EU-PURICE

Trijumf Zagoraca: zaštitili svoj najpoznatiji brend

14.06.2016 u 12:46

  • +6

Zagorski purani

Izvor: tportal.hr / Autor: Kruno Kartus

Bionic
Reading

Zagorski puran novi je hrvatski proizvod koji je dobio zaštitu zemljopisnog podrijetla, objavila je u utorak Europska komisija

'Zagorski puran' je proizvod je koji se dobiva klanjem autohtone hrvatske pasmine zagorski puran starosti od 6 do 8 mjeseci, uzgojen slobodnom ispašom na otvorenom.

Proizvod 'Zagorski puran' na tržište se stavlja kao očišćen trup s vratom i iznutricama, ili polovica očišćenog trupa u svježem ili u smrznutom stanju.

Proizvodi pod oznakom 'Zagorski puran' moraju biti uzgojeni isključivo na području Hrvatskog zagorja koje obuhvaća cijelo područje Krapinsko-zagorske županije, cijelo područje Varaždinske županije te rubne dijelove Zagrebačke županije koji graniče s Krapinsko-zagorskom i Varaždinskom županijom, odnosno općine: Brdovec, Marija Gorica, Pušća, Dubravica, Luka, Jakovlje, Bistra i Bedenica.

Uz 'Zagorskog purana' u utorak je oznaku zaštićenog zemljopisnog podrijetla (ZOZP) dobilo još sedam proizvoda iz četiri druge zemlje, članice EU-a.

Registriranjem naziva kao oznake zemljopisnog podrijetla naziv proizvoda dobiva zaštitu, jednakovrijednu pravu intelektualnog vlasništva za proizvode određenog zemljopisnog podrijetla koji na temelju svojeg podrijetla imaju posebna svojstva ili ugled. Registracijom naziva proizvod se štiti od zlouporabe, oponašanja ili aludiranja na njegov naziv.

'Uvrštavanje ovih osam novih proizvoda iz pet država članica u registar zaštićenih oznaka zemljopisnog podrijetla i registar zaštićenih oznaka izvornosti pokazuje vrijednost našeg sustava zemljopisnih oznaka i veliko zanimanje koje vlada za njim', izjavio je povjerenik za poljoprivredu Phil Hogan, dodajući da je uvijek ohrabrujuće vidjeti kada visokokvalitetni prehrambeni proizvodi iz Europe dobiju priznanje koje zaslužuju.

Po njegovim riječima, zanimljivo je vidjeti i raspon proizvoda koji su danas uvršteni u registar. Oznakama zemljopisnog podrijetla visokokvalitetni proizvodi dobivaju dodanu vrijednost od čega koristi imaju europski poljoprivrednici i proizvođači hrane, kazao je on .

'U svim kategorijama proizvoda (poljoprivredni proizvodi, vina, aromatizirana vina i jaka alkoholna pića) vrijednost prodaje proizvoda s oznakom zemljopisnog podrijetla u 2010. iznosila je 54,3 milijarde eura. To čini gotovo 6  posto poljoprivredno-prehrambenog sektora i sektora pića EU-a. Ukupno 15 posto sve hrane i pića izvezene iz EU-a u treće zemlje u 2010. činili su proizvodi s oznakom zemljopisnog podrijetla', rekao je Hogan.