4. generacija

Predstavljena nova Škoda Octavia: Ovo bi mogao biti pravi hit!

Nova Škoda Octavia sinoć je predstavljena javnosti, a prema svemu sudeći, ovo će biti najjači prodajni adut Škode

Nova Škoda Octavia sinoć je predstavljena javnosti, a prema svemu sudeći, ovo će biti najjači prodajni adut Škode

Izvor: Promo fotografije / Autor: Škoda

Najnovija, četvrta generacija jednog od najprodavanijih modela u Europi, prema svim dostupnim podacima, mogla bi zasjeniti mnoge konkurentske modele renomiranih proizvođača

Sinoć je češki proizvođač automobila Škoda predstavio svoj najprodavaniji model automobila, potpuno novu, četvrtu generaciju Octavije. Iako smo već duže vrijeme najavljivali ovaj, u mnogim zemljama Europe najprodavaniji model, ništa zapravo ne može dočarati kako će jedan potpuno novi automobil izgledati kada ga publika vidi uživo. I uz sve detalje koje smo vam prenosili prije svjetske premijere, sada nam je Škoda pružila dodatne informacije. A oni znaju najbolje, u to smo posve uvjereni.

Nova Škoda Octavia

Nova Škoda Octavia

Izvor: Promo fotografije / Autor: Škoda

Prema proizvođaču, nova Octavia još je bolja, prostranija, sigurnija i emotivnija nego ijedna generacija dosad.

Šezdeset godina nakon što je započela proizvodnja Octavije, godine 1959., Škoda predstavlja najbolji model od njezinog ponovnog pokretanja 1996. Četvrta generacija Octavije i dalje će biti srce i motor marke, kao i njezin vrhunski model. S više od 6,5 milijuna proizvedenih jedinica, najprodavaniji je Škodin automobil i bila je prava ikona dug niz godina, i to na mnogobrojnim tržištima. Škoda za uspjeh Octavije navodi i brojne razloge - odlikuje se modernim dizajnom i modernom tehnologijom, učinkovita je, izuzetno praktična i kvalitetna, jako je prostrana i nudi vrhunsku vrijednost za uloženi novac.

Nova Škoda Octavia

Izvor: Promo fotografije / Autor: Škoda

Veća i atraktivnija

Nova Octavia dodatno je narasla i zahvaljujući novim proporcijama i najnovijim dostignućima u dizajnerskom jeziku Škode još je emotivnija i dinamičnija od svoje uspješne prethodnice. Duljinom od 4689 mm, sedan verzija je 19 mm, a karavan 22 mm duži od modela treće generacije. Širina joj se povećala za 15 mm. Kapacitet prtljažnika karavanske izvedbe, najveći u segmentu, povećan je za 30 litara, na 640 litara. Sedan izvedba ima kapacitet od 600 l, što je 10 l više od prethodne generacije. Novi prednji kraj i oštrija nova, prednja svjetla vizualno su dojmljivija i imaju LED tehnologiju za kratka svjetla, duga i dnevna svjetla kao standardnu ​​opremu. Stražnja svjetla, kočnice i svjetla za maglu također koriste LED tehnologiju. Novo dizajnirani, plitki krovni nosači naglašavaju izduženu siluetu Octavije karavan (Combi), dok sedan izgleda gotovo kao coupé. Aluminijski naplatci dimenzija do 19 cola daju svim modelima modela snažan izgled. Kristalno crna, lava plava i titanium plava dodane su asortimanu boja karoserije; paketi Chrome i Dynamic posebni su dodaci.

Nova Škoda Octavia Combi

Nova Škoda Octavia Combi

Izvor: Promo fotografije / Autor: Škoda

Novi koncept interijera i instrumentna ploča u više razina

U novo dizajniranom interijeru Octavia nudi novo kolo volana s dva kraka koji se može grijati kao opcija i - ako je naručen kao multifunkcionalna varijanta - dolazi s novim upravljačkim tipkama i okretnim kotačićima, što vozačima omogućuje upravljanje s 14 različitih funkcija bez skidanja ruku. Instrumentna ploča, koja je također redizajnirana, modularna je i raspoređena u različitim razinama, a sadrži veliki, slobodno stojeći središnji zaslon. Središnja konzola je elegantna, neopterećena i ukrašena kromiranim detaljima - kao i nove obloge i ručke na vratima. Novi i mekani dodiri daju unutrašnjosti vrhunski izgled, dok nova LED ambijentalna rasvjeta pruža poseban vizualni dodir za ulazna vrata i nadzornu ploču tako što ih neizravno osvjetljava u desetak različitih boja - čak i u raznim bojama po želji. Također se mogu odabrati koordinirani scenariji rasvjete.

