REKONSTRUKCIJA

Zagrebačka obilaznica dobiva novi vozni trak, pogledajte detalje

15.07.2025 u 15:37

Bionic
Reading

Hrvatske autoceste su 15. srpnja objavile prethodno savjetovanje za rekonstrukciju zagrebačke obilaznice (A3) dogradnjom dodatnog voznog traka: poddionice Zagreb zapad (Jankomir) – Lučko. Po završetku postupka javnog savjetovanja bit će službeno objavljen i javni natječaj, izvijestili su iz HAC-a

Rekonstrukcija obilaznice započinje prvom etapom radova na poddionici Zagreb zapad (Jankomir) – Lučko u duljini od 4,5 kilometara.

Riječ je o zahvatu koji, osim potpune rekonstrukcije i proširenja kolnika, zahtijeva rušenje postojećeg i izgradnju novog mosta u trupu autoceste kako bi se postiglo kontinuirano proširenje, ali i ispunili zahtjevi suvremenih tehničkih propisa za konstrukcije. Rekonstrukcija obuhvaća i prilagodbu svih infrastrukturnih elemenata, uključujući sustave vanjske i unutarnje odvodnje, postojećih instalacija, modernizaciju prometne opreme i signalizacije te ugradnju automatskog sustava nadzora i analize prometa. Zbog poboljšanja zaštite okoliša projekt predviđa izgradnju zidova za zaštitu od buke te zatvorenog sustava kolničke odvodnje u skladu s važećim, strožim ekološkim standardima i propisima, navode iz HAC-a.

Početak radova planiran je u 2026. godini, a previđa se da će trajati 18 mjeseci te im procijenjena vrijednost iznosi 42 milijuna eura.

S obzirom na iznimnu važnost prometnice, radovi će se izvoditi uz osiguranje maksimalne sigurnosti i neprekidnog odvijanja prometa te minimalno narušavanje uobičajenih prometnih tokova. U tu svrhu predviđena je prethodna izgradnja privremene devijacije duga 350 metara, a uključuje izgradnju privremenog mosta, čime će se omogućiti preusmjeravanje prometa za potrebe izgradnje novog objekta na autocesti bez većih zastoja.

Zagrebačka obilaznica puštena je u promet 1981. kao autocesta punog profila, s dva vozna i zaustavnim trakom u svakom smjeru. Tijekom godina, uslijed intenzivnog urbanog širenja Zagreba i okolice te stalnog rasta tranzitnog i gradskog prometa, postala je najopterećeniji dio hrvatske autocestovne mreže. Danas prometni intenzitet znatno premašuje projektirani kapacitet obilaznice, što negativno utječe na protočnost i razinu uslužnosti ovog dijela prometnog sustava.

Kako bi se smanjilo prometno opterećenje i poboljšali uvjeti u prometu, Hrvatske autoceste d.o.o. pokrenule su projekt sveobuhvatne rekonstrukcije zagrebačke obilaznice dodavanjem trećeg voznog traka, dodaju iz HAC-a.