'Nema šanse'

Direktorica INEOS-a kaže kako neće prisiljavati kupce na prijelaz isključivo na električne automobile

15.05.2025 u 09:01

Bionic
Reading

Lynn Calder naglašava da kupci žele izbor pogonskih sklopova, uključujući hibride, električna vozila s produljenjem dometa i alternativna goriva, za koja vjeruje da mogu igrati važnu ulogu u dekarbonizaciji

Izvršna direktorica Ineos Automotivea, Lynn Calder, čvrsto je izjavila da 'nema šanse' da će Ineos prisiliti svoje kupce da pređu isključivo na električna vozila (EV). Calder je kritizirala trenutni regulatorni pritisak za potpuno električni pristup, tvrdeći da nije u skladu s potražnjom potrošača i da je nepotrebno strog. Naglašava da kupci žele izbor pogonskih sklopova, uključujući hibride, električna vozila s produljenjem dometa i alternativna goriva, za koja vjeruje da mogu igrati važnu ulogu u dekarbonizaciji.

Calder se zalaže za uravnoteženu kombinaciju pogonskih sklopova, a ne samo za električna vozila, upozoravajući da fokusiranje isključivo na električna vozila riskira neuspjeh i moglo bi automobile učiniti preskupima zbog konkurencije za ograničene sirovine poput litija. Također ističe potrebu za podrškom drugim tehnologijama poput vodikovih gorivnih ćelija i alternativnih goriva, koje Ineos aktivno razvija uz električna vozila.

INEOS Grenadier Izvor: Promo fotografije / Autor: ineos

Ukratko, Lynn Calder odbacuje ideju prisiljavanja kupaca da pređu u potpunosti na električna vozila i poziva na regulatorne okvire koji omogućuju koegzistenciju više tehnologija, dajući potrošačima pravi izbor i poboljšavajući šanse za učinkovito i pristupačno postizanje ciljeva emisija.

Glavni argumenti Lynn Calder protiv pristupa isključivo za električna vozila su:

  • Nedostatak izbora i angažmana potrošača: Calder tvrdi da je vladina strategija isključivo za električna vozila na baterije (BEV) 'ostavila vozače iza sebe' jer ignorira raznolike potrebe i preferencije potrošača. Tvrdi da tržište nije istinski izrazilo podršku čistoj elektrifikaciji, budući da prodaja električnih vozila još nije dominantna i mnogi vozači žele druge opcije.
  • Nedostaci infrastrukture: Ističe sporo i nedovoljno uvođenje infrastrukture za punjenje, za koju je vlada očekivala da će privatna industrija isporučiti tempom potrebnim za postizanje ciljeva neto nulte emisije. Ovaj jaz potkopava izvedivost budućnosti isključivo električnih vozila.
  • Praktična ograničenja za određene tipove vozila: Calder ističe da su baterijski električni pogonski sklopovi nepraktični za teška terenska vozila poput Ineos Grenadiera zbog težine i zahtjeva za korištenjem. Promiče vodikove gorivne ćelije kao prikladniju alternativu neto nulte emisije za takve primjene, iako priznaje trenutne infrastrukturne izazove.
  • Važnost strategija s više pogonskih sklopova: Zalaže se za 'strategiju s više pogonskih sklopova' koja uključuje hibride s produljenjem dometa (koji kombiniraju motore s unutarnjim izgaranjem s električnim pogonom), vodikove gorivne ćelije i druga alternativna goriva. Smatra hibride s produljenjem dometa vrijednom prijelaznom tehnologijom koja može značajno smanjiti emisije i strah od dometa, ali je trenutno ignorirana ili zabranjena prema nekim propisima.
  • Skepticizam prema postizanju neto nulte emisije s mandatom samo za električna vozila: Calder naziva vladin plan za zabranu benzinskih i dizelskih automobila do 2035. 'pustim snom' kojem nedostaje jasna strategija i predviđa da će propasti bez prihvaćanja više tehnologija i uključivanja vozača u prijelaz.