Nova Škoda Octavia

Nova Škoda Octavia

Izvor: Promo fotografije / Autor: Škoda

Head-up zaslon debitira, a Ergo sjedala su posebno ugodna

Opcijska Ergo sjedala posebno prilagođena leđima, koja između ostalog nude funkciju električne masaže, prvi su put dostupna u Škodi. U top verziji također mogu biti ventilirana i nose pečat odobrenja 'Njemačke kampanje za zdravija leđa'. Opcijski head-up zaslon je još jedna premijera za Škodu. Projicira najvažnije informacije, poput brzine, navigacije, detektiranih prometnih znakova i aktiviranih sustava pomoći vozaču, izravno na vjetrobransko staklo (opcijski grijano). 4,2-inčni višenamjenski Maxi DOT zaslon u 16-boja standardno je dostupan. Trozonski Climatronic debitira u Octaviji. Pomoću opcionalnog sustava za ulazak bez ključa (KESSY) sada se može otvoriti bilo koja od četiri vrata automobila. Standardna oprema također uključuje električne bočne prozore i elektromehaničku parking kočnicu. Nova Octavia sada je dostupna i s akustičnim bočnim prozorima sprijeda, a koji još više smanjuju buku s ceste, u samoj kabini.

Nova Škoda Octavia

Nova Škoda Octavia

Izvor: Promo fotografije / Autor: Škoda

DSG s tehnologijom shift-by-wire i opcijskim LED matrix svjetlima

Nova Octavia je prva Škoda koja je koristila tehnologiju shift-by-wire za upravljanje DSG-om, a koja elektroničkim putem prenosi vozačev izbor stupnja prijenosa prema mjenjaču. Umjesto poznate DSG ručice, na središnjoj konzoli nalazi se novi upravljački modul s malim prekidačem za odabir načina vožnje, kao i gumb za parking mod. Inovativna puna LED matrična svjetla dostupna su kao opcija, omogućujući vozaču da stalno ostavlja upaljena duga svjetla bez zasljepljivanja ostalih sudionika u prometu. Stražnja potpuno LED svjetla, koja sadrže kristalne elemente i dinamičke pokazatelje, još su jedna opcija. Čitav niz novih sigurnosnih sustava kao što su pomoć pri izbjegavanju sudara (Collision Avoidance Assist), pomoć pri skretanju (Turn Assist), upozorenje o izlasku (Exit Warning) i funkcija upozorenja o lokalnom prometu (Local Traffic Warning) također debitiraju u Škodi. Ostale nove značajke uključuju pregled prostora (Area View), bočnu pomoć (Side Assist) i prediktivni tempomat (Predictive Cruise Control) koji s ažuriranom verzijom prepoznavanja prometnih znakova (Traffic Sign Recognition) i poboljšanim sustavom za pomoć pri vožnji u traci (Lane Assist), kao i pomoći u zastoju u prometu (Traffic Jam Assist) i pomoći u nuždi (Emergency Assist) - čini sveobuhvatan sustav pomoći (Travel Assist System). Upotrebom sustava prepoznavanja (Hands-on Detect) ovaj sustav također provjerava dodiruje li vozač dosljedno volan. Tu je i do devet zračnih jastuka, uključujući onaj za koljena vozača i stražnje bočne zračne jastuke, koji štite putnike u slučaju sudara.

Nova Škoda Octavia

Nova Škoda Octavia

Izvor: Promo fotografije / Autor: Škoda

Novi alternativni pogonski sklopovi i učinkoviti motori

Prema proizvođaču, Octavia nije nikada prije bila tako učinkovita, ekološka i dostupna te s toliko alternativnih pogonskih sklopova kao u svojoj četvrtoj generaciji. Prvi put paleta uključuje plug-in hibrid pod nazivom Octavia iV. Neki od benzinskih motora, koji su dodatno optimizirani, sada su opremljeni inovativnom blagom hibridnom tehnologijom, dok dizelski motori dolaze iz najnovije generacije EVO i emitiraju do 80 posto manje dušičnog oksida (NOx). Širok raspon pogonskih sklopova snage je od 110 KS (81 kW) do 204 KS (150 kW). Sa 17,7 kg prirodnog plina (CNG) u svojim spremnicima Octavia G-TEC može imati raspon do 523 km u svom ekološki prihvatljivom i učinkovitom načinu rada na CNG.

Što je CNG?

CNG (compressed natural gas) je stlačeni prirodni plin. Naravno, nije riječ o autoplinu kakav poznajemo ili ukapljenom naftnom plinu (UNP ili engl. LPG od Liquefied Petroleum Gas), koji koristi plinove butan i propan u točno određenom omjeru, a dobiva se u procesu rafiniranja nafte, kao nusprodukt. Kod CNG-a se koristi metan (do 90 posto), a koji se opet dobiva kao nusprodukt životinjskih farmi, između ostalog.

Nova LED matrix prednja svjetla na novoj Škodi Octaviji

Nova LED matrix prednja svjetla na novoj Škodi Octaviji

Izvor: Promo fotografije / Autor: Škoda

U Octaviji iV benzinski motor 1.4 TSI i električni motor isporučuju kombiniranu snagu od 204 KS (150 kW). S kapacitetom od 37 Ah, koja osigurava 13 kWh energije, visokonaponska litij-ionska baterija omogućuje potpuno električni domet do 55 km u WLTP ciklusu. Varijante eTEC-a opremljene najnovijim benzinskim motorima 1.0 TSI ili 1.5 TSI EVO-generacije odlikuju se blagom hibridnom tehnologijom kada su opremljeni DSG mjenjačem. Korištenjem 48-voltnog remenom pokretanog starter/generatorom i 48-voltnom litij-ionskom baterijom moguće je povratiti energiju kočnice, podržati motor s izgaranjem pružajući mu električni poticaj i krstariti s potpuno isključenim motorom. Dizelski EVO motori primjenjuju novu obradu 'dvostrukog doziranja' (twin-dosing) ispušnih plinova, gdje se AdBlue ubrizgava posebno ispred dva katalitička pretvarača koji su postavljeni jedan za drugim. Dinamična kontrola podvozja (Dynamic Chassis Control), uključujući način vožnje (Driving Mode Select), koji je opcionalan, sada dolazi s kontrolnim klizačem u različitim režimima vožnje, omogućujući vozaču da promijeni pojedinačne parametre, poput ovjesa, prigušivanja i upravljača ili rad DSG-a prema njegovim željama.

Nova Škoda Octavia

Nova Škoda Octavia

Izvor: Promo fotografije / Autor: Škoda

Najnoviji infotainment sustavi i dodatno razvijeni virtualni kokpit

Nova Octavia nudi izbor između četiri infotainment sustava najnovije generacije s ekranima od 8,25 do 10 inča. Nekim od njih možete upravljati kontrolom gestama ili glasom putem Škodinog digitalnog asistenta - Laura. Vrhunski Columbusov infotainment sustav može prikazati karte navigacijskog sustava u zumu različitog nivoa od 10,25-inčnog virtualnog kokpita (koji je, usput rečeno, također poboljšan, čineći ga korisniku još prilagođenijim). Ova se nova funkcija može prilagoditi inovativnim klizačem osjetljivim na dodir smještenim ispod zaslona, a ​​koji se također može koristiti za kontrolu glasnoće. Zahvaljujući ugrađenom eSIM-u, Octavia je uvijek na mreži; pristup najnovijim mobilnim mrežnim uslugama Škoda Connect uvijek je moguć. Tu se ubraja eCall, koji je obvezan u EU, sveobuhvatan daljinski pristup vozilima i aplikacije za zabavu podržane mrežnim podacima. Automobil sadrži do pet USB-C priključaka za punjenje ili spajanje medijskih uređaja i USB štapića, od kojih se jedan može po želji smjestiti u gornju konzolu iznad retrovizora. Stariji uređaji s USB-A 3.0 priključkom mogu se lako povezati pomoću USB-C u USB-A 3.0 adaptera iz palete Škodine originalne dodatne opreme. Nadalje, pametne telefone možete puniti induktivno, koristeći opcijski Phone Box. Konačno, akustički optimizirani interijer i novi opcijski zvučni sustav Canton osiguravaju savršen audio doživljaj.

Nova Škoda Octavia Combi

Nova Škoda Octavia Combi

Izvor: Promo fotografije / Autor: Škoda

Inovativne značajke Simply Clever

Za dizelske automobile asortiman Škodinih karakterističnih značajki Simply Clever sada uključuje prikladnu cijev za punjenje AdBluea, što omogućuje punjenje i 'pištoljem' za punjenje za teretna vozila. Sa stražnje strane dva džepa za pohranu pametnih telefona na naslonu prednjih sjedala debitiraju u Škodi. Sleep paket za stražnje sjedalo sada je i ekstra dodatak za Octaviju Combi. Osim toga, nova sjenila na stražnjim bočnim prozorima omogućuju blokiranje svjetla. Ispod poklopca prtljažnika nalazi se višenamjenski džep za pohranu i u sedanu i u modelu Combi, a potonji će se također nalaziti s automatskim uvlačenjem zavjese kojom se prekriva prtljaga. Spremište s kišobranom i ručnom četkom na ulaznim vratima je novo. Lijevak integriran u poklopac spremnika za pranje vjetrobranskog stakla još je jedna nova značajka nove Octavije.

  • +22
  • +19

Nova Škoda Octavia

Izvor: Promo fotografije / Autor: Škoda

Iako zasad nemamo cijene nove Octavije, može se pretpostaviti da će cijene biti nešto veće od onih za postojeći model Octavije, u ovisnosti o razini opreme. A što se tiče datuma dolaska na hrvatsko tržište, realno bi bilo očekivati da će prve isporuke krenuti u 2020., pretpostavljamo u roku od tri do šest mjeseci, ali ćemo vas u svakom slučaju informirati na vrijeme.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!