Uz snagu sustava do 270 kW (367 KS) u izvedbi A6 Sportback e-tron performance Edition doživjeti ćete sportsko iskustvo vožnje po kojem je Audi poznat. Testni model ubrzava od 0 do 100 km/h za 5,4 sekunde, a najveća brzina mu je 210 km/h. Mi smo imali i opcijsku funkciju e-tron sportski zvuk
Na svom smo jednotjednom testu imali Audi A6 Sportback e-tron, a radi se o potpuno električnom premium modelu njemačkog proizvođača iz Ingolstadta, u sastavu Volkswagen grupe. Sam model je krenuo predstavljanjem koncepta Audi A6 e-tron na sajmu Auto Shanghai 2021. kao preteča inovativne obitelji potpuno električnih volumenskih modela.
Nova linija A6 e-tron u serijskoj izvedbi predstavljena je javnosti prvim danom kolovoza 2024. godine, i to u obliku dvije karoserijske izvedbe: Sportback i Avant (karavan). Kao druga linija modela na PPE platformi, nakon modela Audi Q6 e-tron predstavljenog krajem ožujka 2024. (i prije njega još i električn vezija Porsche Macana), A6 Sportback e-tron i A6 Avant e-tron su vozila više srednje veličine i prvi modeli platforme s konceptom ravnog poda (flat-floor concept).
Mnogi će se pitati ima li linija Audi A6 e-tron ikakve veze s modelom Audi A6, pa ćemo vam odmah reći kako je razlika ova dva modela strukturno prilično velika jer su izgrađeni na dvije potpuno različite platforme. Tako je 'klasična' A6 linija modela bez oznake 'e-tron' temeljena na PPC (Premium Platform Combustion) platformi, dok je A6 e-tron obitelj temeljena na PPE (Premium Platform Electric) platformi.
Treba reći kako je A5 B10 je prvi model baziran na Premium platformi Combustion (PPC). Kao i sva ostala vozila bazirana na PPC-u i PPE-u, koristi softversku platformu E3 1.2 koju je razvila Volkswagenova podružnica Cariad. Nadalje, liniju A6 pokreću blagohibridne (MHEV) verzije dva benzinska i jednog dizelskog motora, ali i plug-in hibridna (PHEV) verzija benzinskog motora. Dakle, nema čisto električne verzije.
Osim toga, klasična linija A6 modela uključuje dvije verzije karoserije: limuzina (Limousine) i Avant (karavan). To znači da ova linija nema Sportback coupéovsku verziju modela, a 'e-tron' linija nema klasičnu limuzinsku izvedbu. Nadalje, kako su ove dvije linije A6 modela temeljene na dvije različite platforme, tako su i vanjske dimenzije različite, ne previše, ali ipak različite. Povrh svega i dizajnerski se razlikuju ove dvije linije A6 modela.
Naravno, lagana konfuzija je nastala još u ožujku 2023., kada je (sada već bivši) izvršni direktor Audija Markus Duesmann najavio da će se A4 preimenovati u A5, dok će A6 postati A7, a budući se A4 e-tron i A6 e-tron prodavati samo kao električna vozila. No u veljači 2025. ovo preimenovanje je otkazano, pa će se ubuduće globalni alfanumerički naziv modela sastojati od jednog ili više slova i broja.
Slova A i Q i dalje označavaju razliku između niskopodnih (limuzina i Avant, uz tek pokoji primjerak coupéovske Sportback verzije) i visokopodnih vozila (SUV u klasičnom ili Sportback obliku). Brojevi – trenutno od jedan do osam – omogućuju jasnu klasifikaciju neovisno o vrsti pogonskog sklopa. Kao rezultat toga, prethodna razlika između različitih tehnologija pogona prema parnim i neparnim brojevima modela više ne vrijedi.
Zahvaljujući orijentaciji prema veličini i položaju, potpuno električni modeli mogu dijeliti istu kombinaciju slova i brojeva s vozilima s motorom s unutarnjim izgaranjem. Potrebna diferencijacija između modela i varijanti u portfelju provodi se pomoću stila karoserije (npr. Avant, Sedan ili Sportback) i – već uspostavljenog – koda pogonskog sklopa (npr. e-tron, TFSI e, TFSI ili TDI).
Prvi novi model koji koristiti ovu nomenklaturu je tako model Audi A6 opremljen motorom s unutarnjim izgaranjem. Zahvaljujući kodu pogonskog sklopa, A6 Avant TFSI, na primjer, jasno će se razlikovati od potpuno električnog A6 Avant e-tron. Treba dodati i kako se ne planiraju retroaktivne promjene naziva za Audijeve modele koji su već u prodaji. Poput na primjer modela koji smo nedavno imali na testu: Audi A5 Limousine 40 TFSI quattro S tr. Riječ je o limuzini koju pogoni četveocilindrični 2,0-litreni benzinski turbo motor snage 204 KS (150 kW) sa S tronic mjenjačem i quattro pogonom na sva četiri kotača.
Sad kad smo to malo rasvijetlili posvetimo se mi ipak našem ovotjednom testnom modelu točne oznake Audi A6 Sportback e-tron performance Edition.
Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
Čisti dizajn karoserije fokusiran je na dinamičnost, progresivnost i eleganciju. Fronta je istovremeno skladna i izražajna. Tanak dizajn dnevnih svjetala i široka rešetka čine da A6 e-tron izgleda ravno i široko na cesti.
Crna maska okružuje zatvoreni i okrenuti pojedinačni okvir, odražavajući poseban jezik dizajna modela e-tron. Glavna prednja svjetla i drugi funkcionalni elementi, kao što su senzori Advanced Driver Assistance System (ADAS) i otvori za zrak, integrirani su u tamnu masku, što ih čini gotovo nevidljivima.
Dinamična linija krova modela A6 e-tron počiva na snažnom temelju s malom visinom vožnje. Quattro blisters su one konture koje svojim skulpturalnim i mišićavim oblikom naglašavaju quattro pogon. Oni su ključni element DNK Audi dizajna. Kao srce automobila, baterija je naglašena crnim umetkom u području pragova. Umetak daje automobilu ravan, tanak i dinamičan izgled sa strane. Proširuje se prema stražnjoj strani i integrira reflektore, dajući A6 e-tronu vizualno rastegnut izgled.
Stražnji dio odaje mješavinu sportske elegancije i pune snage. Čista arhitektura, u kombinaciji s kontinuiranom i trodimenzionalnom svjetlosnom trakom, daje novom A6 e-tron jasnoću i samopouzdanje. Upečatljivi rub spojlera završava stražnji dio Sportbacka, a privlačan stražnji difuzor dodatno naglašava sportski i dinamičan izgled stražnjeg dijela.
S novim Audijem A6 e-tron, Audi naglašava svoju vodeću ulogu u dizajnu i tehnologiji rasvjete – bitnom dijelu Audi DNK-a. Prednja i stražnja svjetla imaju trodimenzionalni dizajn i nude digitalne svjetlosne potpise, spajajući fizički i digitalni svijet. Sprijeda, obitelj Audi A6 e-tron nudi digitalna dnevna svjetla s LED tehnologijom kao opciju, kao i drugu generaciju digitalnih OLED stražnjih svjetala.
Naš testni model je imao doplatni Tehnološki paket plus, koji podrazumijeva Matrix LED prednja svjetla (proširena funkcija digitalnih dnevnih svjetala, svjetla za sve vremenske uvjete, svjetla za autocestu, svjetla za skretanje, svjetla za raskrižja sustav za čišćenje prednjih svjetala, dinamički slijed svjetla funkcije 'coming home/leaving home').
Tu je i Asistent za duga svjetla (automatska detekcija prednjih svjetala od nadolazećeg prometa, stražnjih svjetala drugih vozila i izvora svjetlosti u naseljenim područjima unutar ograničenja sustava). Duga svjetla se automatski uključuju ili isključuju ovisno o prometnoj situaciji.
Naš model je imao u tom Paketu imao LED stražnja svjetla pro (dinamički žmigavci stvaraju puls svjetlosti koji napreduje prema van u smjeru u kojem automobil skreće-dinamički slijed svjetla funkcije 'coming home/leaving home' preko cijele svjetlosne trake).
Poseban vrhunac novog Audija A6 e-tron je osvjetljenje četiri prstena na stražnjoj strani u našem slučaju. Ovo snažno naglašava korporativni identitet Audija i novom A6 e-tronu daje vlastitu osobnost.
Vrhunska aerodinamika ključna je komponenta duge povijesti uspjeha Audija. Aerodinamični heroji prošlosti, poput Audija 100 (C3) i Audija 80 (B3), također pripadaju segmentu srednje veličine.
Legendarna cw vrijednost treće generacije Audija 100 značila je da ga nazivaju 'svjetskim prvakom u aerodinamici svih klasa'. S cw -vrijednošću od 0,30, Audi je 1982. godine nadmašio svoje konkurente – i nastavio to činiti mnogo godina. Danas Audi A6 e-tron ispisuje novo poglavlje u ovoj priči o uspjehu.
U Audiju, sportski dizajn i aerodinamika nisu u suprotnosti: optimalno osnovno ugađanje i brojne optimizacije detalja doprinose izvrsnoj aerodinamici i osiguravaju iznimno nisku cw vrijednost od 0,21 za Sportback, što ga čini najboljim Audijem svih vremena u smislu aerodinamike i najaerodinamičnije vozilo u cijeloj VW grupi. Avant također postiže vrlo dobru cw vrijednost od 0,24, što ga čini jednim od najboljih u svom segmentu.
Što se strukture tiče, Audi A6 e-tron (Sportback i Avant) je drugi model na Premium platformi Electric i prvi koncept ravnog poda na platformi dizajniranoj posebno za električnu mobilnost. PPE je posebno razvijen za lansiranje visokoserijski proizvedenih, tehnološki naprednih modela u raznim segmentima kako bi se dodatno elektrificirao Audijev portfelj. Fleksibilnost PPE-a pomoći će u osiguravanju da budući modeli imaju jedinstven karakter uz tipičnu Audijevu DNK. Štoviše, arhitektura je skalabilna, što omogućuje izgradnju vozila s visokim i ravnim podom, poput A6 e-tron, unutar jedne obitelji modela.
Od samog početka, komponente su na pravom mjestu i raspoređene prema funkcionalnosti. PPE također osigurava prostor za visokonaponske baterije različitih veličina, ovisno o seriji i verziji.
Drugi aspekt dizajniranja moderne platforme poput PPE-a jest osiguranje da je spremna za budućnost. PPE se može koristiti za dizajniranje vozila sa stražnjim pogonom jednako lako kao i modela s prednjim ili pogonom na sva četiri kotača. Jednako važan je visok stupanj fleksibilnosti za integraciju budućih tehnologija. Kao potpuno nova tehnološka platforma za potpuno električna vozila, PPE kombinira premium iskustvo tipično za Audi s visokim stupnjem uzbuđenja.
Kad je riječ o njegovim vanjskim dimenzijama A6 Sportback e-tron nudi izdašan prostor, vrhunsku udobnost i svakodnevnu upotrebljivost. Dugačak je 4928 mm i širok 1923 mm (2137 mm s retrovizorima), s međuosovinskim razmakom od 2946 mm. Model Avant visok je 1527 mm, dok je model Sportback visok 1487 mm.
Naš testni model je težak 2175 kg (uključen vozač od 75 kg), a može vući kočenu prikolicu težine 2100 kg ili nekočenu od 750 kg. Mi smo imali i doplatnu kuku za vuču s mogućnosti spremanja kuke i utičnice ispod branika. Naravno, ESC uređaj je podešen za stabilizaciju priključene prikolice.
Stražnji prtljažnik nudi 502 litre prostora za pohranu u oba modela Sportback i Avant. A6 e-tron ima djeljiv i preklopiv naslon stražnjeg sjedala, u omjeru 40:20:40, a time dodatno raste mogućnost prijevoza još više stvari u kabini. Tako se preklapanjem stražnje klupe povećava se kapacitet spremišta na 1330 l u Sportbacku i 1422 l u Avantu. Standardni prednji prtljažnik (frunk) ispod haube nudi dodatnih 27 l prostora, idealno za male putne torbe ili za el. kablove za punjenje baterije.
Imali smo i standardno električno otvaranje i zatvaranje poklopca prtljažnika. Otvaranje i zatvaranje je omogućeno putem ručice u poklopcu prtljažnika, tipkom na ključu vozila ili tipkom u vozačevim vratima.
Kad je riječ o kotačima, naš je testni model imao doplatne 20-colne (8.0J / 9.0Jx20) lakometalne naplatke Audi Sport sa 10 krakova u Aero dizajnu, svileno mat sive boje sa sjajnom završnom obradom. Imali smo izvrsne ljetne sportske gume Michelin Pilot Sport EV dimenzija sprijeda 235/45R20 i straga 265/40R20. Umjesto rezervnog kotača smo imali set s kompresorom za eventualni popravak oštećene gume.
Što se boje tiče, naš je model bio doplatne Taifun sive metalik boje, a unutrašnjosti je bila stahl siva.
Unutrašnjost
Unutrašnjost Audija A6 e-tron djeluje prostrano i prilično luksuzno, uostalom, to se i očekuje od ovog njemačkog premium proizvođača.
Gornji i donji elementi interijera u našem modelu su od umjetne kože plus. Ukrasni elementi na ploči s instrumentima su crni s kontrastnim šavovima u čelično sivoj boji. Ukrasni elementi u vratima su isto tako od umjetne kože plus, crni s kontrastnim šavovima u čelično sivoj boji. Središnji naslon za ruke je od umjetne kože, kao i središnja konzola i nasloni za ruke.
Sportska sjedala sprijeda imaju izraženije bočne oslonce za bolje držanje tijela, podešavanje sjedeće površine po nagibu, dio za bedra se može izvući prema naprijed i time produžiti sjedeća površina. Sadrži i električno podesivu potporu za kralježnicu.
Mi smo imali Zimski paket koji uključuje grijanje sjedala vozača, suvozača i stražnjih bočnih sjedala: grijanje sjedećeg djela i naslona sjedala, kod prednjih sjedala grijanje i bočnih djelova sjedala (kod sportskih i S sportskih sjedala). Prednja sjedala su s doplatnom funkcijom prozračivanja. Podešavanje u 3 stupnja, prednja i stražnja bočna sjedala su s perforiranom kožom.
Višenamjenski sportski kožni upravljač s dvostrukim krakom i ručicama za podešavanje nivoa rekuperacije, ravan s donje strane i gornje strane podrazumijeva višenamjenske tipke za upravljanje funkcijama infotainmenta, navigacije, telefona i radio uređaja (ovisno o naručenoj opremi).
Trodimenzionalni dizajn s visokim kontrastom namjerno postavlja elemente u prvi plan ili pozadinu, stvarajući prostornu arhitekturu prilagođenu putnicima u smislu dizajna i ergonomije. MMI panoramski zaslon, sa svojim zakrivljenim dizajnom i OLED tehnologijom, sastoji se od 11,9-inčnog Audi virtualnog kokpita i središnjeg 14,5-inčnog MMI zaslona osjetljivog na dodir te, zajedno s 10,9-inčnim MMI zaslonom ispred suvozača, čini digitalnu pozornicu u vizualno jasnoj formi.
Active Privacy Mode omogućuje suvozaču da uživa u zabavnom sadržaju tijekom putovanja, poput gledanja filmova ili streaminga omiljenih TV serija, bez ometanja vozača. Ovisno o trenutnoj brzini i popunjenosti sjedala, svjetlo je usmjereno (način privatnosti uključen) ili difuzno (sadržaj vidljiv svima).
Audi čini značajan korak naprijed u tehnologiji zaslona s opcijskim head-up zaslonom proširene stvarnosti (AR HuD), još jednim središnjim elementom digitalne pozornice. Zaslon odražava veliku, nagnutu ravninu slike preko vjetrobranskog stakla prema vozaču. Prikazuje relevantne informacije kao što su brzina, prometni znakovi, pomoć i navigacijski simboli.
Interijer stvara domaću atmosferu, a 'Mekani omotač' se proteže od vrata do vrata preko cijele širine ploče, stvarajući homogen i obavijajući osjećaj prostora. Materijali su odabrani iz funkcionalne perspektive. Istodobno osiguravaju jasnu dizajnersku diferencijaciju različitih područja u unutrašnjosti vozila. Prostori usmjereni na udobnost dizajnirani su s velikim površinama i mekim materijalima. Nasuprot tome, precizno dizajnirana područja upravljanja u visokokvalitetnoj crnoj boji visokog sjaja naglašavaju jasnoću interakcije s vozilom. Nisko postavljeni, tanki otvori za zrak kao da nestaju u pozadini. Zasloni opcijskih virtualnih vanjskih retrovizora nalaze se unutar vrata, jasno vidljivi u kutu A-stupa i praga vrata.
Ovdje se također stvara digitalni omotač koji se proteže od ogledala do ogledala preko cijele digitalne ploče s instrumentima i povezan je preko dinamičkog interakcijskog svjetla u podnožju vjetrobranskog stakla. Osnovne funkcije poput podešavanja retrovizora, osvjetljenja i sustava zaključavanja kompaktno su integrirane u središnju kontrolnu ploču u vozačevim vratima.
Opcijski četverozonski automatski klima uređaj upotpunjuje elegantan ambijent, no mi smo imali standardni automatski klima uređaj s 3 zone. Komforni klima uređaj hladi ili grije unutrašnjost na potrebnu temperatutu prije ulaska u vozilo. Imali smo i standardni Audi Sound System s 10 zvučnika, uključujući subwoofer sa 6 kanalnim pojačalom ukupne snage 180 W.
Unutrašnjost nudi obilje prostora za pohranu i razne pretince. Središnja konzola uključuje dva držača za čaše, punjač za mobitel i pretinac ispod naslona za ruke s preko pet litara kapaciteta.
Reciklirani materijali
Automobili se uglavnom izrađuju od aluminija, čelika, plastike i stakla. Audi stoga posebnu pozornost posvećuje tim vrijednim materijalima i komponentama visokonaponske baterije: Tvrtka je posvećena postupnom povećanju upotrebe sekundarnih materijala nakon potrošnje – tj. materijala koji su već korišteni u drugu svrhu i ponovno su obrađeni nakon svog prvog životnog vijeka.
Audi slijedi ovaj pristup i za Audi A6 e-tron. Dio recikliranog materijala nakon potrošnje koristi se za proizvodnju čelika i aluminija za odabrane komponente. Na primjer, vanjski dio aluminijskog prednjeg poklopca i čelični okvir krova izrađeni su na ovaj način.
Osim tkanina izrađenih od recikliranog poliestera, A6 e-tron također koristi reciklirane materijale za plastične komponente tipične za električne modele, poput prtljažnika i susjednih poklopaca na prednjem dijelu vozila. Ostale komponente izrađene od reciklirane plastike uključuju električne generatore zvuka i rešetku ispod vjetrobranskog stakla. Kao i kod modela u seriji Audi Q6 e tron, konvencionalni lim koji se ovdje prije koristio zamijenjen je plastičnim komponentama s visokim udjelom sekundarnih materijala.
Infotainment
Infotainment sustav koristi Android Automotive OS kao operativni sustav. A6 e-tron ažurira svoj sadržaj putem bežičnih ažuriranja. Stoga su najnovije usluge Audi connect i poboljšani planer ruta e-tron, koji dolazi kao standard, uvijek ažurirani. Aplikacije kao što je YouTube dostupne su putem Audi Application Store-a za aplikacije trećih strana, koji je integriran izravno u MMI i ne zahtijeva pametni telefon za korištenje.
Trgovina korisnicima daje pristup širokom rasponu aplikacija. Prilikom predstavljanja modela A6 e-tron, dostupne su razne aplikacije iz kategorija uključujući: glazbu, video, igre, navigaciju, parkiranje i punjenje, produktivnost, vrijeme i usluge vijesti. Trgovina se stalno širi, a portfelj aplikacija prilagođen je tržištu.
Uz poboljšano i intuitivnije upravljanje dodirom, novi zaslon i koncept upravljanja obraćaju se globalnim trendovima prema interakciji. Na primjer, glasovno upravljanje značajno je prošireno i sada ima ključnu ulogu. Samoučeći glasovni asistent vozila, Audi Assistent, može kontrolirati brojne funkcije vozila.
