koronakriza

U travnju prodaja novih automobila i lakih gospodarskih vozila u Hrvatskoj pala čak 87,5 posto u usporedbi s travnjem 2019.

24.04.2020 u 18:58

Bionic
Reading

Prema podacima agencije Promocija Plus, od 1. do 22. travnja 2020. u Hrvatskoj je registrirano samo 893 automobila i lakih gospodarskih vozila. Za usporedbu, u istom razdoblju prošle godine bilo ih je 7136, osam puta više, odnosno pad je čak 87,5 posto

Druga je bitna značajka stanja na automobilskom tržištu, u velikoj krizi izazvanoj pandemijom Covid-19, dodatno raslojavanje tržišta na brendove koncerna Volkswagen (VW, Škoda, Seat, Audi), na koje u travnju 2020. otpada čak 41,8 posto registriranih novih vozila, i ostale. Iz svih ostalih 36 automobilskih brendova bilo ih je ukupno tek 58,2 posto. Samo na Volkswagen (21,4 posto) i Škodu (14,2 posto) otpada više od trećine (35,6 posto), javlja Autoportal.

Od 1. siječnja do 22. travnja 2020. u Hrvatskoj je registriranih 12.888 novih osobnih i lakih gospodarskih vozila, u usporedbi s 21.542 u istom razdoblju 2019., te je ukupni pad 40,2 posto, zahvaljujući rezultatima iz siječnja i veljače (prije razbuktavanja krize).

Na loše prodajne rezultate u sljedećim mjesecima, pad će biti od 85 do 90 posto u usporedbi s istim mjesecima 2019., utjecat će potpuno gašenje dvaju najvećih resursa ‘prodaje’ automobila na Hrvatskom tržištu: ‘kupnja’ rent-a-car tvrtki te izravnog i neizravnog reeksporta (u kojeg se ‘prelijeva’ 40 do 50 posto ‘kupljenih’ za rent-a-car tvrtke, po sustavu ‘buy-back’).

Na ta dva izvora proteklih je godina otpadalo dvije trećine ‘prodanih’, odnosno oko 40.000 registriranih novih automobila godišnje.

Ukupan broj registriranih novih automobila u 2020., sa 62.938 u 2019. godini (bez lakih gospodarskih vozila), u 2020. će pasti na oko 25.000, uz ukupni pad oko 60 posto.