ANALIZA PREDIZBORNE KAMPANJE

'Premijerka Kosor hodočasti okolo kao Jehovin svjedok'

Jadranka Kosor kapa smiješna

Jadranka Kosor kapa smiješna

Izvor: Pixsell / Autor: Goran Stanzl/PIXSELL

Ona je uvijek tu - pjeva s članovima folklornog društva, stavlja kacigu na glavu sa smiješkom na licu, otvara tvornice, nasipe, prati vatrogasce, prima se sablje, puške… Jadranka Kosor svojim je aktivnostima pokazala da predizborna kampanja ne samo da je započela, nego je i u punom jeku. No gdje je oporba? Milanovića ni za lijek, pa su se HNS-ovci sami upustili u kampanju, i to lošim videoklipovima. Je li izraziti populizam predsjednice HDZ-a te distanciranost šefa oporbe prava formula za dobivanje parlamentarnih izbora?

'Još uvijek nemamo jasnu koncepciju i jednih i drugih te pojam kako će izgledati njihova kampanja. Čini mi se da je Kukuriku koalicija nedovoljno aktivna, u prvom redu nedefinirana u pogledu ponuđenih programa, dok HDZ igra na kartu 'bit ćete blizu političarima, pa će i vama biti dobro'. Nijedno nije zrela koncepcija kampanje', rekao je za tportal politički analitičar Ivan Rimac.

Prema najnovijem istraživanju CRO Demoskopa, razvidno je da popularnost pada i HDZ-u i SDP-u. Rimac tvrdi da rezultati takvih istraživanja ovise o trenutačnoj dominaciji ovih ili onih; količina pojavljivanja u medijima Kosor ili Milanovića proporcionalna je njihovom rejtingu. Rimac pojašnjava da je riječ samo o smjenjivanju ofenzive i defenzive, tj. da rejting fluktuira.

Nejasne poruke SDP-a

Populistički pristup HDZ-a nasuprot elitističkom SDP-a, koji je zapravo u srazu sa samim imenom stranke, brižno se njeguje 20 godina. 'Ne vidim razlog da netko skriva da su mu u žiži interesa ovi ili oni glasači', kaže Rimac, no dodaje da je SDP sa složenim govorom bez jasnih poruka često gubio izbore jer je imao premalu bazu glasača koja razumije te složene poruke. No tvrdi da je najveći problem HDZ-a i SDP-a činjenica da se u javnim istupima ne obraćaju glasačima, već jedni drugima.

Premijerka poput Jehovinih svjedoka

Stručnjakinja za neverbalnu komunikaciju Ljiljana Buhač smatra da je premijerka intenzivno krenula u kampanju, no na račun poreznih obveznika. Zamjera joj i prečesto pokazivanje u javnosti, ali i potpunu distanciranost od problema s kojima se građani susreću.

'Obilazi tvrtke u koje država nije uložila ni lipe, već su sami vlasnici postigli uspjeh. No i oni misle da, ako se pojavi netko od političkih čelnika, posao može bolje ići, ali ti isti gospodarstvenici nastradaju s izborom sljedeće vlade', rekla je ta tportal Ljiljana Buhač te zaključila da 'premijerka hodočasti okolo kao Jehovin svjedok, a ne bavi se ključnim problemima'.

'U HDZ-u svatko vuče na svoju stranu'

O frakcijama unutar vladajuće stranke puno se govorilo, a Buhač kaže da se to može i vidjeti u javnim istupima premijerke. 'Sve je osamljenija u svojim pohodima. Vidi se da u stranci svatko vuče na svoju stranu', kaže Buhač. Dodaje da je Jadranki Kosor najvažnije da uskladi svoj kostim, a ne da se uskladi s građanima te apelira na političare da nas 'barem nedjeljom puste kako bismo u miru ručali'.

Hoće li pasivnost oporbu koštati izbora?

'SDP je nevidljiv i distanciran. Ako HDZ dobije ove izbore, to može zahvaliti upravo pasivnosti oporbe', kaže Buhač. A da nisu svi iz Kukuriku koalicije pasivni, pokazuje službeni ulazak HNS-a u predizbornu kampanju, i to videoklipovima koji su toliko loši da ih Buhač nije htjela niti komentirati. No ipak se čudi autorima tih uradaka: 'Tko god je to radio, ne razumije da ja ne želim da se osoba koja se prezentira na mene dere i prstom mi pokazuje što trebam gledati'.

Vesnu Pusić, potpredsjednicu HNS-a, Buhač je prozvala za nevjerodostojnost. Naime, ona je prije dva dana pozvala Vladu da objavi pregovaračka stajališta s EU-om. 'Licemjerno je da na to poziva tek na pragu ulaska u EU. Ona je sama dugo u tome i mogla je jasno govoriti o onome što se pregovaralo. Nevjerodostojno je na to pozivati sada, uoči izvora', smatra Buhač.

Ironično se osvrnula i na SDP-ovo čekanje i držanje po strani: 'HNS je uočio da će, ako bude čekao da se dogovori sa SDP-om za kampanju, izbori već proći.' Stručnjakinja za neverbalnu komunikaciju vjeruje da Zorana Milanovića uopće ne zabrinjava pad rejtinga. 'On ne zna iskoristiti medijski prostor te si reže granu na kojoj sjedi, a to se onda vidi i u rezultatima istraživanja', tvrdi Buhač te zaključuje da je Kukuriku koalicija potpuno neprepoznatljiva.

Lesar, Sačić, Kerum, Cuccirin…

Vojska onih glasača koji su digli ruke i od HDZ-a i SDP-a sve je veća i glasnija, što su pokazali antivladini Facebook prosvjedi. Tu se otvara širok prostor za neku treću stranu: prema Buhač, to su predsjednik Hrvatskih laburista Dragutin Lesar i predsjednik Akcije za bolju Hrvatsku Željko Sačić.

I Rimac smatra da je 'previše nezadovoljnih građana da se na političkom nebu ne bi pojavila nova zvijezda'. Tvrdi da političari iz najvećih stranaka uopće ne računaju na 'pasivizirane' građane. 'Nezadovoljstvo rađa potrebu za novima rješenjem', kaže Rimac te zaključuje da su na takav način isplivali i Boris Mikšić, Željko Kerum ili pak Plinio Cuccurin.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi