Od 23 kandidata za četiri najveća hrvatska grada, na izbornu promidžbu najviše su potrošili Tomislav Tomašević (Možemo), Mislav Herman (HDZ) i Ivica Puljak (Centar), a od donatora najviše dobili HDZ-ovi Herman i Ivan Radić, pokazuju u ponedjeljak objavljena financijska izvješća.
Split: Donatori 'zaobišli' četvero od šest kandidata
Aktualni splitski gradonačelnik Puljak potrošio je gotovo 37.000 eura, pretežito na oglašavanje na portalima i putem bilboarda. Od donatora je dobio 18.950 eura, a najviše mu je donirala tvrtka QB Designo iz Zagreba, 10.000 eura
Od šestero kandidata za gradonačelnika Splita, donatori su 'zaobišli' njih četvero: Davora Matijevića (SDP/Možemo/Direkt), Željka Keruma (HGS), nezavisnu Marinu Kovačević te Mostova Franka Kelama. Kovačević i Kelam navode i da za izbornu promidžbu nisu potrošili ni cent.
HDZ-ov Tomislav Šuta je od 22. travnja do 9. svibnja za oglašavanje na društvenim mrežama i preko billboarda potrošio 19.673 eura, a primio deset donacija u ukupnom iznosu 10.100 eura. Najviše mu je donirao, 2.500 eura, poduzetnik Marko Župa.
SDP-ov Matijević je u četiri mjeseca, od 8. siječnja do 9. svibnja, potrošio 12.324 eura, uglavnom, na usluge agencija i grafičke i tiskarske usluge, dok je Kerum od 24. travnja do 9. svibnja prijavio izborni trošak od 6.721 euro i to na usluge studentskog servisa.
Rijeka: Najviše trošio Vukorepa, Rinčić dobila najviše donacija
Od šestero gradonačelničkih kandidata u Rijeci, po troškovima prednjači kandidat HDZ-ove koalicije Denis Vukorepa. Od 18. travnja do 9. svibnja za oglašavanje putem radija, portala i billboarda potrošio je 29.794 eura. U istom je razdoblju primio samo tri donacije, ali u ukupnom iznosu 10.000 eura, među kojima i onu Riana Bukše, bivšeg člana Uprave Jadrolinije.
Iva Rinčić (AM, Unija, Centar, HSU, Fokus, Alternativa) potrošila je malo manje, ali dobila najviše donacija. Od 15. siječnja do 10. svibnja na promidžbu je potrošila 23.060, a od 20 donatora dobila 20.967 eura. Iako su joj poneki donirali i po par eura, najveća donacija od 10.000 eura je od tvrtke A.A.N d.o.o. iz Rijeke.
Kandidatkinja SDP-ove koalicije Sandra Krpan od 28. veljače do 9. svibnja potrošila je 21.479 eura, većinom na billboarde i plakate, a dobila četiri donacije u iznosima po 2.000 i 1.000 eura - ukupno 7.000 eura.
Najmanje je potrošio Nebojša Zelič (Možemo) – 503 eura od 21. travnja do 9. svibnja i to na oglašavanje putem društvenih mreža, dok je primio 185 eura donacija.
Aktualni gradonačelnik Rijeke, nezavisni Marko Filipović, potrošio je, također, skromnih 707 eura za oglašavanje na Facebooku od 10. travnja do 10. svibnja. Donacije, tvrdi, nije dobio.
I kandidatkinja Mostove koalicije Petra Mandić navodi da je za oglašavanje na radiju od 16. travnja do 10. svibnja potrošila svega 1.035 eura te da donacije nije primila.
Osijek: Najviše potrošio Marijašević
Od četiri osječka gradonačelnička kandidata, najviše je, 22. 400 eura, potrošio Vjeran Marijašević, kandidat SDP-a i Možemo. Najviše je donacija dobio HDZ-ov Radić koji je na izbornu promidžbu potrošio oko 13.700 eura.
Radiću su donatori uplatili 34.500 eura, Marijaševiću ni eura, kao ni Domagoju Bendekoviću (HDSSB/HSS), ni Zlatku Ahiću (koalicija DOMINO) koji pak navodi da nije imao ni izbornih troškova.