Audi asistent ima pristup dodatnim internetskim sadržajima, poput vremena i općih informacija. Preko veze na ChatGPT (omogućeno putem Microsoft Azure OpenAI usluge) korisnici mogu komunicirati sa svojim automobilom koristeći prirodni jezik i slušati informacije koje bi željeli znati dok voze.
Audi asistent automatski prepoznaje treba li izvršiti funkciju vozila, tražiti odredište ili, na primjer, dati vremensku prognozu. Audi sustav samo prosljeđuje upite ChatGPT-u kada ne može odgovoriti na pitanja općeg znanja. Vozači uživaju u besprijekornom iskustvu jer su sve funkcije integrirane u Audi asistent.
E3 1.2 kao temelj za novu razinu digitalizacije
Osnovne elemente i središnji nervni sustav nove elektroničke arhitekture E3 1.2 čine pet visokoučinkovitih računala (HCP) koja upravljaju svim funkcijama vozila - od pogonskog sustava i sustava pomoći te infotainmenta i sustava udobnosti do sigurnosnih sustava i povezivosti s pozadinskim sustavom. Glavni cilj pri razvoju E3 1.2 bio je stvoriti skalabilnu i budućnost otpornu elektroničku arhitekturu koja se može koristiti u cijeloj VW grupi.
Prijenos funkcija s razine senzora i aktuatora na razinu računala, tj. sve veće odvajanje hardvera i softvera, moći će pouzdano upravljati rastućom složenošću u nadolazećim godinama. Drugi fokus razvoja bio je visokoučinkovito i sigurno umrežavanje domenskih računala, upravljačkih jedinica, senzora i aktuatora kako bi se savladali složeniji sustavi i podržala modularnost. Drugi važan cilj bila je visokoučinkovita, besprijekorna pozadinska veza za aplikacije za prijenos podataka između automobila i X te vanjske funkcije koje intenzivno koriste CPU. Audi uvodi novu elektroničku arhitekturu u sve buduće modele vozila jedan po jedan.
Sustavi pomoći u vožnji
Sa sustavima pomoći u vožnji A6 e-tron, Audi pruža širok raspon funkcija koje olakšavaju svakodnevni život i značajno povećavaju sigurnost na cesti za sve sudionike u prometu.
Adaptivni asistent za vožnju plus (doplatna funkcija u našem modelu) nova je značajka modela A6 e-tron. Pomaže vozaču pri ubrzavanju, kočenju, održavanju brzine i zadane udaljenosti te pri navođenju u traku. To može povećati udobnost vožnje, posebno na dugim putovanjima. Uz različite senzore, ovisno o regiji, sustav koristi podatke karte visoke rezolucije i podatke roja iz drugih vozila prikupljene u oblaku za poboljšanje ponašanja u vožnji. Primjenjujući ovu fuziju informacija, vozilo izračunava rutu ispred sebe kako bi omogućilo ugodno iskustvo vožnje u cijelom rasponu brzine i u prometnim gužvama.
Pomoć pri parkiranju plus, kamera za vožnju unatrag, limitator brzine na temelju prometnih znakova, prepoznavanje prometnih znakova na temelju kamere, prilagodljivi tempomat, pomoć pri parkiranju plus s prikazom udaljenosti, upozorenje o napuštanju voznog traka te upozorenje na ometanje i pospanost bit će dio standardne opreme pri lansiranju na tržište.
Naš je model imao i doplatnu funkciju Proaktivna zaštita putnika sprijeda, bočno i straga kod mogućnosti sudara. Tu su i bočni zračni jastuci sprijeda i straga sa sustavom zračnih jastuka za glavu i interakcijskim zračnim jastukom, sprijeda.
