvišoj razini).

Opći dojam o novom Crosstreku

U vožnji, posebno u složenim uvjetima skliske ili snijegom prekrivene ceste ili po blatu Crosstrek se ponaša 'kao doma na svom terenu'. Vožnja je uvjerljiva i u svakom trenutku imate osjećaj da vozilom upravljate na optimalan način. Stoga nije niti čudno da su upravo Subaurovi crossover/SUV modeli s integralnim pogonom već desetljećima jedni od najpoželjnijih automobila za gorske predjele i naročito složene uvjete vožnje.

Posjedovanje Subaru modela je već odavno prestalo biti stvar prestiža, već je čisti oblik zdravog razuma. To se isto tako odnosi na službe hitne intervencije, poput policije, vatrogasaca, gorske služe spašavanja, medicinskih ekipa, koje ovakav tip vozila jednostavno - obožavaju.

Sve te karakteristike ovog tipa vozila su i najbolja preporuka za sve ostale potencijalne korisnike, pa je posve nepotrebno reći kako Subaru vozila vole i privatni korisnici. Kvaliteta izrade, vozne sposobnosti i trajnost vozila su posve neupitni, pa će ova vozila njihovi vlasnici voziti doslovno dok se nakon više desetljeća prirodno posve ne raspadnu. Dizajn se može mijenjati, ali posjedovanje čak i najstarijih, možda godinama već i posve zaboravljenih Subaru modela, upravo je stvar koju njihovi korisnici cijene.

Za kraj, novi Crosstrek dolazi u šest razinama opreme: STYLE po cijeni od 41.410 eura (uz poseban popust 35.550 eura), STYLE 4WILD od 42.986 eura (uz poseban popust 37.126 eura), STYLE XTRA od 43.548 eura (uz poseban popust 37.688 eura), STYLE XTRA 4WILD od 45.153 eura (uz poseban popust 39.293 eura), PREMIUM od 46.900 eura (uz poseban popust 41.040 eura) i PREMIUM 4WILD od 48.505 eura (uz poseban popust 42.645 eura). Ove posebne cijene u zagradama odnose se na akciju za sve ugovore sklopljene do 31.12.2025., pa još uvijek imate dovoljno vremena. Istaknimo i da je metalik boja u vrijednosti od 750 eura (ekskluzivno za hrvatsko tržište) već uključena u cijenu modela.

Treba reći i kako Subaru na sve svoje modele od 2022. godine nudi SubaruSafe8 jamstvo u trajanju od 8 godina, koje obuhvaća cijelo vozilo, neograničenu kilometražu i prenosivo je na svakog vlasnika unutar perioda od prvih 8 godina.