analiza tržišta

U srpnju uzletjela prodaja novih automobila: Evo što Hrvati najviše kupuju i čemu se vjeruje

06.08.2021 u 19:02

Bionic
Reading

U srpnju 2021. u Hrvatskoj je novoregistrirano 5675 novih osobnih automobila, Volkswagen kao marka vodi, a model s najviše novih registracija u srpnju je ponovno Opel Corsa s 407 komada. Najprodavaniji model u prvih sedam mjeseci je sada Opel Corsa sa 1496 komada

Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec srpanj 2021., donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući ponovno Promociji Plus imamo detaljne podatke prodaji, točnije registracijama novih automobila u Hrvatskoj za mjesec srpanj. Generalno, sedmi mjesec 2021. nam je donio nešto bolje rezultate od prošlogodišnjeg srpnja, petog po redu mjeseca prije godinu dana nakon što smo saznali da se nešto gadno događa u vezi Covid-19 bolesti.

Novoregistrirano je ukupno u mjesecu srpnju 5675 novih osobnih automobila, što je ipak 1261 komad manje nego u proteklom mjesecu lipnju 2021. Ipak, uzmemo li u obzir samo mjesec srpanj, to je porast od 10,0 posto u odnosu na prošlogodišnji srpanj. Ove prodajne brojke svakako ohrabruju, no usporedimo li ih s rekordnom 2019., kada je prodano u istom mjesecu srpnju čak 6212 komada, onda smo još uvijek u minusu od 9,0 posto. Što se tiče ukupnih brojki, u prvih sedam mjeseci prošle 2020. godine je prodano 22.568 komada, a u prvih sedam mjeseci ove godine već 31.778 komada ili 9210 automobila više.

Podsjetimo, rekordne 2019. godine je u prvih sedam mjeseci prodano 44.368 automobila (+12.590 komada). Dakle, u apsolutnom iznosu u odnosu na 2019. smo još uvijek debelo u minusu, ali uzlazni trend ove godine je ipak primjetan. Treba napomenuti i da je veliki dio EU zemalja, ali i cijelog svijeta trenutno u problemu s isporukom novih automobila zbog smanjene proizvodnje uslijed nedostatka elektroničkih čipova. Stoga, nije posve za isključiti da bi i kod nas prodaja u mjesecu srpnju bila nešto bolja od ovih rezultata.

Volkswagen, Škoda i Opel i dalje na vrhu liste najprodavanijih marki

Vrh ljestvice prodaje novih vozila i nakon mjeseca srpnja je ponovno pripao Volkswagenu, koji sa ukupno 4589 automobila drži, sada 14,44 posto tržišta. Da podsjetimo, ukupno je Volkswagen 2020. držao nešto viših 16,78 posto, pa ova marka i nadalje ima dobar razlog za optimizam. I na drugom je mjestu je ponovno Škoda sa 3508 vozila ili 11,04 posto tržišta, a na trećem mjestu je i dalje Opel sa 2693 vozila ili 8,47 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno 33,95 posto udjela na tržištu novoregistriranih novih automobila u 2021-toj.

Opel Corsa na prvom mjestu najprodavanijih modela, Škoda Octavia druga, a treći VW T-Cross

Prema podacima o registracijama novih automobila u cijeloj protekloj godini, Škoda Octavia je bila na prvom mjestu s prodanih 2403 primjerka. Sada, nakon sedam mjeseci ove godine, više nije najprodavaniji model. Opel Corsa je preuzela tu ulogu sa 1496 komada. Druga je Škoda Octavia sa 1347 komada. Treći na listi je VW T-Cross sa 1141 komadom, a Dacia Duster je na četvrtom mjestu s 1137 komada, dok je peti na ljestvici najprodavanijih modela VW T-Roc s 938 prodana komada. Gledamo li samo srpanj 2021., onda vidimo da je Opel Crosa bila najprodavaniji model s 407 komada. Na drugom mjestu prema prodaji samo u mjesecu srpnju je Opel Crossland s 272 komada, a na trećem mjestu slijedi VW T-Cross s 258 komada.

Prodaja marki prema tipu goriva u srpnju

Sada je jasno da rezultati registracija novih automobila u mjesecu srpnju 2021. možda i dalje nisu posve realni, jer se radi još uvijek o izvanrednim okolnostima -ovaj puta i ne samo zbog Covid-19 već i zbog nedostatka čipova, ali stvari doista idu nabolje. Iako je za prognoze do kraja ove godine još uvijek malo prerano, jer ne znamo kako će nam se do kraja razvijati situacija s ovogodišnjom turističkom sezonom. Zasad se dobro držimo, i dalje smo u narančastom za razliku od velike većine konkurentskih turističkih zemalja na Mediteranu, ali nikad se ne zna što će nam Covid-19 prirediti. Spomenuti ćemo da prema tipu motora, u gornjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u 2021-toj. Ukupno je ove godine prodano 39 različitih marki automobila, što je za jednu marku više u odnosu na prvih šest mjeseci ove godine. Ova nova marka je kineski Rariro, koji proizvodi električna turistička vozila. Cijele 2020. je bila ukupno 41 različita marka automobila, ali i ovdje vrijedi, prerano je za suditi što će se dogoditi do kraja 2021.

Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, u ukupnim rezultatima za prvih sedam mjeseci ove godine dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin sa 17.399 komada ili 54,8 posto (u lipnju 55,1 posto) ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li cijelu prošlu 2020. godinu benzinaca je bilo 54,9 posto svih novih prodanih automobila. Automobili s dizelskim motorom su i dalje na drugom mjestu sa 8102 komada ili 25,5 posto (u lipnju 25,8 posto). Cijele prošle 2020. godine je postotak dizelskih automobila u ukupnom broju svih automobila bio osjetno veći; 34,8 posto.

Na trećem mjestu su i dalje hibridni automobili sa 4580 komada ili 14,4 posto (prošli mjesec ove godine 14,1 posto). Ovdje primjećujemo više nego dvostruko veći porast hibridnih automobila u odnosu na cijelu 2020., kada je taj udio bio samo 6,9 posto. Razloga za optimizam itekako ima, a top 3 najprodavanije marke su i dalje redom: Suzuki, Toyota i Hyundai.

Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) sa 1220 komada ili 3,8 posto. I u ovoj kategoriji je zabilježen osjetni uzlazni trend u odnosu na cijelu prošlu godinu.

Potpuno električnih automobila u prvih sedam mjeseci ove godine je prodano 477 primjeraka (81 komad samo u srpnju) i oni sada čine 1,5 posto (i u lipnju 1,5 posto) hrvatskog tržišta prema tipu goriva. Ovdje možemo primjetiti već sada jednak rezultat u odnosu na cijelu 2020., kada je njihov udio bio 1,5 posto. Treba reći i da je vodeći proizvođač po prodaji potpuno električnih automobila na našem tržištu u prvih sedam mjeseci Tesla sa 145 komada, slijede Renault sa 70 komada i Hyundai sa 63 komada. Na četvrtom i petom mjestu su Škoda sa 56 komada i VW sa 47 komada.

I ovdje vrijedi kao i kod plug-in hibrida kako očekujemo i ove godine da će brojke u ove dvije kategorije automobila osjetno narasti nakon što je 10. lipnja u samo nekoliko sati razgrabljeno 90 milijuna kuna raspoloživih sredstava Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost za sufinanciranje energetski učinkovitih vozila. I to samo za privatne osobe i privatne tvrtke, dok je dodatnih 15 milijuna kuna namijenjeno javnim tijelima koja prije kupnje moraju raspisati natječaj. U smislu ovog Poziva vozilom se smatra isključivo novo motorno vozilo homologirano za cestovni promet u Republici Hrvatskoj koje će nakon kupnje u Republici Hrvatskoj biti prvi put registrirano.

Prodaja prema županijama

I na kraju, prodajni rezultati prema županijama za prvih sedam mjeseci 2021. izgledaju ovako; u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji novoregistrirano je najviše automobila, 13.598 komada ili 42,79 posto (u lipnju 42,67 posto) od ukupne količine prodanih osobnih automobila. Na drugom mjestu je sada Bjelovarsko-bilogorska županija s 2386 komada novoregistriranih novih automobila ili 7,51 posto (cijele prošle godine 3,49 posto) hrvatskog tržišta. Treba li reći da je registracijska oznaka DA upravo u ovoj županiji? Treće mjesto drži Splitsko-dalmatinska županija s 2342 komada ili 7,37 posto (u 2020. je to bilo 6,95 posto), što je ukupno 209 automobila više od Primorsko-goranske županije na četvrtom mjestu. Prošle godine je na posljednjem mjestu bila Ličko-senjska županija, a tako je i nakon dobivenih rezultata za prvih sedam mjeseci 2021., sa 101 prodanim automobilom ili 0,32 posto tržišta. I dalje se nadamo da će se ovaj dio Hrvatske oporaviti, jer je ovo pad u odnosu i na cijelu 2020. kada su imali već ionako sramežljiv udio u cijelom tržištu novih automobila u Hrvatskoj od samo 157 prodanih automobila ili 0,44 posto tržišta.

Za kraj, treba reći kako se svi mi nadamo da će 2021. godina označiti povratak na sjajne rezultate iz 2019., ali kako sada stvari stoje, šanse za to su prilično malene.