TEŠKO ALI OSTVARIVO

Priča o uspjehu: Od profesorice do poduzetnice godine

13.03.2016 u 16:15

Bionic
Reading

Kroz rad s privatnim i državnim poduzećima, ali i fakultetima doživjela je nekoliko negativnih iskustava koja su je potaknula na pokretanje vlastite poslovne škole. Danas je ponosna ravnateljica Visoke poslovne škole PAR, a velik broj njezinih polaznika, hvali se, u kratkom roku poslije završetka studiranja dobije posao u struci. 'Iako je svaki početak težak, kada imate zacrtani cilj i ideju kako ga ostvariti, sve je moguće', smatra Gordana Nikolić, direktorica Visoke poslovne škole PAR u Rijeci

Pomoću poslovnih pozicija koje je izmijenila naučila je dosta o gospodarstvu, ali i obrazovanju i donijela odluku da je vrijeme da sama osnuje akademsku ustanovu koja će joj omogućiti samostalnost.

'Uz mnogo pozitivnih situacija, iskusila sam popriličan broj negativnih koje su me potaknule na razmišljanje o osamostaljivanju i željom za promjenama. Iako mi je iskustvo u gospodarskom sektoru bilo uglavnom ohrabrujuće, shvatila sam da mi nedostaje prostora za osobni razvoj i djelovanje u društvu, odnosno za širenje pozitivne promjene. Iz toga se rodila želja i ideja za pokretanjem najprije poduzeća koje će pružiti kvalitetne poslovne edukacije, Poslovne akademije Rijeka (P.A.R. d.o.o.), a zatim i institucije, Visoke poslovne škole PAR (VPS PAR), koja će svima dati priliku za obrazovanjem što priprema za tržište rada, odvija se u realnom vremenu i prostoru, prati trendove u poslovnom sektoru i nudi drugačiji pristup studentima', objašnjava Nikolić.

Problemi s administracijom

U projekt je krenula uz potporu svoje obitelji i prijatelja, a s dvije suradnice. Danas VPS PAR broji 16 stalno zaposlenih i 20 vanjskih suradnika te nudi nekoliko usluga kojima možete poboljšati svoju konkurentnost na tržištu.

'Poslovna akademija Rijeka bavi se organizacijom poslovnih događaja i konferencija, pruža poslovne edukacije, seminare i treninge, usluge konzaltinga i module Open University. Interes ljudi je velik, no mislim da imamo još mnogo posla u promicanju ideje cjeloživotnog obrazovanja', govori direktorica visoke škole.

Jedan od problema s kojim se susrela bila je hrvatska papirologija i administracija.

'Najveći problem pri otvaranju tvrtke bio je u riječi akademija. Naime, vjetar u leđa pri pokretanju vlastitog projekta dobila sam potpisivanjem ugovora s BA Nordhessen, što je njemački stručni dualni studij. Dobivši njihov know-how i ugovor o zastupanju te međunarodne institucije koja u prijevodu znači Poslovna akademija Nordhessen, željela sam registrirati Poslovnu akademiju Rijeka u punom njenom nazivu. No tu se javio problem prema pojašnjenju Trgovačkog suda i tvrdnji da akademija nije hrvatska riječ te da se u hrvatskom jeziku može isključivo koristiti kada je riječ o glumačkoj, likovnoj ili muzičkoj akademiji. Sva daljnja pojašnjenja i objašnjenja bila su uzaludna i nakon tri mjeseca natezanja s birokracijom došli smo do kompromisnog rješenja da se registriramo sa skraćenicom P.A.R. d.o.o., Poslovna akademija Rijeka', prisjeća se Nikolić.

Nagrada za poduzetnicu godine

Kako ova akademska institucija postoji od 2007., kroz svoj rad Nikolić se susretala i s nekim pozitivnim situacijama.

'Od onih većih uspjeha izdvojila bih primjerice: prva smo i jedina neovisna privatna visokoobrazovna institucija u gradu Rijeci i Primorsko-goranskoj županiji, uspostavljanjem partnerstva s američkim Iacocca Institutom postali smo njihovi zastupnici za Hrvatsku i zemlje regije, dobili smo priznanje za Prijatelja studenata te smo preporučena institucija za obrazovne programe od Ministarstva obrta i poduzetništva, a kao jedina žena osnivačica i dekanica visokoobrazovne institucije u Republici Hrvatskoj dobila sam nagradu za poduzetnicu godine u 2015. Jednako tako, uspjeli smo se nametnuti kao eminentna obrazovna institucija u poduzetničkom učenju ne samo u našem, već i u međunarodnom okruženju', kaže direktorica.

Gotovo 70 posto studenata koji pohađaju ovu visoku školu poslije završetka studiranja uspješno se zaposli ili krene u vlastiti posao, a i istraživanja koja se provode u PAR-u pokazuju zadovoljstvo polaznika. 'Zadovoljni bivši i sadašnji studenti naša su najbolja reklama. Smatramo kako je evaluacija ključ za povratnu informaciju na pruženu uslugu, stoga nas svi klijenti evaluiraju završetkom poslovne edukacije, a studenti po završetku svakog semestra. Također, prošle godine smo proveli istraživanje među studentima koji su kao nepobitnu prednost PAR-a istaknuli pozitivnu (obiteljsku) atmosferu, dostupnost nastavnog i nenastavnog osoblja te mnogo mogućnosti za druženje s kolegama', naglašava Nikolić.

U pokretanje Visoke škole uloženo je 20 tisuća kuna te puno vjere i volje za radom. Stoga Nikolić smatra kako je bitno zadati si cilj, pa čak i ako neko vrijeme volontirate, vaši će se rezultati ubrzo vidjeti.