TEŽAK PERIOD

Nakon teškog početka novi direktor Daimlera obećava novi pristup

13.02.2020 u 14:45

Bionic
Reading

Novi izvršni direktor nastojao je podvući crtu pod turbulentnim razdobljem u njemačkom proizvođaču luksuznih automobila kada je ublažio drastični rez u dividendi s obećanjem dolazeće bolje godine

Ola Kallenius, izvršni direktor Daimler AG-a, imao je težak početak na čelu njemačkog proizvođača premium automobila. Otkako je preuzeo svoju funkciju u svibnju 2019. dobio je tri upozorenja na dobit tvrtke, jer su pravni troškovi, carinske prijetnje i narasla potrošnja za razvoj narušili njegovo vođenje tvrtke nakon što ju je preuzeo od bivšeg, dugogodišnjeg šefa Dietera Zetschea.

Inače, Daimler Grupa je u 2019. godini prodala 3,34 milijuna vozila, dok je u 2018. prodala 3,35 milijuna vozila. Istovremeno su prihodi u 2019. porasli 3 posto na 172,7 milijardi eura, u odnosu na 167,4 milijardi eura u 2018. godini. Ukupna neto dobit u 2019. je iznosila 2,7 milijardi eura, za usporedbu s 2018. godinom kada je ona iznosila 7,6 milijardi eura. Na kraju fiskalne godine 2019. Daimler Group je imao 298.655 zaposlenika.

Novi izvršni direktor nastojao je podvući crtu pod turbulentnim razdobljem u njemačkom proizvođaču luksuznih automobila u utorak kada je ublažio drastični rez u dividendi s obećanjem dolazeće bolje godine. Ola Kallenius, 50-godišnji izvršni direktor obećao je ostvariti 'značajno' veću dobit snižavanjem troškova i ograničavanjem ulaganja, dok se obvezuje na odlučniji pritisak u proizvodnji električnih automobila.

Daimler će također razmotriti operacije koje nisu njihova osnovna djelatnost, kako bi kanalizirao više novca u proizvodnju automobila.

'Ova tvrtka će se temeljito promijeniti', kazao je Kallenius ulagačima u blizini Daimlerove matične baze Stuttgart, u Njemačkoj. Iako to neće biti lako, 'mi ćemo raditi 24 /7 (24 sata na dan, sedam dana u tjednu) kako bi se to dogodilo, kako bi to bila svojevrsna točka prekretnica.'

Ulagači su u utorak doveli dionice do porasta od čak 4 posto na optimizam zarade prije nego što su se povukli kako se sesija nastavila.

'Ton izvršnog direktora Kalleniusa bio je beskompromisan, sugerirajući ujedinjene i usklađene napore da se Daimler preokrene', izjavio je analitičar Redburna Timm Schulze-Melander u bilješci. 'Međutim, brzi pogled odozgo prema dolje sugerira da bi stvari mogle biti daleko od jednostavnog.'

Nakon devet mjeseci na svojoj funkciji, švedski CEO borio se da napravi prednost planiranom pritisku na restrukturiranje. Zarada prije kamata i poreza pala je za 61 posto u 2019., zahvaljujući zastojima u proizvodnji i velikim rastućim troškovima za popravak dizelskih vozila.

Problemi neće nestati. Nove sumnje o varanju s dizelskim motorima, godinama nakon što je skandal izbio u konkurentskoj Volkswagen Grupi, opteretili su Daimler s rastućim opozivima i pravnim troškovima. A tvrtka, koja je bila sporija u elektrificiranju svojih vozila od VW Grupe, sada se suočava s rastućom konkurencijom proizvođača električnih vozila Tesla, koji planira izgraditi tvornicu izvan Berlina.

S tržišnom vrijednošću od oko 46 milijardi eura, Daimler vrijedi manje od polovice mnogo manje tvrtke Tesla, te je najgori 'performer' na referentnom njemačkom DAX burzovnom indeksu ove godine.

Ipak, postoji razlog za optimizam, prema Haraldu Hendrikseu, analitičaru Morgan Stanleyja. Daimler bi trebao imati najnižu dobitnu maržu ove godine, a on je uvjeren da je slobodan novčani tok dodirnuo dno u 2019. s obzirom na novootkrivene investicijske discipline i dvotrećinski pad dividende, što je dovelo isplatu na najnižu točku od 2010. godine, kada je eliminirana u svjetlu globalne financijske krize. 'Uprava poboljšava donošenje odluka', kazao je Hendrikse. Daimlerovi rezultati bi se trebali odsad poboljšavati, smatra on.

Iako Kallenius očekuje mjere učinkovitosti za pokretanje preokreta, izvršni direktor suočava se s vanjskim preprekama s kojima se također treba boriti; od trajne prijetnje višim carinama do izbijanja koronavirusa na najvećem tržištu, Kini.

Povrat dobiti biti će usporen troškovima restrukturiranja u ukupnom iznosu od oko 2 milijarde eura do 2022., prema Haraldu Wilhelmu, financijskom direktoru Daimlera. I luksuzni odjel Mercedes-Benz ima izazov u susretu sa strožim testovima emisija Europske unije koji dolaze s prijetnjom teških novčanih kazni, kazao je Kallenius.

Mercedes-Benzova prosječna emisija flote iznosila je 137 grama po kilometru prošle godine, znatno više od ograničenja od 95 g/km propisanih europskim pravilima koja su stupila na snagu ove godine.

'Ne mogu jamčiti' da će Mercedes-Benz biti u skladu s pravilima EU o emisijama, 'ali trebali bismo biti na dohvatljivoj udaljenosti', rekao je Kallenius.

Rezovi radnih mjesta su kritična komponenta Kalleniusovog nastojanja da poslovanje proizvođača bude zdravije. Iako Daimler nije detaljno iznio bilo kakve promjene u broju zaposlenika, proizvođač automobila je rekao prošle godine da će eliminirati više od 10.000 radnih mjesta širom svijeta, koristeći dobrovoljne mjere kao što su prijevremeno umirovljenje i ukidanje njihovih radnih mjesta. Kallenius je u utorak kazao kako će ušteda u troškovina radne snage biti u iznosu od 1,4 milijarde eura do 2022.

On je isto tako kazao kako, iako odjel teških kamiona ostaje temeljna djelatnost, nova struktura grupe uvedena prošle godine održava Daimlerove opcije otvorenima ako upravni odbor promijeni mišljenje u budućnosti o dubljim strukturnim promjenama unutar svoje organizacije.

Uz poteze za obuzdavanje potrošnje, Kallenius je opisao planove za uvođenje više od 20 novih plug-in hibridnih i potpuno električnih modela Mercedes-Benz automobila do 2022. godine.

Mercedes-Benz će predstaviti svježu iteracija svoje vodeće limuzine modela S-klase ove godine i izlazak modela EQA, kompaktnog električnog SUV-a koji će biti uz bok malo većim modelima EQC i minivana EQV. Brand planira učetverostručiti udio plug-in hibrida i potpuno električnih vozila u svojim isporukama ove godine, rekla je tvrtka.

Kallenius je također potvrdio da će Daimler ukinuti proizvodnju sporo prodajućeg pickupa Mercedes-Benza X-klase.

To je podugačka lista, a za mnoge investitore, i nešto na ćemu će se izvršni direktor morati dokazati.

'Očekuje se kako će mjere samopomoći polako poboljšati profitabilnost', izjavila je Marc-Rene Tonn, analitičarka Warburg Researcha. 'Željeli bismo vidjeti neke dokaze kako će ciljana poboljšanja u konačnici biti dovoljna za podizanje zarade prije nego što se krene s pohvalama za same mjere'.

U svakom slučaju, neće biti lako ni Oli Kalleniusu, ali niti cijeloj tvrtci Daimler AG, ali vjerujemo u njihov potpuni oporavak.

  • +4
Godišnja press konferencija Daimler AG-a Izvor: Promo fotografije / Autor: Daimler AG