ljestvica popularnosti

Slovenskom premijeru Ceraru popularnost raste zbog Piranskog zaljeva

24.07.2017 u 10:21

Bionic
Reading

Vladi slovenskog premijera Mire Cerara nakon dugotrajnog pada popularnosti opet raste potpora, što mediji pripisuju rezultatu arbitražne presude po kojoj je Slovenija dobila veći dio Piranskog zaljeva

Nakon objave mišljenja arbitara prije manje od mjesec dana Cerara i njegovu trostranačku koaliciju sada podržava 36 posto ispitanika, utvrdila je u najnovijoj anketi za komercijalnu televizijsku postaju POP TV agencija Mediana Pulse, uz procjenu da je zaustavljen stalni pad rejtinga vlade iz zadnje godine.

To je najbolji rezultat slovenske vlade u smislu potpore biračkog tijela u zadnjih godinu i pol, navodi POP TV, koja trend pripisuje pozitivnom ishodu arbitraže za Sloveniju.

Cerarovoj vladi preostaje još skoro godinu dana do isteka punog četverogodišnjeg mandata, no u slučaju prijevremenih izbora njegova Stranka modernog centra (SMC) dobila bi u sadašnjem trenutku 7,4 posto glasova, još uvijek manje od Slovenske demokratske stranke (SDS) bivšeg premijera Janeza Janše, koja bi dobila 13,4 posto.

Bolji rezultat nego prije tri godine polučili bi Socijaldemokrati (SD) Dejana Židana, a nešto slabije prošla bi Demokratska stranka slovenskih umirovljenika (DESUS), članice sadašnje Cerarove koalicije, pokazuje anketa Mediane.

To znači da bi novu koalicijsku vladu bilo teško sastaviti zato što je Cerar u više zadnjih istupa na novinarska pitanja kazao da s Janšinom strankom ni u kojem slučaju ne bi koalirao jer ne dijele iste vrijednosti.

Među slovenskim političarima po popularnosti i dalje na prvom mjestu, sudeći po anketi Mediane, ostaje sadašnji predsjednik Borut Pahor, kojega na jesen čekaju izbori za novi mandat.

Na drugom je mjestu europska povjerenica za promet Violeta Bulc, inače članica Cerarove stranke, a slijede zastupnica u Europskom parlamentu Tanja Fajon, članica Židanovih Socijalnih demokrata (SD), te predsjednik parlamenta Milan Brglez, potpredsjednik Stranke modernog centra (SMC).

Telefonsko anketiranje za televiziju POP TV agencija Mediana Pulse provela je na uzorku od 708 ispitanika.