NEOBIČNA PROMETNA RJEŠENJA

Zagrepčani, niste jedini: I na najveći dalmatinski rotor stiže semafor. Ispitali smo kada, kako i zašto

31.01.2020 u 15:48

Bionic
Reading

Dok Zagrepčani rogobore zbog nove organizacije prometa na prilazima rotoru Remetinec, a posebno zbog semafora postavljenim na samom ulazu u njega, Hrvatske ceste na sličan pothvat pripremaju se 400 kilometara južnije. Na velikom rotoru Bilice između Solina i Splita, glavnom prilazu ovim dvama gradovima i jednoj od najopterećenijih prometnih točaka u državi, postavit će semafor

Dogodit će se to tijekom ove godine, a najvjerojatnije već do početka ljetne turističke sezone, pa će spomenuti splitski rotor vjerojatno postati još znamenitiji; dosad ga se, naime, označavalo kao jedini kružni tok u kojemu prednost nemaju vozači koji se u njemu nalaze, nego oni koji se u njega uključuju. Upravo na toj točci, i to na 'spustu' brzom cestom iz smjera autoceste prema Splitu, vozači će moći naići na crveno svjetlo.

Radi se o prometnom čvoru kojim i u ljetnim i u zimskim mjesecima prometuje oko 60 tisuća vozila dnevno, pa je po tome najopterećeniji u Hrvatskoj - s više vozila i od Lučkog u Zagrebu.

U Hrvatskim cestama za tportal su potvrdili ovu informaciju i objašnjavaju da su do ovog rješenja došli na osnovu građevinsko-prometnog elaborata i analize funkcioniranja samog rotora, koju je izradila tvrtka Geoprojekt u suradnji s profesorom Draženom Cvitanićem. Radi se o privremenom rješenju, no koje bi u budućnosti i dalje moglo biti korisno, objašnjavaju naši sugovornici.

Naime, nedavnim zahvatima u blizini, nekoliko solinskih naselja s petnaestak tisuća stanovnika ostalo je bez dotadašnjeg pristupa, pa sada trebaju najprije ući u kružni tok, potom propustiti automobile koji imaju prednost a zatim i presjeći tri prometna traka kako bi se dokopali svojih naselja. Nakon žestokih prosvjeda gradonačelnika Solina Dalibora Ninčevića (HDZ), Hrvatske ceste obećale su izgraditi 'rampe' koje bi istovremeno trebale povećati protočnost prometa, ali i značajno podignuti stupanj sigurnosti.

'U prethodnom razdoblju proveden je postupak javne nabave usluga projektiranja za navedene rampe, te je projektiranje u tijeku. Po ishođenju građevinske dozvole pristupit će se javnoj nabavi za odabir izvođača, a financijska sredstva za izgradnju predviđena su planom nabave Hrvatskih cesta za 2020. godinu', obavještavaju tportal iz ove državne tvrtke. Do izgradnje rampi, a predviđa se da će do toga proći otprilike dvije godine, vozače će na rotoru dočekivati semafori.

'Semaforizacija predstavlja privremeno rješenje do izgradnje rampi, u budućnosti će imati i trajnu funkciju jer se predviđa da će na privozu iz smjera državne ceste DC8 doći će do porasta prometa zbog izgradnje rampe uz pogone tvrtke AD Plastik za skretanje u desno iz Matoševe ulice u smjeru D8/Splita, a u konačnici i puštanja u promet ulice Zagorski put.

Postavljanjem semaforskih uređaja na privozu iz smjera D1, Klis-Solin omogućiti će se sigurniji ulazak vozilima u raskrižje s kružnim tokom prometa i vozilima iz smjera državne ceste D8. Financijska sredstva za ugradnju semaforskih uređaja privoza brze ceste Klis-Solin predviđena su planom nabave Hrvatskih cesta u 2020. godini', dodali su u Hrvatskim cestama.

U spomenutom Planu nabave Hrvatskih cesta u 2020. godini nalazi se još i gradnja 'zapadne rampe' na ulazu u sami Split, zatim početak gradnje još jednog rotora (Mravinci) i njegovo povezivanje brzom cestom  do TTTS-a (prva faza, do Karepovca) te konačno deniveliranje raskrižja Širina u Solinu, neuralgične točke na kojoj se bilježe konstantne gužve i zastoji od nekoliko kilometara. Samo ovaj posljednji zahvat procijenjen je na 135 milijuna kuna.

Činjenica da se nešto nalazi u planu za nabavu zapravo znači da će biti raspisani javni natječaji za izvođače, a realno je da dio samih radova započne tek 2021. godine.