ACEA

[FOTO] Luca de Meo pisao čelnicima EU-a: Prijedlog Euro 7 o emisijama onečišćujućih tvari nameće nerealna ograničenja za industriju

01.02.2023 u 10:08

Bionic
Reading

'Usklađivanje s Euro 7 donijelo bi povećanje troškova koje bi moglo odvratiti kupce od kupnje ovih novih automobila, a to bi moglo produžiti životni vijek voznog parka: što znači da bi stariji automobili, s većim emisijama, ostali dulje na cestama'

Uoči otkrivanja industrijskog plana Green Deal, Luca de Meo - predsjednik Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA) i izvršni direktor Grupe Renault - poziva čelnike EU-a da uspostave ambicioznu i strukturiranu automobilsku industrijsku politiku, koja će biti konkurent onima drugih svjetskih regija.

Inače, Europsko udruženje proizvođača automobila (European Automobile Manufacturers’ Association ili ACEA) predstavlja 14 najvećih europskih proizvođača automobila, kombija, kamiona i autobusa: BMW Group, DAF Trucks, Daimler Truck, Ferrari, Ford of Europe, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Iveco Group , Jaguar Land Rover, Mercedes-Benz, Renault grupa, Toyota Motor Europe, Volkswagen grupa i Volvo grupa.

Zabrinut zbog slabljenja konkurentnosti industrije EU-a na globalnoj sceni, de Meo je uputio ovaj poziv u otvorenom pismu kreatorima politike. 'Naša industrija već dugo ima konkurentsku prednost u lancu vrijednosti vozila s motorom s unutarnjim izgaranjem', izjavio je de Meo u obraćanju novinarima. 'To više neće biti slučaj s električnim vozilima, barem kratkoročno. Naši konkurenti imaju mnogo karata u svojim rukama koje mi još nemamo, naime uzvodno u opskrbnom lancu baterijskih električnih vozila. Povrh toga, njihova potpora nacionalnih i lokalnih vlasti bila je golema i još uvijek raste u Kini i SAD-u.'

'Doista, kroz Zakon o smanjenju inflacije (Inflation Reduction Act ili IRA), vidimo da Sjedinjene Države potiču svoju industriju u zelenoj tranziciji, dok je europski pristup reguliranje industrije - često na nesinkroniziran način.'

Prijedlog Euro 7 o emisijama onečišćujućih tvari, na primjer, nameće nerealna ograničenja za industriju i čak bi usporio put ka dekarbonizaciji. 'Usklađivanje s Euro 7 donijelo bi povećanje troškova koje bi moglo odvratiti kupce od kupnje ovih novih automobila', upozorio je de Meo. 'Ovo bi moglo produžiti životni vijek voznog parka: što znači da bi stariji automobili, s većim emisijama, ostali dulje na cestama.'

'Tvrdimo da bismo mogli postići daleko bolji omjer troškova i koristi ako preusmjerimo ogromna ulaganja koja bi Euro 7 zahtijevao prema elektrifikaciji, čineći električna vozila pristupačnijim i razvijajući tehnologije s nultom emisijom za poboljšanje flote.'

Gledano kao odgovor EU-a na IRA-u, ACEA vjeruje da bi industrijski plan Green Deal - ako se uspješno provede - mogao biti prvi korak za zadržavanje ulaganja u EU, dok istovremeno štiti slobodnu trgovinu diljem svijeta. Sektor se također nada da će Zakon o kritičnim sirovinama (Critical Raw Materials Act) poboljšati domaće kapacitete za vađenje, rafiniranje i preradu sirovina, kao i poboljšati njihovu sigurnost opskrbe. U protivnom će proizvođači vozila iz EU i dalje biti u znatno nepovoljnijem položaju u usporedbi s kolegama iz drugih regija, upozorava ACEA.

ACEA je također objavila svoju prognozu prodaje novih automobila ove godine. 'Unatoč brojnim neizvjesnostima koje su pred nama, tržište bi trebalo krenuti u proces oporavka 2023.', objasnila je glavna direktorica ACEA-e, Sigrid de Vries. 'Očekujemo da će ove godine u cijeloj regiji biti prodano oko 9,8 milijuna novih automobila, što je 5 posto više u odnosu na 2022. Međutim, to ostaje 25 posto ispod razine prije krize iz 2019., što pokazuje da smo još uvijek u osjetljivoj situaciji. U tom kontekstu, još je važnije da naša industrija ojača svoju poziciju na globalnoj sceni.'