PRVA DAMA FRANCUSKE

Valérie Trierweiler – kraj bling-bling epohe?

20.05.2012 u 12:45

Bionic
Reading

Mnogo je nepoznanica vezanih uz novi mandat francuskog predsjednika Françoisa Hollandea, uz njegov plan ekonomskog oporavka Francuske, rješavanja euro krize, vođenja međunarodne politike… No jedna od medijima najomiljenijih nije nužno i najvažnija nepoznanica Hollandevog mandata, a tiče se profila nove prve dame Francuske, Valérie Trierweiler. Novinarka Paris Matcha, majka troje djece, dvaput razvedena, izaziva veliku znatiželju javnosti, a po završetku izbora odmah je najavila kako namjerava nastaviti raditi u medijima, neovisno o svojoj novoj ulozi

Iako se veliki trud ulaže u slaganje profila nove prve dame, za sada je već izvjesno kako će teško u medijskoj atraktivnosti nadmašiti svoju prethodnicu Carlu Bruni-Sarkozy, koja je javnost, među ostalim, zabavljala svojim nadahnutim stihovima u kojima supruga uspoređuje s 'drogom, opasnijom od afganistanskog heroina i kolumbijskog kokaina'. Po najavama, bivša manekenka priprema novi album posvećen medijima, kojima zamjera mnogo toga, što bi joj barem još neko vrijeme trebalo osigurati interes francuske i međunarodne javnosti.

Po ustavnim odredbama, supružnica predsjednika Republike nema službenu funkciju u Elizejskoj palači, no zato ima jasnu ulogu u institucionalnom protokolu. No u praksi, ta je uloga doživljavala različite primjene. Tako se Sarkozyjeva supruga posve skladno uklopila u njegovu maniru 'hiperpredsjednika', invazivnih medijskih ispada i 'bling-bling' stila. Rezultati posljednjih predsjedničkih izbora pokazali su, među ostalim, i što Francuzi misle o takvom načinu vladanja. Ime Valérie Trierweiler pojavilo se tijekom kampanje, iako je svoju vezu s Françoisom Hollandeom obznanila još 2010. godine. Od samog početka, proglašavalo ju se najvažnijom Hollandeovom savjetnicom, osobom koju bespogovorno sluša i, ukratko, ključnom osobom iz sjene. Iako je skoro nemoguće dobiti jasnu potvrdu takvih navoda i spekulacija, medije to nije nimalo sprečavalo u slaganju brojnih reportaža i dodjeljivanju nadimaka tipa 'rotvajler'. Tako se ističe kako je u sjedištu Socijalističke stranke imala svoj ured tijekom čitavog trajanja kampanje i kako bi njeno poznavanje medijske profesije iznutra moglo koristiti novom predsjedniku, koji se tek mora naviknuti na ceremonijal političkih susreta.

Istina, s magisterijem u političkoj komunikaciji sa Sveučilišta Sorbonne i dugom karijerom u medijima, prva dama Francuske mogla bi biti značajan adut Hollandeove medijske strategije. Njena izjava: 'Nisam izabrala javni život, izabrala sam Françoisa', zasad možda najviše govori o promjeni komunikacijskog kursa u Elizejskoj palači, koji bi se trebao okrenuti k jednom bitno trezvenijem modelu od Sarkozyjevog.

Njen prvi međunarodni posjet na samitu G8 u Chicagu otkrio je za početak jednu terminološku zbrku. Nenaviknuti na nevjenčani predsjednički par, američki mediji koristili su čitav niz termina. Tako je za CNN ona bila tek 'girlfriend', dok su ostali mediji varirali nazive poput 'supružnice', 'pratiteljice', 'družice', 'partnerice'… Prije no što se dogovori o njenoj ulozi i značaju, možda bi bilo uputnije da se javnost za početak usuglasi o njenoj točnoj tituli.