MILANOVIĆEVA PR SAVJETNICA

'Premijer nije govorio o sebi ni o svojoj slici u medijima'

20.03.2013 u 15:06

Bionic
Reading

Današnji mediji u Hrvatskoj slika su društva koje se očigledno 'nije snašlo', baš kao ni mediji, jedna je od teza drugog dana međunarodne konferencije GONG-a 'Sajam izbornih inovacija' na kojoj je bilo riječi o ulozi medija u političkoj komunikaciji

'U Hrvatskoj postoje dvije vrste medija: one koje imamo i one koje želimo. Kad vlasnici medijskih kuća traže profit, 'gurat' će sadržaje koji će to omogućiti, a ne sučeljavanje kandidata s lista za EU parlament kako bi ih građani mogli bolje upoznati', kazao je Marko Rakar iz udruge Vjetrenjača odgovarajući na pitanje koliko je privatizacija u medijima pridonijela da čitamo gomilu nebitnih stvari, dok se o bitnim stvarima šuti i ne piše.

Ocijenio je da su mediji u Hrvatskoj slika našeg društva. 'No, današnje društvo očigledno se nije snašlo, baš kao ni mediji', dodao je Rakar. Ustvrdio je da bi dominantni izvori informacija danas mogli biti novi mediji i udruge poput njegove podsjetivši da su se priče o registru branitelja i popisima birača, koje je otvorio, prelile u BiH i Srbiju te postigle svoj efekt.

Novinar Igor Lasić je ocijenio da je važno znati ovlasti države kad su u pitanju mediji osvrćući se pritom na smanjenje PDV-a s 10 na pet posto za izdavače dnevnih novina. To bi, po njegovom mišljenju, trebala biti politička, a ne fiskalna mjera.

'Uz tu mjeru, trebalo je postaviti i uvjete izdavačima da će se 'popraviti' u zastupanju javnih interesa, što je, doduše, tek formalno, 2007. učinio i Ivo Sanader', dodao je.

Napomenuo je i kako se medijska strategija vlade treba provoditi sustavno iako mu se, dodaje, sviđa ovotjedno 'iskakanje' premijera iz uobičajenih komunikacijskih koridora, ali ne i to što je u tome pretjerao.

Posebna medijska savjetnica predsjednika Vlade Zinka Bardić odgovorila je kako premijer nije govorio o sebi niti o svojoj slici u medijima nego je ukazao na govor mržnje, odnosno gdje i tko je to činio. Na tvrdnje kolega PR-ovaca da Vlada daje prevelik naglasak na društvene mreže, Bardić odgovara da tu vidi prednost u dvosmjernosti, kao i da tu nema šumova u komunikacijskom kanalu. Kad je riječ o smanjenju PDV-a, Bardić smatra da se na taj način ipak čuva posao novinarima kojih je sve više na burzi rada.

'Pouzdajemo se u novinarstvo da će otvarati razna pitanja, pa i dovoditi u pitanje institucije, a to mnogi ne čine', ustvrdila je zamjenica izvršnog direktora GONG-a Jelena Berković dodajući kako je očigledno da novinarska struka danas ne pokazuje dovoljno snage da preuzme jaču ulogu u demokratskom procesu. 'S druge strane, položaj novinara danas je takav da ostaju bez posla, a ostali su u položaju ucjenjenoga', rekla je i dodala da, bez redakcijskih statuta, još uvijek nema ni utjecaja novinara na izbor glavnog urednika.


O važnosti novih medija govorila je Giovanna Maiola s talijanskog Instituta za istraživanje medija Osservatorio di Pavia navodeći kako javnost treba jasno razlučiti tko su blogeri, a tko novinari. Ipak, i medijima s dugogodišnjom tradicijom i pouzdanim izvorima informacija također se mogu desiti greške kao što je to bio nedavni slučaj s BBC-jem koji je na svojim internetskim stranicama objavio fotografiju 'masakra iz Sirije' za koju se ispostavilo da je snimljena u Iraku, zbog čega su, dodaje, doživjeli oštru javnu kritiku.

Na GONG-ovoj konferenciji danas će biti riječi i o financiranju političkih stranaka te političkoj satiri budući da se, kako se čulo, festival demokracije u Hrvatskoj sve više pretvara u karneval demokracije, što se najbolje vidi uoči izbora.