BIVŠI UREDNICI PORUČUJU

Ostavite 'Dnevnik' u 19.30 sati i popravite sadržaj

  • Autor: Vedran Brkulj
  • Zadnja izmjena 13.01.2012 07:27
  • Objavljeno 13.01.2012 u 07:27
Mladen Stubljar, Miroslav Lilić i Gordana Grbić

Mladen Stubljar, Miroslav Lilić i Gordana Grbić

Izvor: photl.com / Autor: Pixsell

Hoće li HTV od 15. veljače uistinu pomaknuti termin emitiranja središnjeg 'Dnevnika' s 19.30 na 19 sati, još uvijek nema službene potvrde, ali ni demantija da se to neće dogoditi. O najnovijoj ideji s Prisavlja kao i o želji da se nekad najgledanijih trideset minuta produlji na 45 vijestima iz svijeta poznatih i slavnih porazgovarali smo s ljudima koji su 'Dnevnik' godinama uređivali i vodili

Nagrađivani novinar Mladen Stubljar 'Dnevnik' je uređivao u ratno vrijeme kada je i zaradio suspenziju jer nije, poput Branimira Dopuđe, želio pozdravljati na kraju emisije 'branitelje ma gdje bili'.

'Promjena termina ne čini mi se kao dobra ideja jer 'Dnevnik' je institucija po kojoj se ravnaju satovi. Ni u vrijeme rata nikad nije kasnio i zna se što on predstavlja. Ako je izgubio na vjerodostojnosti, ona se neće vratiti promjenom termina nego na drugi način, a to je samo kvalitetan rad s novinarima.

Produljenje na 45 minuta ili više bi dovelo do daljnjeg razvodnjavanja i to zapravo ne bi ni bio 'Dnevnik' nego nekakav kolaž. To što rade privatne televizijske kuće nije 'Dnevnik' iako ga one tako zovu. Svugdje u svijetu se zna što je dnevnik. To je presjek najvažnijih događaja iz zemlje i svijeta. Ponavljam, promjena termina ne čini mi se osobito mudrom odlukom', smatra Stubljar koji danas radi za iznimno gledane 'Plodove zemlje'.

Prva žena koja je uređivala i vodila 'Dnevnik', Gordana Grbić, poput Stubljara, uvjerena je da je ključ za uspjeh sadržaj, a ne promjena termina.

'Sve o ovisi o sadržaju. On je presudan, jer koji put se može puno više reći u pet minuta nego u trideset. Činjenica je da je HTV-ovu 'Dnevniku' pala gledanost, ali mislim da je manji krivac za to termin, a veći sadržaj. Ukoliko dođe do promjene termina, a sadržaj ostane isti, neće se ništa dobiti. Štoviše, mislim da će se izgubiti. Sadržaj, forma i prezentacija su ključ. Sjećam se vremena kad smo mi prešli s 20 sati na današnjih 19.30. Bilo je to stresno, ali nekako se ustalio taj termin i pokazalo se kao dobar potez', kazala je Grbić

Miroslav Lilić, prisavski doajen kojeg je zapalo između ostalog i da pročita vijest o Titovoj smrti, drži da je ideja o pomicanju termina 'Dnevnika' potpuno promašena.

'Da sam šef na Novoj TV i da HTV napravi što je naumio, ja bi odmah 'Dnevnik' Nove s 19.15 pomaknuo na 19.30. To je idealan termin jer tko će gledati 'Dnevnik' u 19 sati u periodu od Uskrsa do rujna mjeseca. Tada je vani još sunce, a i ljudi su robovi navika. A naša navika je da je 'Dnevnik' u 19.30 sati. Promjena termina nečega kao što je 'Dnevnik' se ne radi preko noći. Prije negoli se pristupi toj ideji treba napraviti analizu tržišta, anketirati trideset tisuća ljudi različitih dobnih skupina i vidjeti što će oni reći.

Patrik Macek/PIXSELL

Patrik Macek/PIXSELL

Izvor: Pixsell / Autor: Patrik Macek/PIXSELL

Drenislav Žekić

Potom se tek eventualno može pristupiti promjeni termina, ali ključ uspjeha uvijek je sadržaj, njegova obrada i prezentacija. Uz to treba se dobro ekipirati i znati tko je što u stanju napraviti.

Sjećam se kada se išlo na promjenu termina s 20 sati na današnjih 19.30 da je tadašnji JRT tri godine radio analize treba li to učiniti', prisjetio se Lilić

Drenislav Žekić
, za razliku od Lilića, Stubljara i Grbić, nije protiv promjene termina, ali se slaže s njima da termin nije ključan nego sadržaj. Uz to navodi kako je protiv bilo kakve estradizacije 'Dnevnika'.

'HRT je javni servis i ja od njega kao pretplatnik očekujem fini, gospodski 'Dnevnik' u kojem ću dobiti kvalitetnu informaciju o tome što se tijekom dana dogodilo. Nisam protiv toga da se termin pomakne, ali ako se samo on promijeni, a sve ostalo ostane isto, onda se nije ništa napravilo.

HTV ne smije ući u estradizaciju takvog sadržaja jer to nije njihova zadaća, a s druge strane komercijalne televizije to već imaju i gledatelji će to gledati kod njih', zaključio je Žekić

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi