OLOVKA I PAPIR SU U MODI

Ovaj rokovnik je garancija da ćete svoje planove ostvariti

21.11.2015 u 20:01

Bionic
Reading

Kao mala već je imala planove i snove koje je uvijek ručno zapisivala, a danas smatra da niti jedna tehnologija ne može zamijeniti papir i olovku, jer kada nešto zapišete, to je podsjetnik da to i ostvarite. Vođena takvim razmišljanjem, bacila se u kreiranje rokovnika veselih boja koje distribuira i izvan Hrvatske, a najčešći kupci su joj studentice i uspješne poslovne žene koje žele raditi na sebi, kaže 24-godišnja Elizabeta Novaković, kreatorica personaliziranih rokovnika Acro

Ideju za ovaj rokovnik dobila je tijekom studentskih dana jer ništa slično tada još nije postojalo u Hrvatskoj. 'Kako sam oduvijek imala svoje planove, rano sam shvatila da u Hrvatskoj ne postoji akademski planer, pa sam ga, kada sam bila na zadnjoj godini fakulteta (2012), odlučila sama kreirati. No ubrzo nakon toga, godinu dana poslije, akademski planer promijenio je ime u Goal Achiever, planer za postizanje ciljeva', kaže Novaković.

Od svakodnevnih obaveza do svojih 100 želja

Rokovnik se sastoji od deset poglavlja, poput onih u koja se upisuju svakodnevne obaveze, planer putovanja ili 100 želja koje želite ostvariti u određenom periodu. Kroz svako od tih poglavlja korisniku rokovnika nudi se mogućnost postavljanja i ispunjenja ciljeva na što jednostavniji način.

'Cilj nam je da Acro za ciljeve postane ono što je poznati talijanski brend Moleskine za rokovnike jer smatramo da smo prva stepenica prema osobnom i profesionalnom razvoju, bar se tako predstavljamo drugima. Mislim da se bez planiranja i zapisivanja stvari ne može daleko doći, a u suprotnom ideš do cilja okolnim putem. S obzirom na to da smo u nekoliko godina razvili sustav koji pomaže da se postavi pravilan cilj, tako smo željeli otkriti što jedna osoba u sebi treba imati da bi on bio kompletan. Govorimo pritom o zahvalnosti i željama koje ima do savršenog dana u kojem čovjek može ostvariti svoj plan. Osim toga, možete koristiti planer 12 mjeseci od dana koji sami odaberete', objašnjava ova mlada poduzetnica.

Projekt je pokrenula 2012. vlastitim sredstvima, a o točnom iznosu ne želi govoriti, ali spominje da je u financiranju sudjelovao i njezin partner. Do danas je osvojila nekoliko nagrada i na taj način stekla dodatan novac za daljnje financiranje marketinga i razvoja.

'Na početku su u pitanju bila vlastita sredstva, no kako je moja domena dizajn, od toga sam krenula i to nisam morala plaćati. Godine 2013. pronašla sam partnera koji mi je odlučio pomoći da se rokovnici otisnu. Godinu poslije, 2014, osvojili smo Start Up Weekend Split, a 2015. i 7,5 tisuća eura pod pokroviteljstvom ustanova HUB Impact Zagreb i Unicreditove fondacije', kazuje Novaković.

Najčešći kupci studentice i poslovne žene

Trenutno Novaković posluje s jednim partnerom, a po potrebi angažira dodatne koji se uključuju u sve faze projekta.

'Imamo vanjske suradnike poput lektora, copywritera, osobe koja radi web hosting ili one koja piše tekstove za web stranicu. Ovisno o potrebi, ljudi se uključuju u projekt. Krenuli smo sa šest ljudi u prvu kampanju, a ove godine ih je bilo već 26', otkriva mlada poduzetnica.

Iako kaže da njezine rokovnike kupuju različite društvene skupine, najčešće su u pitanju mlade zaposlene žene i studentice. Kako su muškarci kupci u manjem broju, ima i rješenje za to. 'U 80 posto slučajeva pokazalo se da su žene najviše zainteresirane za rokovnike, i to u dobi od 18 do 35 godina. Riječ je o ženama koje žele raditi na sebi, a vrlo vjerojatno će piti kavu ujutro prije posla, često će raditi i više od osam sati dnevno, čitat će knjige i slično. Profili ljudi koji kupuju rokovnike zapravo su dosta različiti, od urbanih djevojaka do šminkerica. U manjem broju slučajeva korisnici su muškarci jer oni više vole veći format, ali i za to ćemo uskoro imati rješenje', smatra Novaković.


Cijena rokovnika kreće se od 69 do 93 kune, a osim što se mogu nabaviti na službenoj stranici, prodaju se u nekoliko knjižara u cijeloj Hrvatskoj. Osim toga, dostupni su u maloprodaji u Mađarskoj i, od listopada, u Sloveniji. Smatra da je cijena pristupačna s obzirom na činjenicu da niti jedan laptop ili računalo ne mogu zamijeniti pisanje po papiru.

'Mislim da ništa ne može zamijeniti papir i olovku jer kad dođemo na sastanak, rijetko ćemo pisati na laptop ili tablet, a ono što zapišete rukom vrlo vjerojatno ćete i obaviti. S druge strane ciljevi ne funkcioniraju tako da ih upisujete na laptop. Riječ je o nečemu što moraš napraviti u nekom roku i proživjeti, a to se najbolje dogodi ako razmišljaš o tome. Kada ga pišeš, kao da ga ujedno potvrđuješ', zaključuje Novaković.

IT-generacije klinaca, čini nam se, teško će se složiti s ovom konstatacijom. No tko zna?