Ova funkcija uključuje i Upozorenje o napuštanju trake s pomoći u hitnim slučajevima. Tu su i Bočna pomoć i upozorenje pri izlasku, pomoć pri poprečnom prometu straga i pomoć pri skretanju unatrag. Bočna pomoć upozorava na mrtvi kut s LED diodama u kućištima vanjskih zrcala upozorenje pri izlasku iz vozila upozorava na nadolazeća vozila ili bicikliste odostraga kod otvaranja vrata s LED diodama u kućištima vanjskih zrcala i ambijentalnim osvjetljenjem u vratima, po potrebi odgađa otvaranje vrata. Pomoć pri poprečnom prometu straga vizualno i akustično upozorava na bočni promet straga kod vožnje unatrag, po potrebi koči.
Pomoć pri skretanju unatrag upozorava na bočni promet kod skretanja ukoliko postoji opasnost da se prilikom skretanja udari drugo vozilo ili sudionik u prometu. Tu je i Detekcija putnika straga (radarski senzor u području stražnje klupe, provjerava je li stražnje sjedalo zauzeto, nakon napuštanja vozila i zatvaranja vrata, na primjer). Ako se otkriju osobe, posebno djeca, aktivira se ciklus upozorenja. Ovo je namijenjeno smanjenju rizika od nenamjernog ostavljanja djece ili kućnih ljubimaca u vozilu. Prvo upozorenje pojavljuje se u Audi virtualnom kokpitu i MMI-ju, malo prije nego što vozač napusti vozilo.
Snažni pogonski sustavi i performanse punjenja
Snažni, kompaktni i visoko učinkoviti elektromotori i litij-ionska baterija novorazvijena za PPE platformu koja se sastoji od dvanaest modula i 180 prizmatičnih ćelija ukupnog bruto kapaciteta 100 kWh (94,9 kWh neto) osiguravaju domet do 756 km (A6 Sportback e-tron) i do 720 km (A6 Avant e-tron). Sa snagom sustava do 270 kW (367 KS) u izvedbi A6 Sportback/Avant e-tron (potrošnja energije u kWh/100 km kombinirano: 17,0-14,0; emisije CO2 u g/km kombinirano: 0; CO2 klasa: A), novi Audi A6 e-tron pruža sportsko iskustvo vožnje po kojem je Audi poznat. Audi A6 e-tron performance ubrzava od nule do 100 km/h za 5,4 sekunde, a najveća brzina mu je 210 km/h. Mi smo imali i opcijsku funkciju e-tron sportski zvuk.
Toplinska pumpa, koja je standardna, koristi otpadnu toplinu pogonskog sklopa za zagrijavanje unutrašnjosti vozila; pri nižim vanjskim temperaturama toplinska pumpa pomaže uštedjeti energiju i ima pozitivan efekt na električni doseg vozila.
Zahvaljujući 800-voltnoj tehnologiji i maksimalnom kapacitetu istosmjernog punjenja od 270 kW kao standardu, s Audijem A6 e-tron moguća su kratka zaustavljanja punjenja. To znači da se A6 Sportback e-tron performance može ponovno napuniti na odgovarajućoj stanici za punjenje (High Power Charging, HPC) za doseg do 310 km u samo deset minuta. Stanje napunjenosti (SoC) povećava se s 10 na 80 posto u 21 minutu. Inteligentna visoka učinkovitost i prediktivno upravljanje toplinom ključne su komponente ove impresivne izvedbe punjenja.
Opremljeno funkcijom Plug & Charge, vozilo se autorizira na kompatibilnim stanicama za punjenje kada je kabel za punjenje priključen i aktivira proces punjenja. Proces punjenja je potpuno automatski. Ako stanica za punjenje radi s tehnologijom od 400 volti, Audi A6 e-tron može koristiti punjenje s dvije strane vozila. Kako bi se to omogućilo, baterija od 800 volti podijeljena je u dvije polovice, svaka s naponom od 400 volti, koje se potom mogu puniti paralelno s do 135 kW. AC punjenje do 11 kW moguće je na standardnim kućnim punjačima. Opcija punjenja izmjeničnom strujom od 22 kW biti će ponuđena kasnije.
