BORBA PRIJEVOZNIKA ZA PUTNIKE

Panturist optužio APP Požega za gerilski upad na tržište!

04.09.2012 u 16:33

Bionic
Reading

'Teškom artiljerijom' obrušio se osječki prijevoznik Panturist na tržišnog konkurenta APP Požega optuživši ga da je 'grubom manipulacijom i izigravanjem zakona gerilski upao na tržište i uspostavio paralinijski prijevoz putnika' te nelojalnom konkurencijom ugrozio njihove desetljećima održavane linije po Slavoniji i Baranji

O svemu su obavijestili i nadležne institucije, Inspekciju cestovnog prometa i cesta te Agenciju za zaštitu tržišnog natjecanja, obratili su se županijskim službama i jedinicama lokalne samouprave kako bi proveli inspekcijski nadzor i spriječili im daljnje nanošenje poslovne štete.

'Izbacilo nas je iz takta kada smo u medijima uočili promotivne aktivnosti APP-a kojima oglašavaju četiri prijevozničke linije u Osječko-baranjskoj županiji, za koje nemaju dozvolu! Na tim linijama Panturist vozi šezdesetak godina, a oni su se sada pojavili izigravajući zakonske odredbe i dozvole te nam odvoze putnike', ogorčen je Dean Čebohin, član Uprave Panturista d. d. Osijek.

Zakucali im ulaz i prozore!

Sve je, kaže, krenulo s odlukom Ministarstva obrazovanja o sufinanciranju 75 posto troškova mjesečne karte za prijevoz učenika, pri čemu ostatak pokrivaju županije, gradovi i općine. Za dijelom tog zajamčenog prihoda posegnulo je i Autoprometno poduzeće d. d. Požega (APP), a kako to nisu mogli učiniti legalno, odlučiti su izigrati zakon i manipulirati dozvolama.

Čebohin pojašnjava način na koji su to učinili pa navodi da je APP pribavio 150 dozvola s voznim redovima između pojedinih mjesta u županiji spojivši ih u mrežu novog linijskog prijevoza za koju nema dozvolu. Time su izgradili alternativu njihovim mrežama linijskog prijevoza za koje plaćaju koncesiju i na kojima desetljećima prevoze putnike.

'Od 150 traženih linija voze na otprilike polovici, a dio preostalih nude po dampinškim cijenama, nižim od troška koji pritom imaju. Više prijavljenih linija spojili su u mrežu na kojoj mi imamo koncesiju i tako zaobišli zabranu preklapanja konkurentskih prijevoznika na istoj ruti u isto vrijeme. APP nema dozvolu voziti liniju Osijek - Valpovo, no oni to čine i reklamiraju u medijima, a u pitanju je linija Osijek - Bistrinci (selo nedaleko od Valpova) pa se bez dozvole zaustavljaju u Valpovu i ondje kupe i ostavljaju putnike. Prvi put se srećemo sa slučajem da netko ovako gerilski upada na tržište i destabilizira ga na duži rok', optužuje APP Dean Čebohin iz Panturista.

Ističe da nemaju ništa protiv zdrave tržišne konkurencije i APP-ova prijevoza između dvaju odredišta, ali su oštro protiv zloporabe takvog prijevoza i zaustavljanja na sporednim postajama za što nemaju dozvolu te spajanja ruta u mrežu koja im nije odobrena. Neke od tih linija, kaže, nude po nerealno niskim cijenama pa prijevoz između Bistrinaca i Valpovo od osam kilometara nude po šest kuna, a istu takvu udaljenost u Požeštini naplaćuju više od dvostruko', upozoravaju u Panturistu.
'Početkom lipnja morali smo se i fizički braniti od nasrtaja istih aktera, jer smo prije otvaranja turističke agencije u Slavonskom Brodu naišli na fizičke barijere, jer nas netko nije želio na tržištu pa nam je zakucao daske na ulaz i prozore poslovnog prostora', napomenuo je Čebohin.

Spretni i domišljati

Josip Mičević-Marušić, pravnik u APP-u Požega kaže da oni koji gube imaju pravo da se ljute. 'Mi imamo dozvole za prijevoz putnika i sami odlučujemo hoćemo li prevoziti na svim linijama na kojima nam je to dozvoljeno ili samo na onima koje su nam zanimljive. To je stvar organizacije posla i svi prijevoznici tako rade, pa i Panturist. Bitno je da prevozimo u skladu s dozvolama i voznim redom, a gdje se što račva i što spajamo, pitanje je naše spretnosti i domišljatosti. To što netko nije spretan, nije naš problem', odgovaraju u APP-u.