SLUŽBA SPAŠAVANJA

Za svakog spašenog turista RH plaća i do 30.000 kn

Tportal

Tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Kada je pripadnik Hrvatske gorske službe spašavanja poginuo na skijanju u Austriji, obitelji je stigao račun na čak 19.000 eura. Austrijanci su tražili da se podmire troškovi potrage i vađenja tijela iz snježne lavine. Račun je ispostavljen jer se je skijao sam, izvan označenih skijaških staza

Kada su hrvatski 'hageesesovci' lani našli, izvukli, spasili sedamstotinjak ljudi, nisu naplatili – ni kune.

'Hrvatska je među rijetkim zemljama, uz Češku i Poljsku, čija gorske službe spašavanja ne naplaćuju usluge. Te su službe svuda volonterske i na državnom proračunu, ali u većini europskih zemalja ostavljena im je mogućnost da se naplate od osiguravajućeg društva ili osobe koju se spasilo. I nama samima su ljudi koje smo spašavali, kad su u potrazi bili i helikopteri, htjeli platiti. To im je čak bilo u interesu jer računom mogu ostvariti porezne povlastice. Ni mi ni vojska, čiji su bili helikopteri, nismo im, međutim, mogli izdati nikakav račun', kaže Vinko Prizmić, pročelnik Hrvatske gorske službe spašavanja, piše Večernji.hr

Među zemljama što se ističu po tome koliko pedantno na svojem teritoriju naplaćuju spašavanje je Francuska, koja razmišlja otići i dalje. Najavljuju mogućnost da svojim građanima naplaćuju troškove izvlačenja iz nestabilnih zemalja.

Čak i ako su bili oteti. Sve – kako bi pustolove odvratili od rizičnih područja, a državi smanjili izdatke. Troškovi svake akcije HGSS-a, inače, su 1000 do 30.000 kuna. Broj nesreća je od 320 u 2004. narastao na 730 lani, a Prizmić kaže kako su veliki izgledi da se u idućem desetljeću i udeseterostruči.

U HGSS-u ističu da ih profit ne zanima te da pomoć nikada nikome nije, niti smije biti uskraćena. Ali, dodaju, da je više novca, bilo bi i više opreme, sati obuke... Zasad, pak, moraju raditi uz nelogičnosti i poput one da se iz boravišne pristojbe izdvaja za obuku spasilaca na plaži, ali za obuku ljudi koji spašavaju iz ponora, s vrha planina i slično – ne.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi