ISTRAŽIVANJE GFK

Trećina Hrvata ne bi prijavila korupciju

  • Autor: Hina
  • Zadnja izmjena 07.03.2017 14:53
  • Objavljeno 15.04.2009 u 13:55
Tportal

Tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Građane Hrvatske više brine ekonomska nestabilnost (50 posto), gubitak posla (36 posto) i smanjenje životnog standarda (33 posto), od porasta kriminala i korupcije što zabrinjava 23 posto građana, pokazuje najnovije istraživanje GfK provedeno u ožujku na uzorku od tisuću građana

Svaki drugi građanin u anketi je naveo da bi prijavio slučaj korupcije, no trećina građana navodi da ipak ne bi prijavila takav slučaj i da je u situaciji da nešto zna. Zanimljivo je da svaki četvrti građanin grada Zagreba nije siguran bi li prijavio ili ne slučaj korupcije. Najveća spremnost za prijavu postoji u Slavoniji (59 posto), a najmanja u Lici, Kordunu i Banovini (38 posto).

Značajno češće muškarci izjavljuju da bi prijavili slučaj korupcije u odnosu na žene (57 posto naspram 44 posto), dok manju spremnost na prijavu slučaja korupcije izražavaju građani stariji od 60 godina. Zanimljivo je i to da su rukovoditelji, poslovođe i stručnjaci puno više spremni na prijavu slučaja korupcije, nego poduzetnici (63 posto vs. 41 posto). Zaposlene osobe nešto nižeg statusnog zanimanja (službenici, radnici, poljoprivrednici) manje su spremni na takav čin u odnosu na rukovoditelje, poslovođe i stručnjake, ali više nego li sami poduzetnici (50-53 posto).

Iz GfK navode kako je vjerojatno moguće da strah od osobe, tvrtke i zakonodavnih tijela može biti jedan od uzroka neprijavljivanja slučaja korupcije - čak je 57 posto onih koji navode da ne bi prijavili slučaj korupcije, pa i da znaju nešto o tome, i navode da bi ih bilo strah, jako strah (30 posto), sve u okruženju gdje čak 63 posto građana izražava slaganje da će porasti korupcija odnosno davanje mita u idućih godinu dana. GfK Grupa jedan je od vodećih međunarodnih instituta za istraživanje tržišta i u 90 zemalja ima 115 podružnica, u Hrvatskoj djeluje od 1999. godine.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi