HDZ NUDI FANTASTIČNO RJEŠENJE

Zadar će se spojiti s otocima tunelima, a ne mostovima

30.07.2013 u 11:23

Bionic
Reading

Boženko Jelić, autor projekta 'Jadranski podmorski tunelski mostovi', u Maloj vijećnici Zadarske županije predstavio je idejno rješenje povezivanja kopnenog dijela županije i otoka zadarskog arhipelaga podmorskim tunelskim mostovima uključujući postojeću i novoplaniranu cestovnu infrastrukturu. Tom je prilikom izjavio kako je vrijeme mostova prošlo te da su podmorski tuneli jednostavnije, sigurnije i jeftinije rješenje

'Mi više nemamo otoka koji su blizu obale da bi se to moglo povezati mostom, jedino rješenje su tuneli. Uz podršku države i Europske unije gradnja bi mogla početi već sutra, a u vremenu od tri do pet godina Zadar bi podmorskim tunelom bio spojen s otokom Ugljanom. Isto toliko vremena predviđeno je za povezivanje kopna s Pelješcem, a ova zadarska dionica je dva puta duža. Kad bi se, umjesto mostom, Pelješac s kopnom spajao tunelom, onda bi cijena bila tri do četiri puta povoljnija', kategoričan je Jelić.

Prvi korak u realizaciji projekta izgradnje podmorskih tunela u Zadarskoj županiji bilo bi spajanje luke Gaženica kao prometnog čvorišta s otokom Ugljana tunelom dužine 4,8 km. Plan predviđa i izgradnju tunela koji bi otok Ugljan spojio s Ižom, a Iž s Dugim otokom. Ta dva tunela bila bi dugačka po 3,9 km. Projekt obuhvaća i gradnju novih cesta na otocima, i to na Ugljanu i Ižu u duljini od 3 km, a na Dugom otoku 1,5 km. Montažni dijelovi bi se gradili na jednom gradilištu, vjerojatno obližnjoj Nauta Lamjani. Oni bi se potom spuštali u more te postupno spajali u tunel koji ne bi bio na morskom dnu već dva do tri metra iznad dna. Tako bi se smanjili troškovi izvedbe radova, a i sam proces bi bio ekološki prihvatljiviji.

'Brodovi će bez problema moći prolaziti iznad tunela uključujući i one velikog gaza. Tuneli imaju presjek magistralne prometnice, stazu za evakuaciju, a ostavljena je i mogućnost da se kroz tunel provedu vodovodne cijevi', kazao je Jelić.
204501,262159,257712,241907

Spajanje Zadra s Ugljanom milijardu i 350 milijuna kuna

Procjena je da projekt tunelskog spajanja Zadra s otokom Ugljanom stoji milijardu i 350 milijuna kuna. Zadarska županija je uz dosadašnji oko 200 tisuća kuna izdvojenih za idejno rješenje i predinvesticijsku studiju osigurala u proračunu za daljnji razvoj ovog projekta dodatnih pola milijun kuna. Zadarski župan Stipe Zrilić uvjeren je u uspjeh projekta.

'Realizacijom projekta ovaj naš otočni prostor i čitava Zadarska županija dobili bi jednu novu dimenziju. Zato pozivam nadležna ministarstva da nas prate u našim idejama jer mi sredstava za realizaciju nemamo. Tražimo potporu ministarstava i istovremeno pripremamo projekt za sredstva Europske unije, rekao je župan i prokomentirao skepsu ministra Zorana Milanovića koji je HDZ –u nadjenuo naziv tunelska stranka.

'To je politikantstvo. Mi nećemo zapeti u tunelu usred mraka! I premijer i njegovi ministru znaju da je ovo vrijedan projekt. Ministarstvo zaštite okoliša je u kontaktu s nama i ono će nam pomoći u izradi Studije utjecaja na okoliš što je važan sljedeći korak. Uvjeren sam da će i ona pokazati opravdanost projekta koji je ozbiljan i u kojega ne bismo išli da se nismo dobro informirali kod struke', rekao je Zrilić.