Napredni sustav rekuperacije (regenerativnog kočenja) važna je komponenta u povećanju učinkovitosti i dometa Audija A6 e-tron. Ovaj sustav može podnijeti oko 95 posto svakodnevnih procesa kočenja. Audi A6 e-tron rekuperira do 220 kW. Temperatura i stanje napunjenosti baterije ovdje igraju ključnu ulogu. Rekuperacija se događa na prednjoj i stražnjoj osovini, s malim usporavanjem koje upravlja stražnja osovina iz razloga učinkovitosti. Osim toga, moguća je veća učinkovitost regenerativnog kočenja na stražnjoj osovini zahvaljujući snažnijem elektromotoru.
Integrirani kočioni sustav (iBS) koji je poznat u prethodnim modelima e-tron značajno je poboljšan kao dio Premium Platform Electric platforme. Sada je moguće opisano miješanje kočnice specifične za osovinu između mehaničke tarne kočnice i regenerativnog kočenja putem elektromotora.
Kao što je tipično za Audi, Audi A6 e-tron nudi i opciju dvostupanjske rekuperacije, koja se može podešavati ručicama na upravljaču. Moguće je i obaranje. Ovdje se vozilo kotrlja bez dodatnog otpora kada vozač makne nogu s papučice gasa. Još jedna varijanta A6 e-trona je 'B' način vožnje, koji se približava onome što se kolokvijalno naziva 'osjećaj s jednom pedalom'. Ovaj način rada nudi najsnažnije usporavanje rekuperacije. S anticipirajućim stilom vožnje, gotovo sva usporavanja se mogu upravljati bez pritiskanja papučice kočnice u načinu vožnje 'B'.
Precizna dinamika vožnje, visoka udobnost
Tipični Audijev DNK vidljiv je i u ovjesu. Ovdje postoji točno definirana filozofija postavljanja, a sustavi upravljanja ovjesom međusobno su precizno usklađeni. Izravno podešena prednja osovina značajno utječe na dinamiku vožnje modela A6 e-tron, čineći vozilo posebno agilnim.
Naš model ima Audi Drive Select izbor načina vožnje s četiri opcije: individual, dynamic, comfort i efficiency.
Da zaokružimo priču o novoj A6 e-tron seriji modela spomenimo i dva sustava koje nismo imali u svom testnom modelu A6 Sportback e-tron performance Edition.
Opcijski prilagodljivi zračni ovjes – sustav zračnog ovjesa s kontroliranim prigušenjem – daje vozilu širok raspon između visoke udobnosti vožnje i sportskog upravljanja. Ovisno o brzini i osobnim preferencijama, prilagođava se određenim uvjetima na cesti i regulira visinu karoserije na četiri različite razine. Način rada učinkovitosti u Audi drive selectu posebna je značajka. U učinkovitom načinu rada, ovjes spušta karoseriju do 20 mm ovisno o brzini, čime se poboljšava aerodinamika vozila. Ovo služi za optimizaciju potrošnje energije i povećanje dometa.
Sustav quattro pogona na sve kotače koji je postavljen s naglaskom na stražnji pogon u Audiju S6 e-tron poboljšava dinamiku vožnje uz vrlo varijabilnu distribuciju okretnog momenta. Različite dimenzije elektromotora na stražnjoj i prednjoj osovini omogućuju raspodjelu okretnog momenta prema stražnjoj strani čak i pod punim opterećenjem. Audi S6 e-tron i A6 e-tron opremljeni su gumama različitih veličina na prednjoj i stražnjoj osovini, što dodatno poboljšava stabilnost i sportski izgled.
Za kraj, A6 e-tron kod nas dolazi zasad u verzijama A6 Sportback e-tron Edition od 56.001,25 eura (Avant od 57.593,75 eura), A6 Sportback e-tron performance Edition od 67.307,50 eura (Avant od 68.898,75 eura), A6 Sportback e-tron quattro od 80.397,50 eura (Avant od 82.182,50 eura) i S6 Sportback e-tron od 100.857,50 eura (Avant od 102.645,00 eura).
Naš testni model A6 Sportback e-tron performance Edition sa svom dodatnom opremom stoji 84.445,00 eura.
Treba reći da Audi omogućuje jamstvo na visokonaponsku bateriju u trajanju od 8 godina ili 160.000 km. Tu je još i Audi produženo jamstvo u trajanju od 6 godina ili 150.000 km (nema ograničenja kilometraže u prve dvije godine).