DRŽAVNE SUBVENCIJE

U Njemačkoj od 2022. promjene za sufinanciranje plug-in hibrida; Neki modeli više neće zadovoljiti kriterije

19.08.2021 u 08:34

Bionic
Reading

Po novom, financirat će se samo modeli koji emitiraju najviše 50 grama CO₂/km ili imaju čisto električni domet od najmanje 60 kilometara. Nema naznaka da će se nešto promijeniti u uvjetima sufinanciranja plug-in automobila na našem tržištu

Njemački Savezni ured za ekonomiju i kontrolu izvoza (BAFA - Bundesamt für Wirtschaft und Ausfuhrkontrolle) najavio je kako će od 2022. doći do promjene smjernica o financiranju plug-in hibridnih automobila. Od siječnja 2022. neki se modeli više neće financirati sredstvima za zaštitu okoliša i bonusom za inovacije.

Kupnja plug-in hibrida i električnih automobila trenutno je podržana bonusom za inovacije. Tako će biti i sljedeće godine, ali bit će promjena za PHEV modele. Tako BAFA kaže da će se financirati samo modeli koji emitiraju najviše 50 grama CO₂/km ili imaju čisto električni domet od najmanje 60 kilometara.

Situacija u Hrvatskoj

Gledamo li situaciju na hrvatskom tržištu, Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost objavljuje svake godine Javni poziv za sufinanciranje energetski učinkovitih vozila. Predmet Poziva je dodjela sredstava Fonda za neposredno sufinanciranje kupnje energetski učinkovitih vozila.

U smislu ovog Poziva vozilom se smatra isključivo novo motorno vozilo homologirano za cestovni promet u Republici Hrvatskoj koje će nakon kupnje u Republici Hrvatskoj biti prvi put registrirano.

Energetski učinkovitim vozilima čija se kupnja potiče u sklopu provedbe Poziva smatraju se:

  • vozila kategorija L1, L2, L3, L4, L5, L6, L7 na električni pogon,
  • vozila kategorije M1 na električni, plug-in hibridni pogon ili pogon na vodik,
  • vozila kategorija M2, M3, N1, N2, N3 na električni, plug-in hibridni pogon, pogon na stlačeni prirodni plin (SPP), ukapljeni prirodni plin (UPP) ili na vodik, pri čemu se u pogledu emisija onečišćujućih tvari primjenjuju sljedeća ograničenja za:
  • električna vozila: emisija onečišćujućih tvari CO₂ iznosa 0 g/km,
  • vozila s plug-in hibridnim pogonom kategorije M1: emisija onečišćujućih tvari CO₂ iznosa do najviše 50 g/km,
  • vozila na vodik: emisija onečišćujućih tvari CO₂ iznosa 0 g/km.

Dakle, nigdje ne stoji koliko kilometara u čisto električno načinu rada jedno plug-in vozilo mora minimalno prijeći. Ne bojte se, zasad nema naznaka da će se nešto promijeniti po ovome pitanju u uvjetima sufinanciranja plug-in hibridnih automobila na našem tržištu.

Jednogodišnji bonus za inovacije za e-automobile: u Njemačkoj rekordan promet

Širenje električnih vozila u Njemačkoj, prema BAFA-i, napravilo je značajan skok naprijed od sredine 2020. Odlučujući faktor ovdje je uvođenje inovacijskog bonusa 8. srpnja 2020. godine, čime je savezna vlada udvostručila financiranje za kupnju električnog vozila. Prijave obrađuje Savezni ured za ekonomiju i kontrolu izvoza (BAFA - Bundesamt für Wirtschaft und Ausfuhrkontrolle).

Savezni ministar Peter Altmaier kaže: 'Vidjeli smo značajno povećanje elektromobilnosti od uvođenja bonusa za inovacije. Broj aplikacija i dalje je na rekordnoj razini. Na primjer, u prvoj polovici 2021. korišteno je više premija nego u cijeloj prošloj godini. Ukupno 1,25 milijardi eura. Ove će godine biti rekordno financiranje električnih automobila. Zato smo u koaliciji odlučili nastaviti financiranje do kraja 2025. godine kako bi povećanje elektromobilnosti na tržištu nastavilo dobivati na snazi.'

Torsten Safarik, predsjednik Saveznog ureda za ekonomiju i kontrolu izvoza (BAFA), istaknuo je: 'Uvođenjem inovacijskog bonusa potražnja za ekološkim bonusom naglo je porasla. U prvoj polovici 2021. godine zatraženo je 273.000 vozila - već više nego u cijeloj prethodnoj godini. To je snažan signal za mobilnost prilagođenu klimi u Njemačkoj.'

Uvođenjem inovacijskog bonusa, broj aplikacija za ekološki bonus značajno se povećao. U drugoj polovici 2020. svaki je mjesec bilo novih evidencija prijava. U prosincu 2020. broj je prijava dosegao preliminarni maksimum s 53.566 prijava. U ožujku 2021. broj je prijava opet bio nešto manji od 52.000.

Od siječnja do kraja lipnja 2021. prijavljeno je financiranje za 273.614 vozila. Ovo je snažan signal za zaštitu klime i pokazuje sve veći interes stanovništva za električna vozila. Ukupno je do 1. srpnja 2021. godine prijavljeno 693.601 vozilo od početka financiranja 2016.

U skladu s rezolucijom Auto Summita (KAM) u Federalnom uredu 17. studenog 2020., bonus za inovacije, koji udvostručuje federalni udio ekološkog bonusa, bit će produžen nakon 2021. do 31. prosinca 2025. godine. Federalno ministarstvo za ekonomska pitanja i energetiku uskoro će poduzeti ovo proširenje.

S udvostručenjem državnog udjela u ekološkom bonusu, bespovratna sredstva do 9000 eura mogu se podnijeti za električna vozila čija je cijena niža od 40.000 eura po neto cijeni; za plug-in hibridne automobile to je 6750 eura. Za električna vozila iznad 40.000 eura po neto cijenama, postoji financiranje do 7500 eura za čisto električna vozila i do 5625 eura za plug-in hibridne automobile.

Koji to modeli plug-in hibridnih automobila od 2022. u Njemačkoj više ne ulaze u model sufinanciranja?

Njemačka web stranica Carwow nudi posjetiteljima sve što im je potrebno za donošenje informirane odluke o kupnji. Kupci mogu konfigurirati svoje vozilo iz snova i primati transparentne ponude od njemačkih ovlaštenih prodavača, koje mogu lako usporediti prema cijeni, lokaciji, ocjeni usluge i dostupnosti. Zaštita podataka im je jako važna. Vaši će se podaci tretirati kao strogo povjerljivi, a vi odlučujete kada i kako želite pristupiti trgovcima. Kad kupci odluče kupiti automobil, u carwowu mogu biti sigurni da od najboljeg trgovca dobivaju pravi automobil po vrlo povoljnoj cijeni.

Preduvjet za sufinanciranje plug-in modela, koji premašuju zadane vrijednosti od najviše 50 grama CO₂/km ili imaju čisto električni domet od najmanje 60 kilometara, jest da novi naručeni automobil moraju biti isporučenu do kraja 2021. godine. Ako isporuka prijeđe u 2022. godinu, više neće moći dobiti subvenciju jer se ne računa dan kupnje, već dan predaje vozila. Pogledajte koji su to modeli prema njemačkom Carwow-u, a napominjemo da klikom na pojedini model možete vidjeti i njegove detaljne tehničke specifikacije.